İstanbul Havalimanı artık kabına sığmıyor. Koridorlarında yolculardan adım atarken boşluk yok denecek kadar az. 2019 yılında yolcu sayısı 52 milyon 748 bin, 2023 yılına 76 milyon 525 bin oldu. 2024 hedefi ise 85 milyon yolcunun üzerinde. Bana göre bir talihsizlik olmazsa 90 milyona yaklaşabilir. 2024 ve sonrası İstanbul Havalimanı için çok yoğun olacak. Büyüme hızı zorunlu olarak artacak. Yeni yatırımlar birbirini kovalayacak. Sanırım gelecek 5 yıl içinde dünyanın birçok büyük havalimanına kafa tutacak.
#İGAUnifree Üst Yöneticisi ve İcra Kurulu Başkanı Ali Şenher, “İstanbul Havalimanı’ndaki gümrüksüz satış alanından günübirlik alışveriş yapmak için İstanbul’a gelenler var. Orta Doğu’dan sabah uçağıyla gelip THY veya İGA’nın lounge’larını kullanıp, daha sonra bizden alışveriş yapan müşterilerimiz bulunuyor. Bunun mart ayından sonra daha da artacağını öngörüyoruz. Bu yıl sonuna kadar 7 milyon müşterimize hizmet vermiş olacağız. 2020 yılı için de 10 milyon yolcuya hizmet vermeyi hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.
#İstanbul HavalimanıDHMİ Genel Müdürü Funda Ocak: “2018 Yılında 1 milyon metrekarelik Türk hava sahasını kullanan ve bugün sayıları 56’ya uzanan havalimanlarımıza, iniş-kalkış yapan uçak sayımız 2 milyonu geçti. Yine bu havalimanlarımızı kullanan yolcu sayımız ise 2018 sonu itibarıyla 210 milyon yolcuya ulaştı” açıklamalarında bulundu. İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı Kadri Samsunlu: “Dünyadan ve ülkemizden çıkan güçlü markaları, ticari alanlarımızda dünya insanları ile buluşturmaktan mutluluk duyuyoruz.” ifadelerinde bulundu.
#İstanbul HavalimanıCumhurbaşkanı Erdoğan, Cumhuriyet’in 95’inci yılında ‘İstanbul Yeni Havalimanı’nın ilk fazını açıyor. Erdoğan’ın havalimanının ismini bugünkü açılış töreninde açıklaması bekleniyor. Toplam 26.1 milyar Euro yatırımla inşa edilen havalimanı tamamlandığında 6 bağımsız pisti, 500 uçak kapasitesi ve yıllık 200 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyüğü olacak.
#Yeni HavalimanıCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 29 Ekim'de ilk fazı hizmete alınacak İstanbul Yeni Havalimanı, büyüklüğünden altyapısına, güvenlik sistemlerinden mimarisine kadar pek çok alana ilkleriyle damga vuracak.Dünyanın en büyük havalimanının projesindeki ana terminal binası, 1,3 milyon metrekareyle tek çatı altında dünyanın en büyük terminal binası olacak, burada Boğaziçi görüntüsünün verileceği çok büyük duty-free alanı hizmet verecek.Güvenliğin üst düzeyde ve son teknolojilerle sağlanacağı yeni havalimanında ilk kez yer radarları kullanılacak, plaka ve yüz tanıma sistemleri bulunacak.
#İstanbul Yeni HavalimanıULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yapımı süren İstanbul Yeni Havalimanı'nın daha açılmadan uluslararası ödüller aldığını belirterek, "Uçuş kontrol kulesiyle ilk uluslararası ödülünü alan projenin terminal binası da tasarımcılarına uluslararası ödül kazandırdı" dedi.
#Ahmet ArslanMagazini çok seven, çok sevdiğinden dolayı da kendini kötü/ezik hissetmeyenlerin (Bakınız: “Magazin sevmem, hep belgesel izlerim”) diyarında, yani Arjantin’in Buenos Aires’inde 11 gün geçirince insan Türk magazinini de özleyebiliyormuş. Boğaz’da içilen rakı ya da demli çay gibi. Bu kadar duygusal coşku yeter, şimdi buyrun son magazin olaylarının analiz deryasına...
#Onur BaştürkHürriyet Ocak 2015’te yeni havalimanın işletmecisi İGA ile Unifree arasında imzalan 25 yıl süreli dünyanın en büyük duty free anlaşmasının izlerini sürdü. Yeni havalimanı tam kapasiteye ulaştığında planlanan hedefler de tutarsa duty free alanlarını işletecek olan Unifree’nin ödeyeceği yıllık kira 500 milyon Euro’yu (1 milyar 600 mil-yon TL) aşacak.
#Unifreeİstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın yeni terminal binası ve ek binaları, planlanan tarihten 1 yıl önce açıldı. Binanın 18 ayda tamamlanmasının bir dünya rekoru olduğunu belirten Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “2012’de ikinci pist bitince yolcu kapasitesi 25 milyon yolcuya ulaşacak. Kapasite 50 milyon yolcuya da rahatlıkla çıkabilir” dedi.
Terminalin altındaki dev alanlar hiçbir kör nokta olmadan kameralarla izleniyor. En ufak bir aksaklığa izin verilmiyor. Ekipler, sistem sorumluları ekran başında sadece terminali değil tüm havalimanını kontrol ediyor. Acil olaylarda kırmızı telefonlar çaldığında kimin nereye gideceği, kimlerin toplanacağı her şey önceden belli. Yani özellikle terminal içindeki rahatlık ve huzur aşağıdan sağlanıyor. Güvenlikten elektriğe, sudan bagaj eşleştirmelerine kadar. Yukarıdaki huzur aşağının temeli üstünde kurulu.
#İstanbul HavalimanıDizileri, ikonlaştırılan müzik grupları, e-sporcularıyla dünyayı fet-heden Güney Kore, bütün bu kültürel birikimi dev bir ‘Hallyu’ya çevirdi. Hallyu, Kore dalgası demek. Çocuk-ergen, genç-yaşlı bütün kuşaklar bu dalgadan payına düşeni aldı. Kimi yemeklerine tutkun, kimi sinemasına… Hakkında pek az şey bilerek gittim ve yaratılan bu dalganın az bile kaldığını; tarihi, kültürü ve coğ-rafyasıyla ziyaretçilerine sunacak pek çok şeyi olduğunu gör-düm.
#Güney KoreİGA İstanbul Havalimanı için “Türkiye’nin ilk ve tek aile-çocuk dostu havalimanı” desek yanlış söylemiş olmayız. Çünkü çocuklu aileler için seyahati kolaylaştıracak birçok yenilikçi uygulamaya imza atılmış. Artık otopark veya geçiş kapısı derdi yok. Oyun alanlarından ücretsiz bebek arabası hizmetine kadar birçok hizmet de sizi bekliyor.
#ÇocukHavayolu yolcularının kâbusu yanlarına, arkalarına ya da önlerine oturan, yerinde duramayan sorunlu yolculardır. Yandaki yolcu ile sürekli sohbet etmek ister. Dirsek koyma yerinin mülkünü ele geçirmek için sürekli çaktırmadan itip kakmalar yapar. Hele alkolü fazla kaçıran yolcu yanındaki yolcu için tam bir kâbus oluşturur. Uzun uçuşlarda bir yolcunun başına gelebilecek en büyük sorundur bu.
#Avrupaİstanbul Havalimanı’na 5 Nisan gecesi başlayacak taşınma öncesi TAV CEO’su Sani Şener, Atatürk Havalimanı’nda hiç unutmadığı günleri anlattı. Sani Şener, “Duvarların da hafızası vardır. Unutulacağımızı hiç sanmıyorum. Birçok arkadaşımızı İstanbul Havalimanı’na gönderdik. Bakın göreceksiniz, orada da başarılı olacaklar” dedi.
#Yazarlar