Güncelleme Tarihi:
Neobankacılığının Türkiye’deki temsilcisi MARS, indirimler nedeniyle yoğun alışverişle geçen kasım ayı harcama verilerini paylaştı. Tek uygulama ve tek kartla kullancıların finansal işlemlerini birleştiren MARS, kullanım alışkanlıklarını ortaya koyan aylık raporunu yayınladı.
Konaklama ve ulaşım harcaması geçen yılın 4 katına ulaştı
500 binden fazla MARS kullanıcısını kasım ayında yaptıkları tercihlere göre en çok harcama yapılan sektörlerin başında 'restoran ve yemek’ kategorisi geliyor. Geçen yıl kasım ayına göre 1,8 kat oranında artan ‘restoran ve yemek’ harcamalarını, 2,4 kat artışla ‘e-ticaret’ kategorisi takip ediyor. Rapora göre ‘Otel, konaklama, uçak, tur’ harcamalarında geçen yıla oranla 4,3 kat, gıda ve gıda perakendeciliğinde 2,3 kat, mağaza ve giyim sektöründe ise 1,6 kat artış gözlemlendi.
MARS’lıların kasım harcaması sepet ortalaması 2.210 TL
MARS’ın yayınladığı rapora göre ‘TV / Dijital Platform Hizmetleri’nde geçen yıla göre 4,5 kat, ‘Sağlık’ harcamaları 2,2 kat artış gösterdi. MARS’ın, e-ticaret sitelerinde yüzde 50 MARS Miles kazandıran avantajlı ‘Kızıl Pazartesi’ Kasım Kampanyası ile, e-ticaret hacmi yüzde 67, ortalama sepet yüzde 24 artış göstererek sepet tutarı 2.210TL’ye ulaştı. Kasım ayında MARS’ın alışverişlerde kart limitlerini birleştirme özelliği yüzde 16 oranında tercih edildi. MARS’ta kasım ayında kişi başı ortalama 3,6 farklı kredi kartı da kullanıldı.
2020 yılında kurulan MARS, Türkiye’de her geçen gün büyüyen neobank sektörünün temsilcisi ve öncüsüdür. MARS finans ekosistemine yenilikçi çözümler getirerek tek kart ve uygulamayla tüm bankacılık hizmetlerini yönetebilme imkanı sunuyor. Üyelik sistemiyle çalışan MARS’ta Prime, Platinium ve Titanium Metal olmak üzere üç tip kart bulunuyor. Fast Company tarafından yılın en başarılı yenilikçi şirketleri arasına giren MARS, e-para lisansı kapsamında üretilen tüm kartları birleştirme teknolojisine sahip Türkiye’nin ilk Mastercard Silver logo kartlarını kullanıcılarına sunuyor.