E-Ticaret haberleri sayfasında E-Ticaret hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 46614 E-Ticaret haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Deprem bölgesinde kalıcı refahın tesisine katkı amacıyla 2023 yılının Mart ayında Hepsiburada’nın başlattığı Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programı kapsamında e-ticaret yapan işletmelerin satış hacminin, bir önceki üç aylık döneme kıyasla yüzde 28 artışla 8,7 milyar TL’ye ulaştığı açıklandı. Programdan yararlanan toplam aktif satıcı sayısının 9 bin 600’e, bu programla birlikte e-ticarete başlayan işletmelerin sayısının ise 5 bin 700’e yükseldiği belirtildi.
#HepsiburadaDeprem bölgesinde kalıcı refahın tesisine katkı amacıyla 2023 yılının Mart ayında Hepsiburada’nın başlattığı Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programı kapsamında e-ticaret yapan işletmelerin satış hacminin, bir önceki üç aylık döneme kıyasla yüzde 28 artışla 8,7 milyar TL’ye ulaştığı açıklandı. Programdan yararlanan toplam aktif satıcı sayısının 9 bin 600’e, bu programla birlikte e-ticarete başlayan işletmelerin sayısının ise 5 bin 700’e yükseldiği belirtildi.
#HepsiburadaE-ticarette artan iadeler şirketleri ‘tersine lojistik’ yatırımlarına yönlendiriyor. Maliyetleri yüzde 30 düşüren sistem, Türkiye’de de yer bulmaya başladı. Tersine lojistiğin tüm e-ticaret hacminin içinde yüzde 35’ine denk geldiğini söyleyen sektör temsilcileri, 25’e yakın firmanın bu süreçleri yurtdışındaki tesislerinde organize ettiğini belirtiyor.
#E-TicaretHepsiburada’nın deprem bölgesindeki ticarete destek vermek amacıyla başlattığı program, 1.5 yılda 8 bin 897 satıcıya ulaştı. Bunların 4 bin 654’ü ilk kez e-ticaret ile tanıştı. 1058 kadın girişimci de e-ticaret ile iş hayatına girdi. İki yıllık proje kapsamında eğitim alan satıcılar 6.8 milyar TL’lik ciro elde etti. Hedef ise iki yılı 10 milyar TL’lik ciro ile kapatmak.
#HepsiburadaBir dönem kitap tutkunlarının ‘kutsal mekânı’ sayılan Sahaflar’ı dolaştık. 4 milyar TL’lik olduğu tahmin edilen kitap piyasasında e-ticarete kayış, sahaflar esnafını ve kitapçıları zora soktu. İkinci el kitap piyasasında satışlar yüzde 80 düştü, dükkân sahipleri ise ‘yayınevleri’ni suçladı. İnternetten kitap satışının yasaklanmasını talep eden esnaf, belediyelerden uygun şartlarda kiralık bir alan tahsisi istiyor.
#SahafTicaret Bakanı Bolat’ın Kayseri’den sinyalini verdiği yurtdışı e-ticaret siteleri üzerinden alışverişe getirilen sert önlemler yürürlükte. TEMU, Shein gibi siteler ile alışverişin limiti 150 Euro’dan 30 Euro’ya indirildi. Vergi ise yüzde 100’e varan oranlarda artırıldı. Uzmanlar kararı “TEMU, Shein gibi siteler üzerinden yapılan ucuz alışveriş dönemi kapandı” şeklinde yorumladı.
#Yurtdışından AlışverişTürkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi.
#E-TicaretHazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu (VDK), yüksek tutarda harcaması olduğu halde herhangi bir gelir beyan etmeyen veya düşük tutarlı gelir beyanında bulunan kişileri mercek altına alırken, bu incelemelerde ilk etapta tespit edilen 800 kişinin aylık 5 milyon liranın üzerinde harcama yaptığı ancak hiç gelir beyan etmediği görüldü. Öte yandan Bakanlık, e-ticarette kullanılan "mail order" yöntemi ile ödemeleri mercek altına aldı.
#Hazine Ve Maliye BakanlığıHepsiburada müşterilerine kendi çevrelerine ürün tavsiyesinde bulunarak gelir elde etme imkanı sunduğu “Link Gelir” programı ile Türkiye’de tavsiye ekonomisini büyütecek. Hedef 2024 içinde programa katılanlara toplamda 1 milyar TL kazandırmak.
#Sponsorlu İçerikDeprem bölgesinde kalıcı refahın tesisine katkı amacıyla 2023 yılının Mart ayında Hepsiburada’nın başlattığı Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programı kapsamında e-ticaret yapan işletmelerin satış hacminin, bir önceki üç aylık döneme kıyasla yüzde 28 artışla 8,7 milyar TL’ye ulaştığı açıklandı. Programdan yararlanan toplam aktif satıcı sayısının 9 bin 600’e, bu programla birlikte e-ticarete başlayan işletmelerin sayısının ise 5 bin 700’e yükseldiği belirtildi.
#HepsiburadaDeprem bölgesinde kalıcı refahın tesisine katkı amacıyla 2023 yılının Mart ayında Hepsiburada’nın başlattığı Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programı kapsamında e-ticaret yapan işletmelerin satış hacminin, bir önceki üç aylık döneme kıyasla yüzde 28 artışla 8,7 milyar TL’ye ulaştığı açıklandı. Programdan yararlanan toplam aktif satıcı sayısının 9 bin 600’e, bu programla birlikte e-ticarete başlayan işletmelerin sayısının ise 5 bin 700’e yükseldiği belirtildi.
#HepsiburadaGirişimcilik zirvesi Take Off İstanbul, 11-12 Aralık tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezinde ziyaretçilerine kapılarını açıyor. Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı öncülüğü, Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi yürütücülüğünde düzenlenen zirve, 2018 yılından bu yana uluslararası yatırımcıları, küresel teknoloji liderlerini ve dünyanın dört bir yanından başarılı girişimleri İstanbul’da buluşturarak geleceğin vizyonunu şekillendiriyor.
#Take Off İstanbulTrendyol, 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nun lansmanını Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de gerçekleştirdi. Raporda çevresel ve toplumsal etki hedeflerindeki ilerlemeleri paylaşan şirket, Kapsam 1 ve 2 emisyonlarını %16 azaltarak karbon nötr hedefinde ilerleme kaydederken, atıklarının %96,7’sini de geri dönüştürdü. Tek kullanımlık plastik tüketimini %57 azaltan Trendyol, kargo poşetlerinin %70’ini ise geri dönüştürülmüş malzemelerden üretti. GRI standartlarına uygun olarak hazırlanan raporda şeffaflık ve güvenilirlik, üçüncü taraf bağımsız güvence doğrulama denetimleri ile kayıt altına alındı.
#Sponsorlu İçerikCyber Monday, her yıl Şükran Günü'nün ertesi pazartesi günü, yani Kasım ayının son pazartesi günü, online alışveriş için düzenlenen büyük bir indirim etkinliğidir. Bu gün, Amerika'da ve dünya genelinde e-ticaret sitelerinde büyük indirimlerin yapıldığı, özellikle elektronik ürünlerde ve teknoloji kategorilerinde yoğun fırsatlar sunulan bir alışveriş günüdür.
#Cyber MondayÇalışma hayatının yeni normalleri arasına ‘uzaktan ya da hibrit çalışma modeli’ ve ‘haftada dört gün çalışma’ tartışmalarından sonra ‘artan ek iş talebi’ de girdi. Türkiye’de ve dünya genelinde yapılan araştırmalar, artan yaşam maliyetleri karşısında çalışanların ek iş arayışlarının hızlandığını ortaya koydu. Avustralyalı çalışanların yüzde 32’si, Amerikalı çalışanların yüzde 40’ı, İngiliz çalışanların ise yüzde 44’ü ek bir işte çalıştığını söylüyor. Yurt içinde yapılan bir araştırmaya göre, Türkiye’de bu oran yüzde 52. Ek işlere en çok yönelenlerin Y ve Z Kuşağı olduğu; en yüksek geliri de Y Kuşağı’nın sağladığı belirtiliyor. Ancak ‘Dimyat’a pirince giderken evdeki bulgurdan da olunabilir.’
#Ek İşİş dünyasındaki en güncel gelişmeleri detaylı bir içerikle ele alan Hürriyet İK, 1 Aralık Pazar günü okurlarıyla buluşuyor. Yeni sayıda; işyeri kültürü ve çalışma modellerinden, nesiller arası değişen çalışma saatleri tercihlerine, gençlerin iş gücündeki etkisinden giderek artan ek iş trendine kadar birçok konu geniş bir bakış açısıyla inceleniyor.
#Hürriyet İKTürkiye’deki sadakat platformlarını “Vodafone Happy” markasıyla uluslararası pazarlara sunmaya başladıklarını söyleyen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ayşegül Arıcan Şeker “Platformun dijital kullanıcı sayısı 25 milyonu aştı. Mayıs 2022’de Portekiz ile başlayan, ardından Almanya, Romanya, Türkiye, İspanya, İtalya ve İrlanda pazarlarında aktif hale gelen Vodafone Happy, Çekya’da da hizmet verecek”dedi.
#Vodafone HappyTürkiye’nin en büyük e-ticaret platformlarından biri olan Hepsiburada satışı için onay geldi. 1998 yılında kurulan platform, geniş ürün yelpazesiyle kullanıcılarına teknoloji, moda, ev eşyaları, gıda, kişisel bakım ürünleri gibi birçok kategoride alışveriş imkânı sunuyordu. Rekabet kurulunun onayıyla gerçekleşen satış ile ilgili detaylar belli oldu. Peki, Hepsiburada satıldı mı, kime satıldı? İşte detaylar…
#HepsiburadaIAB Amerika Ölçümleme, Adreslenebilirlik, Veri ve Perakende Medya’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jeffrey Bustos, IAB üyeleriyle IAB Connect Retail Media etkinliğinde bir araya geldi. Etkinlik, dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası olarak adlandırılan Perakende Medya, medya planlamadan yaratıcı stratejilere, ölçümlemeden optimizasyona, örnek vaka çalışmalarından gelecek öngörülerine kadar pek çok konu konuşuldu.
#IAB ConnectAVM’ler kıpır kıpır, firmalar indirim yarışına girmiş gibi... Alışverişe çağıran reklamlar, mesajlar... Son yıllarda herkes, ihtiyaçlarını karşılamak için kasım ayını bekliyor. Ama bu indirim furyasından kârlı çıkmak için alışverişin büyüsüne kapılmamak, ihtiyaçlarımıza yönelik para harcamak bütçemiz açısından önemli. Yoksa bir anda gerekli olmayan bir sürü eşyayla baş başa kalabiliriz.
#Neslişah AygörenKKTC Başbakanı Ünal Üstel ile başkent Lefkoşa'da bir araya gelen Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, "Kıbrıs Türk halkını hak ettiği mertebeye ulaştırma gayreti içinde çabalarımızı sürdürüyoruz. Adil, kalıcı ve sürdürülebilir bir çözümün ancak adanın gerçeklerini esas alan bir yaklaşımla mümkün olduğunu, adada iki ayrı halk ve iki ayrı devlet olduğunu vurguluyoruz" dedi.
#Cevdet Yılmaz200 milyar doları aşkın servetiyle dünyanın en zengin üçüncü insanı olan Jeff Bezos, uğruna yuvasını yıktığı nişanlısı, ünlü televizyoncu Lauren Sanchez’le evlenmeye hazırlanıyor.
#Jeff BezosGirişimci 13 kadın, toprakta hep eli olan ama adı pek de anılmayan hemcinsleri için kooperatifleşti. Tarımda kadının parmak izini belirginleştirmek isteyen Tarımda Kadın Kooperatifi, sürdürülebilir tarım için kadın üreticilerin daha çok söz sahibi olmasını istiyor. Ayrıca; kültürel, gastronomik ve tarımsal değerlere sahip çıkan ‘agroekoturizm’ destinasyonu yaratmak da hedefler arasında...
#1Efsane cuma tarihi 2024 yaklaştı. Kara cuma olarak yurt dışında bilinen ülkemizde, 'Şahane Cuma' 'Efsane Cuma' olarak adlandırılan kasım indirimleri özellikle alışveriş tutkunları tarafından heyecanla bekleniyor. Giyim, teknoloji, market, kozmetik gibi birçok sektörde şahane cuma indirimlerinde fırsat ürünleri tüketicilere sunulacak. 2024 efsane cuma indirim günleri için markalar ve e ticaret şirketleri reklam hazırlıklarını yaparak, tüketicilere sunacağı ürünleri raflarına yerleştirmeye başlarken, kasım indirimleri ne zaman, hangi gün? sorusu da merak konusu oldu. Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını söyleyen sektör temsilcileri ‘Efsane Cuma’ haftasında perakendecilerin ellerindeki ürünleri büyük indirimler yaparak bitireceklerini ön gördüklerini belirtiyor. Peki, kasım indirim günleri ne zaman, başladı mı? Efsane cuma ne zaman, ayın kaçında? İşte, indirimli alışveriş günleri tarihi ve ayrıntılı bilgiler.
#Efsane Cuma 2024Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, MÜSİAD Dijital Sektör Kurulu'nun düzenlendiği "Siber Güç Türkiye 24" zirvesinin kapanış törenine katıldı. Uraloğlu, “Siber güvenlik noktasında en önem verdiğimiz hususu da yazılımdan- cihaz üretimine yerlilik ve millilik oluşturuyor. Bu noktada gururla altını çizmek istiyorum ki; tamamen yerli ve milli olarak geliştirdiğimiz; Avcı, Azad, Kasırga, ve Kule adlı yapay zeka uygulamalarımız ile ülkemizin siber güvenliğini sağlıyoruz" dedi.
#Abdulkadir UraloğluUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Siber Güç Türkiye 24 Zirvesi’nde yaptığı açıklamada, yerli ve milli olarak geliştirilen Avcı, Azad, Kasırga, Atmaca ve Kule adlı yapay zeka uygulamaları ile Türkiye’nin siber güvenliğini sağladıklarını kaydetti. Son bir haftada 409 bin 736 adet zararlı internet adresine ulaşmak isteyen yaklaşık 141 milyon erişimin engellendiğini ifade eden Bakan Uraloğlu, “Sosyal medya mecralarının da Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına uymalarını sağlıyoruz. Terör örgütlerine ait hesapları, internet sitelerini ve bu örgütler lehine propaganda içeren tüm içerikleri de yakından takip ediyor ve erişim engeli getiriyoruz. 119 terör yandaşı hesaba erişim engeli getirdik.” dedi.
#Abdulkadir UraloğluYeni yıla az bir zaman kala şirketlerin çalışanlarına yönelik hediye arayışlarına başladığını söyleyen Pluxee Türkiye Satış Genel Müdür Yardımcısı Koray Bozkurt, “Yapılan araştırmalar özellikle yılbaşı gibi özel bir dönemde çalışanların işverenleri tarafından hatırlanmak istediğini, kurumların ise yarısından fazlasının yılbaşında kurumsal hediye verdiğini gösteriyor. Pluxee Hediye, çalışanlarına yılbaşında hediye vererek mutlu etmek isteyen şirketlere kolaylık sağlıyor” dedi.
#Pluxee TürkiyeKasım indirimleri 2024 tarihi için geri sayım resmen başladı. Yurt dışında 'kara cuma' olarak bilinen ülkemizde ise 'Efsane Kasım' 'Şahane Cuma' 'Efsane Cuma' olarak adlandırılan kasım indirim günleri için mağazalar son hazırlıklarını yapıyor. Sektör temsilcileri Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını belirtirken, birçok e-ticaret sitesi indirim kampanyalarını müşterilerine SMS yada maıl yolu ile göndermeye başladı. Yılın en avantajlı günü olan Efsane Cuma indirim günlerinde tüketicilere sunulacak ürünler raflara yerleşti. Peki, Efsane cuma ne zaman 2024? Kasım indirimleri başladı mı, ayın kaçında başlıyor? İşte, o konu hakkında ayrıntılı bilgiler.
#Kasım İndirimleri 2024Turkcell Global Bilgi, 25 yılı geride bıraktı. Müşteriye dokunan her kanalda hem geleneksel hem de dijital hizmetler sunduklarını belirten Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Metin Tuğtağ, “TV yayıncılığı sektöründe hizmet veren tek bir müşteri ile başladığımız yolculuğumuz, bugün 12 farklı sektörde 100’ün üzerinde kurumsal müşterimiz ile dijitalleşerek devam ediyor” ifadelerini kullandı.
#Turkcell Global Bilgi