Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi.
#E-TicaretDijital dönüşüm işletmeler için bir seçenek değil zorunluluk haline geldi. Özellikle pandemi sonrası yaşananlar bunun önemini bir kez daha gösterdi. Fiziksel mağazaların kapandığı, tedarik zincirlerinin kesintiye uğradığı dönemde dijital çözümler işletmeleri ayakta kalmasında önemli rol oynadı. “Dijital dönüşüm, KOBİ’lerin sürdürülebilir büyüme sağlaması ve rekabetçi kalması için olmazsa olmaz bir süreç” diyen DİA Yazılım Genel Müdürü Suha Onay, dijitalleşme yolculuğunda dikkat edilmesi gerekenleri paylaştı...
#KOBİTürkiye’nin dört bir yanındaki Bilim ve Sanat Merkezleri’nde (BİLSEM) eğitim alan öğrenciler, ‘Yapay Zeka Maratonu’nda yepyeni projeleriyle yarıştı. Proje kapsamında 800 özel yetenekli liseli, 2,5 ay boyunca online olarak yapay zeka, veri bilimi ve makine öğrenmesi konularında eğitim aldı. Gençler projenin ‘hackathon’ ayağında ise farklı dijital ürünler için çözümler geliştirdi. İstanbul’da gerçekleşen final etabında dijital müzik platformu üzerinden yabancı dil öğrenmeyi destekleyen “Yabancı Dil Seviyesi Bazlı Şarkı Öneri Sistemi” projesi ile Giresun Bilsem 10’uncu sınıf öğrencisi Bilge Dila Yılmaz birinci oldu.
#Milli Eğitim BakanlığıKullanıcılarına, günlük hayatın her anında tek uygulamadan ihtiyaçlarını karşılamayı vadeden Türkiye İş Bankası iştiraki online alışveriş platformu Pazarama, e-ticaret kategorisindeki yükselişine devam ediyor.
#Sponsorlu İçerikHer ölçekte işletme için öncelikli gündem dijital dönüşüm oldu. Tabi bu süreçte yazılım ihtiyacı da kritik önemde. KOBİ’lerin hızlı ve uygun maliyetli yazılım ihtiyacını gören yerli girişim Xpoda, ‘kodsuz yazılımla’ dijital dönüşümü hızlandırıyor. Kendi girişimini kurmak isteyen start-up’lar da fikirlerini hızla yazılıma çevirip piyasaya sunabiliyor.
#KOBİ1,5 milyondan fazla kart kullanıcısına, 37 binden fazla kurumsal müşteriye ve 57 binden fazla üye iş yerine uçtan uca dijital çözümler sunan Multinet Up, tamamen yapay zekâ ile geliştirilen yeni hizmet kanalı KurumsalSeyahatCozumu.com’u tanıttı. Multinet Up CMO’su Bora Işık, KurumsalSeyahatCozumu.com’un canlıya alınma sürecini ve Multinet Up’ın yapay zekâ odaklı projelerinin arkasındaki yaklaşımı Hürriyet’e aktardı.
#Sponsorlu İçerikTüm dünyanın resesyon ve enflasyon konuştuğu bir dönemde Hopi’nin tüketicilere kazandıran formüller üzerinde çalıştığını aktaran Hopi CEO’su Yalın Özcan, kampanyalı alışverişe yönelen tüketici davranışıyla bugün 15 milyonu aşan Hopi kullanıcı sayısının yılsonunda 18 milyonu aşmasını beklediklerini söyledi.
#HopiMacellan’ın fintech alanındaki girişimi Alternatif SuperApp, Qinvest Portföy, APY Ventures Bilişim Vadisi GSYF, Fonangels ve CapitalTurk Holding’in de katıldığı yatırım turunu 62.5 milyon değerleme üzerinden 4.7 milyon dolar yatırım alarak başarıyla tamamladı.
#AzerbaycanLondra’da, son yıllarda sağlık turizmi konusunda devlet desteğiyle birlikte atağa geçen Türkiye’nin önde gelen sağlık kuruluşları ziyaretçilerle bir araya geldi. Türkiye’nin önde gelen 30’a yakın hastanesi ve sağlık kuruluşunun katıldığı ‘Trust London Medical Tourism Meet up’ oldukça yoğun geçti.
#LondraA330/350 , B777/787 uçak tiplerinden birinde veya THY A.O. uçak filosunda yer almayan ve kabul edilen uçak tiplerinde aşağıda belirtilen uçuş tecrübesine sahip olan kaptan pilot adayları bu ilan kapsamında değerlendirilecektir.
#THY Personel AlımıTürk Hava Yolları personel alımı detayları aranan konular arasında yer alıyor. Resmi internet sitesinden yapılan açıklamaya göre yetiştirilmek üzere II. Pilot aday adayı başvuru şartları yayınlandı. Peki aday alımlarında istenen şartlar nedir? İşte detaylar
#THY Personel Alımı1962 yılında Türkiye’nin ilk tüpünü dolduran İpragaz’ın CEO’su Eyüp Aratay ile şirketin 60 yıllık yolculuğunu konuştuk. Enerji piyasasında yaşanan gelişmeler ve İpragaz’ın yeni dönem hedeflerinden de bahseden Eyüp Aratay, “İpragaz aslında sadece bir LPG firması olmasının ötesinde, LPG’nin yanında doğalgaz sektöründe LNG ile yine sanayi kuruluşlarının ihtiyaçlarını karşılıyor. Bugün geldiğimiz noktada, İpragaz, Türkiye’nin 81 ilinde, 3 binin üzerinde bayisiyle Türk tesisine ihtiyacı olan enerjiyi en güvenli şekilde sunmak için büyük çaba gösteriyor” diye konuştu.
#İpragazVodafone Business, dijital dönüşümün hızlandığı ve hibrit çalışma modelinin kalıcı hale geldiği iş dünyasında KOBİ’leri desteklemek için yeni bir hizmete imza attı. KOBİ’leri günümüzün dijital ihtiyaçları hakkında bilgilendirme ve geleceğe hazırlama hedefiyle yeni dijital danışmanlık platformu V-Hub’ı kullanıma sunan Vodafone Business, ücretsiz sunacağı V-Hub platformu ile 1 yıl içerisinde 50 bin kişiye fayda sunmayı hedefliyor.
#Vodafone BusinessKamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamaya göre, Bizim Toptan 2021 yılında cirosunu bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 34 artırarak 7,2 milyar TL’ye, net karını ise maddi duran varlıklarının yeniden değerlemesindeki değer artışının da etkisiyle 82,2 milyon TL’ye yükseltti.
#Bizim ToptanİZMİR’in sunduğu birçok avantajla birlikte talep görmeye devam ettiğini belirten Mr. Key Real Estate brokerı Ömer Ergen, kentin gayrimenkul konusunda önünün açık olduğunu söyledi. Ömer Ergen, sektörün yaşadığı sıkıntılara rağmen talep artışının da devam ettiğini dile getirdi. “2021’de pandemi, iklim krizi, küresel ekonomik sıkıntılar gibi sebeplerle bir çok olumsuz süreç yaşandı. Buna rağmen konuta olan talep nedeniyle bizim için değerli geçti” diyen Ömer Ergen, şöyle devam etti:
#1İZMİR merkezli gayrimenkul şirketi Startkey, yurtdışına açılmaya hazırlanıyor. Marka; 27 AB ülkesi ile İngiltere ve Amerika’da tescil sürecine girdi. Bugün İzmir’in yanı sıra Ankara, Balıkesir, Denizli ve Manisa’da hizmet veren Startkey’in, 30’u aşkın ofisi bulunuyor. Startkey Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Halil Altunsu, “2021 yılını pandemiye rağmen verimli bir şekilde geçirdik. 2022’den daha da umutluyuz. Sektörel anlamda ivmelenmeyi hedefliyoruz. Markamıza ve bizlere inanan girişimci iş ortaklarımızla birlikte büyüyoruz. Yurtiçi ve yurtdışı ofis sayımızı hız kesmeden arttıracağız” diye konuştu.
#1