Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi.
#E-TicaretPerakende sektörü pandemiyle birlikte değişen alışveriş alışkanlıklarını iş modeline uyarlamaya çalışırken bambaşka bir furya patladı: Yerli kartlarla yurtdışından alışveriş... Yurtiçinde etiket fiyatı 7 bin lirayı aşan markalı bir mont, online platformlardaki yurtdışı satıcılarda 4-5 bin liraya; markalı bir ayakkabı 7 bin 600 liradan 3 bin 600 liraya ya da 6 bin liraya satılan bir bilgisayar parçası 5 bin liraya düşünce yurtdışından yapılan online alışverişler bir yılda 48.8 milyar TL’den 115 milyar TL’ye fırladı.
#Perakende SektörüIDEASOFT, 2023 KOBİ e-ticaret raporu açıklandı. Kıbrıs’ta bayi toplantısı düzenleyen IdeaSoft, burada raporun sonuçlarını paylaştı. Buna göre, Ideasoft’un geliştirdiği e-ticaret altyapısını kullanan siteler; 2023’te 9 milyon tüketicinin 103 milyon adet ürün ihtiyacını karşıladı.
#IDEASOFTHükümet ve Ticaret Bakanlığı e-ticarette yakın ülke ve bölgelerde Türkiye’nin pazar payını artıracak hamlelerine devam ederken, 12’nci Kalkınma Planı’nda e-ticaret sektöründe önümüzdeki dönem yapılacak yeniliklere de yer verildi. Sektör yeni hedeflerine odaklanırken Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) de yeni yönetimini seçti.
#Ticaret BakanlığıSosyal medya uygulamalarının yaygın kullanımı ve markaların stratejileri, ‘sosyal ticaret’i hızlandırıyor. Kullanıcıların yüzde 76.1’i marka ya da ürünler hakkında bilgi alabilmek için sosyal medya kanallarını tercih ederken; kullanıcı sayısının her geçen yıl artmasıyla sosyal ticaretteki büyümenin devam etmesi bekleniyor.
#Sosyal MedyaBu yıl 21’incisi düzenlenen Perakende Günleri’nde enflasyonun perakende sektörüne etkileri ve canlanan turizmin avantajları ön plana çıktı. Bazı AVM’lerde ciroların yüzde 50’sinden fazlasının turistlerden geldiğini belirten sektör temsilcileri, “Turizm çok canlı geçiyor. Ayrıca, marka çeşitliliği sağlanarak, turizme hitap edecek markaların çoğalması da büyük önem taşıyor" dedi.
#Perakende GünleriKoronavirüs ve kısıtlamalar nedeniyle pandemi döneminde tüm dünyada internetten alışveriş oranında artış yaşandı. Bu doğrultuda siber dolandırıcılıklardan mağdur olan tüketicilerin sayısı da gün geçtikçe artmaya başladı. Uzmanlar Hurriyet.com.tr'ye özel dolandırıcılık mağduru olmamak için neler yapılması gerektiğini sıraladı.
#Online ÖdemeElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), 2020 yılının e-ticaret verilerini açıkladı. ETİD verilerine göre; koronavirüs salgının da etkisiyle, 2020 yılında online alışveriş harcamaları geçen yıla göre yüzde 85 büyüdü. En çok online alışveriş yapılan iller sıralaması ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya ve Konya oldu. Rekor büyüme yaşayan e-ticaret sektörünün 2021 hedefi ise yüzde 400 milyar TL...
#E-TicaretElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) verilerine göre, koronavirüs salgının da etkisiyle, 2020 yılında online alışveriş harcamaları geçen yıla göre yüzde 85 büyüdü. Rekor büyüme yaşayan e-ticaret sektörünün 2021 hedefi ise 400 milyar lira...
#E-TicaretElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ekmekçi, "e-ticaret sektörünün 2020 yılını yüzde 65 büyüme ve 250 milyar TL hacimle kapatmasını bekliyoruz. Bu rakamın 2021 yılında 400 milyar TL'yi geçmesini öngörüyoruz." dedi.
#Elektronik Ticaret İşletmecileri DerneğiElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, pandeminin etkisiyle e-ticaretin bu yıl rekor bir büyüme gerçekleştirdiğini ifade ederek, e-ticaretin Türkiye'de 2020 yılını yüzde 65 büyüme ve 250 milyar TL'lik hacimle kapatmasını beklediklerini, bu rakamın 2021 yılında 400 milyar TL'yi geçmesini öngördüklerini bildirdi.
#E-Ticaret‘Black Friday’ ya da ‘süper cuma’ gibi isimlerle de anılan büyük indirim günlerinde e-ticaretteki rekor alışveriş salgına rağmen AVM ve mağazalara da yansıdı. Dün çoğu AVM’nin önünde uzun kuyruklar oluşurken vatandaşlar ‘Ya uygun beden kalmazsa’ endişesi ile alışveriş sırasının kendisine gelmesini bekledi. E-ticaret temsilcileri ise yapılan alışverişlerde vatandaşların uzun süreli bir kapanma dönemine hazırlandığını gördüklerini söyledi. İndirimlerde dakikada 8 bin 500 işlem yapıldı.
#GazetehaberleriBüyük indirimlerin ve alışveriş çılgınlığının adresi olan Black Friday indirimleri geldi çattı. Sektör temsilcileri bu yıl ay genelinde 30 milyar liralık, sadece cuma günü ise 5 milyar liralık alışverişle rekor kırılmasını bekliyor. Uzmanlar aynı zamanda tüketicileri dolandırıcılara karşı uyarıyor: “Taklit sitelerden uzak durun, ‘Güven Damgası’nı kontrol edin, fiyatları farklı sitelerle karşılaştırın ve sanal kart kullanmaya özen gösterin.”
#GazetehaberleriE-ticaretteki işlem hareketliliği tüketici şikâyetlerinin de artmasına neden oldu. Tüketiciler özellikle bazı sanal pazaryerlerindeki e-tüccarlardan şikâyetçi. Tüketiciler satın aldıkları ürünlerin sahte, hatalı hatta yanlış olarak teslim edildiğini, sonrasında ise muhatap bulamadığını belirtiyor. Ancak hukukçular internetten ürünü satan kadar ürünün satılmasına aracılık eden e-pazaryerlerinin de sorumluluğu olduğunu ifade ediyor.
#GazetehaberleriElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, kurbanlık hayvanların seçim, kesim, paketleme ve teslimat hizmetinin yapıldığı paket hizmetlere yüzde 200'ün üzerinde talep artışı yaşandığını belirterek, "İnternet'in her alanda getirdiği kolaylığı, kurban bayramında da kurban kesme konusuna getirmiş olduğunu gördük." dedi.
#Elektronik Ticaret İşletmecileri DerneğiBilişim Sanayicileri Derneği'nin (TÜBİSAD) yıllık “Türkiye'de e-Ticaret Pazar Büyüklüğü” raporuna göre, e-Ticaret sektörü 2019 yılında, Türk lirası bazında yüzde 39 büyüme ile 83,1 milyar liralık hacme ulaştı. Sektör dolar bazında yüzde 18 büyürken, 2015-2019 yılları arasında sektörün ortalama yıllık büyüme hızı yüzde 35 oldu.
#RaporKoronavirüs sebebiyle çok acil durumlar dışında evinden çıkmayan tüketicilerin, ihtiyaçlarını evden karşılaması, e-ticaret sitelerinde yoğunluk yaşanmasına sebep oldu. Peki Çin'den gelen elektronik ürünlerde koronavirüs olabilir mi? - Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, konuyla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
#KoronavirüsElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, online alışveriş yapan tüketicileri uyararak, "Dönemsel olarak artan fiyatlara karşı bilinçli olun, araştırmadan almayın. Olağan dışı fiyat artışıyla karşılaştığınızda, ilgili e-ticaret sitelerine mail atabilir, Alo 175 Tüketici Danışma Hattı çağrı merkezini arayabilirsiniz." ifadelerini kullandı.
#Online AlışverişKoronavirüs salgını sonrasında perakende ve e-ticaret sektörü hareketli günler yaşıyor. Evden siparişler katlanarak artarken operasyonlarını güçlendirmek isteyen şirketlerden yeni istihdam haberleri geliyor. Bazı şirketler çalışanlarının büyük çoğunluğunu e-ticaret departmanına kaydırırken bazıları da binlerce yeni eleman alacağını ilan ediyor.
#GazetehaberleriKoronavirüs nedeniyle maskelere olan talep artınca maske fiyatlarında ciddi bir artış yaşanıyor. Özellikle e-ticaret sitelerinde fiyatların yükselmesi nedeniyle şikayetler iyiden iyiye artarken, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) konuyla ilgili önemli bir açıklama yaptı.
#KoronavirüsETİD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi "Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de yoğun olarak geçen kampanya dönemlerinde sosyal medya ortamında zaman zaman asılsız paylaşımlar olabiliyor, sektör olarak müşterilerin güvenliği ve yüksek hizmet seviyesinin her daim sağlanması için çalışmalara özenle devam ediyoruz" dedi.
#ETİDElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), yoğun alışveriş dönemlerinde, kargo şirketlerinin internet üzerinden verilen siparişlerde uzayabilecek teslimat sürelerine dikkat edilmesini öneriyor.
#Elektronik Ticaret İşletmecileri DerneğiHEPSİBURADA, e-ticaret üzerinden ihracat yapılabilmesi için düğmeye bastı. 17 binin üzerindeki iş ortağını yurtdışı pazarlarına açan ‘Kolay İhracat’ modelini hayata geçiren şirket, global web sitesi ve mobil uygulaması üzerinden Türkiye’deki ürünlerin satışını gerçekleştirecek.
#Gazetehaberleri