Teknoloji markası Monster Notebook, 8 Haziran Pazartesi günü (bugün) saat 10.00 itibariyle mağazalarının kapılarını yeniden açma kararı aldı. Şirket, 20 Mart tarihinde Corona (Covid-19) virüsle mücadele kapsamında tüm mağaza ve teknik servis hizmetlerini yalnızca dijital kanallar üzerinden sunacağını duyurmuştu.
#Monster NotebookESKİŞEHİR HALK EĞİTİM MERKEZİ, MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, TÜRKİYE VODAFONE VAKFI VE TÜRKİYE BİLİŞİM VAKFI İŞBİRLİĞİYLE HAYATA GEÇİRİLEN ''GİRİŞİMCİLİKTE ÖNCE KADIN'' PROJESİNE DESTEKLERİNDEN DOLAYI PLAKETLE ÖDÜLLENDİRİLDİLER.
‘Girişimcilikte Önce Kadın’ projesi ile 10 ilde 10 bin kadına girişimcilik ve teknoloji alanlarında eğitim verilecek. Eğitim alanlar geliştirdikleri ürünleri oncekadin.gov.tr internet portalındaki dijital mağaza üzerinden satarak kazanç elde edecek. Proje gelecek yıllarda Türkiye geneline yaygınlaştırılması planlanıyor.
#KadınIAB Amerika Ölçümleme, Adreslenebilirlik, Veri ve Perakende Medya’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jeffrey Bustos, IAB üyeleriyle IAB Connect Retail Media etkinliğinde bir araya geldi. Etkinlik, dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası olarak adlandırılan Perakende Medya, medya planlamadan yaratıcı stratejilere, ölçümlemeden optimizasyona, örnek vaka çalışmalarından gelecek öngörülerine kadar pek çok konu konuşuldu.
#IAB ConnectPepsico Kıdemli Pazarlama Direktörü Seren Çankırı, FIFA’nın en büyük organizasyonlarına verdikleri desteği anlattı. 2026 Dünya Kupası ve 2027 Kadınlar Dünya Kupası’nın resmi sponsorları arasında yer alan Ruffles’ın marka stratejisini anlatan Çankırı, “FIFA’nın düzenlediği Dünya Kupaları, sadece spor etkinlikleri olmanın ötesinde, küresel bir etkinlik. Aynı zamanda ülkemizi bir kez daha tek yürek yapacak önemli bir fırsat. Milli takımımızın kaliteli kadrosuyla başarıya ulaşacağına inancımız tam” dedi.
#2026 Dünya KupasıŞiddet, istismar, pedofili, şantaj, uyuşturucu madde, bireysel silahlanma, yasadışı bahis çeteleri... Suçun ve suçlunun örgütlenmesi için bir ‘ağ bağlantısı’ yetiyor. Peki çocukları ‘deep web’ olarak bilinen bu ağlardan nasıl koruyabiliriz? Uzmanlar Hürriyet’e anlattı:
#Karanlık AğlarBerlin’deki IFA fuarına yenilikçi ürünlerle katılan Vestel’in CEO’su Ergün Güler, global oyuna hazır oldukları mesajını verdi. Güler, “Tüm planlarımız hazır. Şu anda yıllık 3.8 milyar dolar ciro yapıyoruz, 2.5 milyar doları ihracattan geliyor. Şimdi 3 yılda 2 kat büyüme hedefliyoruz. ABD için bu hedef 5 kat büyüme” dedi.
#IFAAvrupa’nın bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, Türkiye pazarında kazandığını Türkiye’ye yatırmaya devam ediyor. 2024 yılında mağaza yatırımlarını artıran MediaMarkt, Türkiye’deki 100’üncü mağazasını Antalya’nın Manavgat ilçesinde açtı. Bu açılışla birlikte MediaMarkt, Türkiye’deki mağaza alanını 250 bin metrekarenin üzerine çıkardı.
#Sponsorlu İçerik130 yıllık uluslararası olimpiyat komitesi tarihinde ilk kez bir Türk firması Trendyol komitenin e-ticaret partneri oldu. Firma ayrıca özel bir olimpiyat koleksiyonu da hazırladı. Trendyol Grup Başkanı Çağlayan Çetin, “Koleksiyon, Denizli başta olmak üzere Anadolu’nun dört bir yanında üretildi” dedi.
#TrendyolKüçüklüğünden bu yana ev dekorasyonuna ilgi duyan ve iç mimar olmak isteyen Damla Kılıçcioğlu henüz üniversite öğrenciliği döneminde iş hayatına atılır. Mezuniyet törenine bile işinden izin alarak giden genç girişimci, birçok farklı sektörde çalışır, edindiği tecrübeleri heybesine katar ve kendi yolunu çizer. Tasarlayıp ürettiği seramik eşyalar ve kolyeleri kurduğu ‘Hitap Konsept’ ile tüketicilerle buluşturur. Şimdi bu ürünleri Amerika’da da satmak için gün sayıyor.
#1“Yetenek ajandamızın en önemli gündemlerinden biri yeni yetenek keşfi ve istihdam kanalları oluşturmak” diyen Beymen Group CHRO’su Banu Cengiz, “Türkiye’nin önde gelen üniversiteleriyle güçlü iş birliklerimiz var. Genç yetenekleri çekirdekten yetiştireceğimiz programımız BG Young Talents’ı da bu yaklaşımla hayata geçirdik. Üniversiteden yeni mezun olmuş ya da üniversite 4. sınıfta eğitimine devam eden genç yeteneklere profesyonel hayatı deneyimleme fırsatı sunuyoruz” şeklinde konuştu.
#Banu CENGİZHukuk eğitimi almasına rağmen 1989’da ağabeyiyle birlikte Denizli’de bir iş hanının 2’nci katında manifatura perakende mağazacılığıyla ticarete atılan Nuri Turgut, ev tekstili sektöründe adını ilk üçe yazdırdı. Fason üretim yerine katma değer yaratma hedefiyle markalaşma yoluna gittiği Cottonbox ile bugün 61 ülkeye ihracat yapan Nuri Turgut, ikinci kuşağın da desteğiyle daha fazla ülkeye ulaşmayı hedefliyor. Gündemde ayrıca mağazalaşma da var.
#1Çocuklar mobil cihazlardan kolayca indirilen ve pedofillerin cirit attığı SimSimi tehlikesinde. Biz de 14 yaşında bir kız çocuğu olarak SimSimi uygulamasına girdik. Yapay zekâ “Biz çocukları uyuyunca kaçırıyoruz” diye sohbete başlarken 2 saatte onlarca taciz mesajıyla karşılaştık...
#Yapay ZekaDerimod’ta işin başına geçen ikinci kuşak, geçmişten gelen değerlere sahip çıkarak ikinci 50 yılda hedefi daha da yukarıya koydu. Derimod İcra Kurulu Başkanı Murat Zaim, “Amacımız sadece işlerimizi büyütmek değil, bunları yaparken de geçmişimizde olduğu gibi topluma ve ekosisteme faydalı bir marka olmaya devam etmek” dedi.
#Sponsorlu İçerikUzun süre halkla ilişkiler sektöründe çalışan Burcu Beştaş’ın hamilelik döneminde başladığı blog yazma süreci yeni bir girişime ilham verdi. Gelen taleple önce online bir alışveriş sitesi kurarak farklı markaların çocuk ürünlerini tek çatı altında topladı. 2015’de 9 marka 300 ürün ile başlayan yolculukta, bugün 300’ün üzerinde marka, 50 binde fazla ürün ve 5 mağazaya ulaştı. 5 yılda 14 mağaza açmayı hedefleyen Beştaş, kendi markasıyla üretime geçmeyi ve yurtdışına açılmayı hedefliyor.
#Keyif Bebesi