Ticaret Bakanlığı, AB ve STA ülkeleri dışından ithal edilen elektrikli araçlar için zorlaştırdığı şartların kapsamını genişletti ve şarj edilebilir hibrit (PHEV) araçları da bu kapsama ekledi. Karar en çok uzun menzilli ve uygun fiyatlı PHEV modellerini Türkiye’ye getirmeye başlayan Çinli üreticileri etkileyecek. Çin ve Japonya gibi ülkelerden benzinli ve hibrit motorlu araç dışında araç getirmek zorlaşacak.
#Ticaret BakanlığıTürkiye’nin Çin’den ithal edilen otomobiller için temmuz ayında uygulamaya başladığı ilave vergilerin ilk etkileri görüldü. Ağustos ayında toplam pazarda Çinli üreticilerin satışları temmuz ayına kıyasla yüzde 31 azalarak 5 bin 946 adede kadar geriledi. Buna rağmen, sekiz ay sonunda satışlarını geçen yıla göre yüzde 120 artıran Çinli üreticiler her 10 otomobilden 1’ini satmayı başardı.
#ÇinBYD'nin Türkiye'ye yönelik yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırım kararı, Türk otomotiv sanayisi için yeni bir dönemin kapılarını aralarken, bu kararın "kelebek etkisi" yaparak Türkiye'de yatırım ortamını daha cazip hale getirmesi ve farklı sektörlerden diğer markalara da bir referans teşkil etmesi bekleniyor. Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek "Küresel ölçekte büyük firmalar elektrikli araç, batarya ve lojistik yatırımları için ülkemizi tercih ediyor" dedi.
#TürkiyeTürkiye’nin gümrük tarifelerini artırması ve yatırım sözü verenleri ilave gümrük maliyetlerinden muaf tutacağını açıklamasının hemen ardından Çinli otomotiv üreticilerinin görüşmeleri hızlandı. İlk olarak, Çinli BYD’nin Manisa’da Volkwagen’in daha önce yatırımdan vazgeçtiği arazi üzerinde 1 milyar dolarlık bir fabrika inşa edeceğini duyurması bekleniyor.
#CHERYÇin’den ithal edilen tüm yakıt türündeki araçlara yüzde 40 ilave gümrük vergisi getirilmesine rağmen markaların Türkiye’ye ilgisi sürüyor. Çin’in en büyük dört otomobil üreticisinden biri olan DFSK, 1.150 km’ye varan sürüş menziline sahip D segmentindeki SUV modeli e5’i Türkiye’de satışa çıkardı.
#ÇinTürkiye’nin ilave gümrük vergisi kararı Çin’de gündemden düşmüyor. Çin Elektrik ve Makine Sanayi Ticaret Odası (CCCME), ‘Çin otomotiv endüstrisi’ adına yaptığı açıklamada ülkedeki markaların Türkiye’de yaşayacağı kayıplar için tazminat talep edeceklerini belirtirken, karardan önce siparişi verilen otomobillerin yüzde 40’lık ek vergiden muaf tutulmasını istedi. Ayrıca, gümrüğe takılan elektrikli araçlar için de çözüm istendi.
#ÇinTicaret Bakanlığı, elektrikli araç ithalatına yönelik tüketiciyi koruyacak yeni şartlar getirdi. Buna göre, 7 bölgede kendisine ait en az 20 servis kurmayan, en az 40 çağrı merkezi çalışanıyla hizmet vermeyen ve Türkiye’de temsilci bulundurmayan markalar elektrikli araç ithal edemeyecek. AB ve STA yapılan 39 ülke bu düzenlemenin dışında kalacak. “Çin’den bir marka getirip Türkiye’de satarım” döneminin bittiğini belirten uzmanlar, düzenlemeyle olası tüketici mağduriyetlerinin önüne geçileceğini belirtti.
#Ticaret BakanlığıÇinli otomotiv markaların Türkiye pazarı çıkarması tüm hızıyla devam ediyor. Yılın sonlarına yaklaşırken artık neredeyse her hafta bir Çinli marka Türkiye’de satışlara başlayacağını açıklıyor. Son olarak, 2022 yılında Çin’in en çok satan elektrikli araç start-up’ı olan Hozon Neta ve Çinli Shineray Grubu çatısı altındaki İtalyan SWM de yakında Türkiye pazarında satış yapmaya başlayacaklarını duyurdu.
#ÇinElektrikli araç pazarının iddialı oyuncuları Çinli markalar, ithalatı artıracağı ve yerli üretimde rekabetçiliği etkileyeceği düşüncesiyle yüksek vergilerle karşı karşıya. AB’de hazırlıklar sürerken Türkiye, Togg’un satışından önce yüzde 40 ilave gümrük vergisi getirdi bile. Sektör uzmanları ise bu adımları, hem tüketicilerin uygun fiyata yüksek teknolojili araç satın alması hem de elektrikli araç ekosisteminin büyümesi açısından soru işareti olarak görüyor.
#ÇinGümrük Birliği ve Serbest Ticaret Anlaşması kapsamı dışında olan ülkelerden ithal edilen elektrikli araçlara yüzde 10 ilave gümrük vergisi getirildi. Karar, başta Çin ve Japonya olmak üzere Uzakdoğu’dan gelecek birçok elektrikli otomobilin satış fiyatını doğrudan arttıracak. Kısa süre sonra Türkiye pazarına girecek olan dünya devi Tesla’nın Model 3’ü de Şangay üretimi olduğu için ilave vergiden etkilenecek.
#Gümrük Birliği Ve Serbest Ticaret Anlaşmasıİstanbul’da 10 gün sürecek otomobil şovu Beylikdüzü TÜYAP’ta başladı. Türkiye’nin en büyük otomotiv etkinliği olan ve 2 yılda bir düzenlenen ‘İstanbul Autoshow 2017’ kapılarını 30 Nisan’a kadar otomobilseverlere açarken, 19 marka 50’si yeni olmak üzere toplamda 300 model sergiliyor. Fuarda konsept modeller, klasik otomobiller ve geleceğin teknolojileri de ziyaretçileri bekliyor.
#Gazetehaberleri