Güncelleme Tarihi:
Yeni S90 dahil olmak üzere 2019 yılı başına kadar 9 yeni modeli piyasaya sunmaya hazırlanan Volvo’nun 2020 yılında lüks sınıfta yer alan Alman markalara karşı tam olarak alternatif olacağını söyleyen Samuelsson, “Yer aldığımız tüm segmentlerde o segmentin en güçlü ve en çok talep gören markası olacağız. Bir başka değişle yer aldığımız segmentlerin alternatif markası olacağız” dedi.
APPLE İLE ORTAKLIK
Apple ve Google gibi teknoloji devlerinin otomobil geliştirmeleri konusunda da ilginç açıklamalar yapan Hakan Samuelsson, şunları söyledi:
“Özellikle sürücüsüz otomobiller konusunda hızlı gelişmeler var. Eğer Apple ve Google gibi şirketlerden ortaklık talebi gelirse tabi ki değerlendiririz. Ama sürücüsüz otomobil konusunda farklı çalışmalar var. Örneğin Google direksiyonsuz, gaz pedalsız araç üzerine çalışıyor. Bu bize uygun değil. Biz sürücüz otomobilleri insanlara sürüşte destek amaçlı geliştiyoruz. Tamamen insan gücünü yok etmeyi düşünmüyoruz. O yüzden bize uyan ve yardımcı olan teknoloji varsa ortaklık düşünebiliriz.”
TÜRKİYE ÇOK DİNAMİK
Büyük ve genç nüfusu olan Türkiye’nin Avrupa’nın yakınında hatta içindeki en hızlı büyüyen ülkelerden biri olduğunu söyleyen Samuelsson, şöyle konuştu:
“Türkiye otomotiv pazarı çok etkileyici bir şekilde büyüyor. Dinamik bir pazar ve inanılmaz potansiyele sahip. Volvo olarak 2015’te 7 bin adetle rekor otomobil sattığımız Türkiye’de 2016 yılında düşük vergi dilimine giren 1.6 litrelik dizel motorumuz artık olmayacak. Bu satışlarda küçük çaplı bir düşüş yaratsa da yeni modellerle kısa sürede 10 bin adede ulaşacağımızı düşünüyorum. Ama şunu da söylemeden geçemeyeceğim Türkiye’de vergi sisteminin çok hızlı bir şekilde Avrupa Birliği standartlarına adapte olması lazım.”