Günümüzde birçok farklı otomobil firması direksiyon taşımayan sürücüsüz otomobil modelleri üzerinde çalışıyor. Ancak bu araçlar hemen gelmeyecek, süreç ilk olarak sürücüsüz minibüsler ile hayatımıza girecek. Geleceğin toplu taşıma araçları, tamamen elektrikli altyapı üzerine kuruluyor ve herhangi bir direksiyon ya da sürücü koltuğu olmadan tasarlanıyor.
#CES 2023 FuarıSağlık açısından önemli olduğu bilinen doğal güneş ışığından birçok ev ve ofis yoksun kalırken, teknolojiyle bu durum artık ortadan kalkıyor. Yapay güneş ışığı üzerine çalışan ve geliştirmeler yapan birçok şirket bulunuyor. Bu sayede istenilen her yerde güneşli bir gökyüzü deneyimleme imkânı sağlanacağı belirtiliyor.
#Yapay GüneşTesla ve SpaceX CEO'su Elon Musk, Twitter'ı satın almayı başardığı takdirde hayata geçireceği değişikliklere ilişkin büyük konuşuyor. Ancak kendisini uzun yıllardır takip edenlerin bildiği üzere, tüm başarısına rağmen bu büyük lafların altını doldurmayı bazen başaramıyor. İşte 2016'dan günümüze Musk'ın gerçekleş(e)memiş vaatleri...
#Elon MuskMercedes-Benz’in yeni multimedya sistemi MBUX (Mercedes-Benz User Experience - Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) Las Vegas’ta gerçekleştirilen Tüketici Elektroniği Fuarı (CES) 2018 kapsamında tanıtıldı. MBUX’in yapay zekâ teknolojisi sayesinde sahip olduğu öğrenme yeteneği ile öne çıkıyor. Kişiselleştirme özelliğine sahip olan MBUX, kendini kullanıcıya göre ayarlayabiliyor. Sistem araç, sürücü ve yolcular arasında duyusal bir bağ oluşturuyor. Kablosuz güncelleme imkânı da sunan sistem aynı zamanda Mercedes me connect için tamamen yeni bir dönemi işaret ediyor.
#Ces 2018DÜNYANIN en büyük otomotiv markalarından biri olan Japon Toyota’nın 1 numarası Akio Toyoda, “2030 veya 2050’de otomobiller nasıl olacak?” sorusuna, “Umarım o tarihlerde yaşıyor olurum. Ama o tarihte otomobiller tekerleksiz veya direksiyonsuz olabilir. Bunun gibi bir çok şey daha hayal edilebilir” cevabını verdi.
#StarBu yıl 10. kez düzenlenen teknoloji devi Google’ın I/O konferansında İstanbul tüm yazılım mühendislerine örnek olarak gösterildi. Suriye’den Türkiye’ye göç eden ve 2014 yılında ‘Gherbtna’ adındaki uygulamayı geliştiren Mojahed Akil, İstanbul’da çektiği video ile neler yaptığını anlattı.
#Mojahed AkilHer şey normalmiş gibi görünse de bu yolculukta büyük bir eksiklik var.Çin’de çekilen görüntüler izleyenleri şaşırtıyor. Trafiğe çıkan 3kafadar araçta direksiyon olmamasına aldırış etmiyor. Direksiyon yerinekurbağacık anahtar takan sürücü, aracı bu şekle kullanıyor. Yanındanhızla geçen araçlara rağmen rahat tavırlarıyla dikkat eden sürücü, aracıbüyük bir ustalıkla kullanmayı başarıyor.
#Direksiyonsuz2012 yılı sonunda kurtarıcı olarak Çinlilerin kontrolündeki İsveçli Volvo’ya CEO olarak atanan ve kısa sürede markanın yeniden doğması ve lüks sınıfta güçlenmesi için harekete geçen Hakan Samuelsson, Türk gazetecilere çok özel açıklamalar yaptı.
#AlmanyaGoogle sürücüsüz otomobil projesinde yeni bir adım atarak prototip model geliştirdi. Modelde ne direksiyon ne de pedal var. Kamera ve sensörlerle donatılmış otomobil ilk testlerini yaptı. Test modeli maksimum saatte 40 km hıza çıkıyor ve elektrikle çalışıyor. Google üretim ve test süreçlerini anlattığı video yayınladı.
#Google