Malatya’da 2015 Şubatında gece eğitimi için kalkan iki RF-4E keşif uçağı dağa çakıldı. 4 pilotun şehit olduğu kazada en büyük kusura sahip olan Filo Komutanı Kurmay Binbaşı Ali Ertürk ile onu idari soruşturmada aklayan 3 general FETÖ’cü çıktı. Şehitlerin ailelerinin iğneyle kuyu kazar gibi yürüttükleri araştırmada ise 4 pilotun göz göre göre ölüme nasıl gittiği gözler önüne serildi.
#Düşen RF-4E UçağıDünyada ‘Uçan tabut’ diye tabir edilen F-4’ler pilotlarımıza mezar olmaya devam ediyor. Dün de Eskişehir’den ‘elektronik harp eğitimi uçuşu’ için havalanan F-4E 2020 uçağı Konya’da düştü, 2 pilot şehit oldu. Malatya’da 24 Şubat günü düşen iki RF-4E/TM uçaklarındaki 4 pilotla birlikte 9 günde verdiğimiz şehit sayısı 6’ya ulaştı. Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, "Bu F-4 uçaklarına olan Türk halkındaki güven ortadan kalkmıştır. Bundan sonra bu uçaklar, kullanılırken iki sefer düşünmek gerekli diye düşünüyorum'' dedi. Şehit pilot Mustafa Tanış'ın acılı babası ise ''Saray yapacaklarına uçan tabutları değiştirsinler. Benim ocağım söndü, başka ocaklar sönmesin'' diye feryat etti.
Konya'da F-4E eğitim uçağı düştü. TSK, kazada 2 pilotun şehit olduğunu açıkladı. 24 Şubat'ta da Malatya'da 2 askeri uçağın düşmesi sonucu 4 pilot şehit olmuştu. 'Uçan tabut' olarak adlandırılan F4 kazalarında 35 yılda 14 pilot şehit oldu. Halen Hava Kuvvetleri’nin envanterinde kalan uçak sayısı ise 12...
KAMUOYU tarafından Suriye'de uluslararası hava sahasında düşürülmesi ile gündeme gelen RF-4E uçaklarının yıl sonunda emekli edilmesi planlanıyordu. Burnunda özel kamera taşıyan ve keşif amaçlı kullanılan RF-4E'lerin kazalarında 35 yılda 12 uçak düştü. 12 pilot şehit oldu. Halen Hava Kuvvetleri’nin envanterinde kalan uçak sayısı ise 13.
SİVAS'ın Kangal İlçesi yakınlarında, bugün saat 15.15'de askeri uçak düştü. Paraşütle atlayan 2 pilot yaralı kurtuldu. Genelkurmay'dan yapılan açıklamada pilotların sağlık durumunun iyi olduğu, uçağın düşüş nedeninin henüz bilinmediği belirtildi.
#SivasOsmaniye civarında dün bir F-16 düştü. TSK, düşen F-16 pilotunun son sözünün 'Atlıyorum' olduğunu açıkladı. Saatler süren aramanın ardından uçak enkazına ulaşıldı ancak ardından acı haber geldi. Pilot Üsteğmen Hamza Gümüşsoy şehit oldu. Şehit pilot ailenin tek oğluydu. Acılı ailesi gözyaşlarına boğuldu. Aksaray İl Müftüsü şehit ailesini ziyaret etti, taziye ziyaretinde bulundu. Şehit babası Yunus Gümüşsoy'a Kur'an-ı Kerim hediye etti ve ''Şehit evladın yerine al bunu bağrına bas'' dedi. Şehit babası da Kur'an-ı Kerim'i aldı ve öptü.
El Arabiya televizyonu Suriye istihbaratına ait olduğu iddia edilen “çok gizli” belgeler yayınladı. Suriyeli muhaliflerin sızdırdığı belgelere göre, 22 Haziran’da Akdeniz’e düşen Türk jetindeki iki pilotu Suriye ordusu sağ buldu. "Savaş esiri" muamelesi yapılan pilotlar, Moskova’dan geldiği öne sürülen emirle “doğal yollardan” öldürülüp cesetleri deniz dibine yerleştirildi!
Uçağımızın Doğu Akdeniz’de uluslararası hava sahasında uçarken, Suriye hava savunma unsurları tarafından atılan füzenin uçağın sol arka tarafında patlayarak blast (basınç) etkisi yaratması sonucunda, uçağın ve pilotların uçuş şartlarını sağlayamayacak şekilde etkilenmesi nedeniyle uçağın sola dönüşle irtifa kaybedip, sola hafif yatışlı ve burun yukarı pozisyonda suya çarptığı kanaati belirtilmiştir.
Malatya Erhaç’tan havalanan Türk keşif uçağı RF-4E’nin radarda kaybolup Doğu Akdeniz’in karanlık sularına gömülüşünün üzerinden tam iki ay geçti. İki aya rağmen uçağın Suriye tarafından mı düşürüldüğü, yoksa teknik arıza veya pilotaj hatasından mı düştüğü netleşmiş değil. Net olan şey ise iki ayrı eve düşen acı; Pilot Yüzbaşı Gökhan Ertan ile Pilot Teğmen Hasan Hüseyin Aksoy’un şehit olmaları.
Genelkurmay Suriye tarafından düşürülen Türk uçağıyla ilgili olarak ''Enkaz üzerinde inceleme sürüyor. Uçak enkazı üzerinde petrol türevi herhangi bir yangın başlatıcı maddeye rastlanmadı'' açıklaması yaptı. Bu teknik açıklamanın ne anlama geldiğini NATO'da görev almış Emekli Tuğgeneral Ali Er'e sorduk. Er bunun "Uçak düşürülmedi, kaza sonucu düştü" olarak algılanabileceğini iddia etti.
“Nautilus” araştırma gemisinin Türkiye sorumlusu ve Bodrum ve Karya Bölgesi Kültür Sanat ve Tanıtma Vakfı (BOSAV) Başkanı kaptan Tufan Turanlı, Suriye tarafından düşürülen Türk Hava Kuvvetleri'ne ait uçağın 2 gün 4 saat gibi kısa sürede, bin 260 metre derinlikte tespit edildiğini bildirdi.
Suriye tarafından Akdeniz'de düşürülen Türk savaş uçağını ve pilotlarımızı bulmak için hazırlık çalışmalarını tamamlayan dünyanın en önemli keşif ve araştırma gemilerinden olan Nautilus'a görev emri verildi. Nautilus bugün yola çıkarak 2.5 gün içinde bölgeye ulaşıp arama kurtarma çalışmalarına başlayacak. Kayıp askerlerimiz Pilot Yüzbaşı Gökhan Ertan ile Pilot Teğmen Hasan Hüseyin Aksoy'u Nautilus arayacak. Nautilus, 1912 yılında Atlas Okyanusu'nda batan Titanik yolcu gemisinin bulunmasında görev almıştı.
Soğukkanlı tavrını koruyan Türkiye, kriz değerlendirme toplantılarıyla durumu netleştirmeye çalışıyor. Dün de Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, Genelkurmay 2. Başkanı Orgeneral Hulusi Akar ile MİT Müsteşarı Hakan Fidan bir araya geldi ve “Bukalemun Göz” diye de bilinen düşen uçağın radar izi ve görev kayıtlarını mercek altına aldı.
Türk Hava Kuvvetleri’ne ait bir savaş uçağı, Malatya’dan havalandıktan sonra Akdeniz üzerinde kayboldu. Pilotlarla iletişim kesildi, bölgede arama kurtarma çalışmaları başlatıldı. Uçaktan pilotların sağ salim atladıgına ve denize indiğine dair beacon sinyalleri alındı... Sonrasında bu tespitin ardindan bölgeye helikopterler intikal etti... Bu ilk bilgiler de zaten Hurriyet.com.tr de yer aldi. Uzmanlara göre Uçağa füze atılsa pilotların atlama ihtimali azalırdı. Uçağın kesin düşüş nedeniyle ilgili açıklama ise yapılmadı.