Neredeyse artık her evde bulunan teknolojik araçlar çocukların dünyaya gelir gelmez ilgisini çekmeye ve kullanma isteği duymalarına sebep oluyor. Özellikle okul öncesi dönemdeki çocuklar henüz eğitim hayatına başlamamalarına rağmen bu cihazlarla iç içe bir yaşam sürebiliyor.
#Çocuklar Teknolojiyi Nasıl Kullanmalı?Teknoloji günlük hayatımızın bir parçası oldu ve günümüzde okul öncesi dönem çocuklarının da teknolojik araçlara olan ilgilerinin giderek artıyor. Okul öncesi dönem çocukları teknolojik araç-gereçlere kolayca ulaşabildikleri bir çağda dünyaya geldiler. Neredeyse her evde bulunan teknolojik araçlar çocukların ilgisini çekiyor.
#Konuk YazarÇocuklarımızı teknolojik araçların ve internetin aşırı kullanımı sonucunda ortaya çıkan davranışsal bağımlılıklardan korumak için dijital ebeveyn olmamız gerekiyor. Dijital çağ döneminde teknolojiyi yerinde, zamanında ve etkin kullanmasını çocuklarına öğretebilen ve e-davranış rol modeli olabilen anne ve babalara dijital ebeveyn denir.
#Dijital Çağda Ebeveyn OlmakPandemiye neden olan bir virüs, yaşamın dengesini ne kadar bozabilirse COVID-19 da hepimizin yaşam dengesini o denli bozdu... İlişkilerimizi, evliliklerimizi derinden etkiledi. Kimi çiftte iyi, kimi çiftteyse kötü yönde... Biz de hazır Sevgililer Günü’ndeyken ilişkiler konusunda uzman psikologlara aşk dertlerimizi ve bunların dermanını sorduk. İlişkisi pandemiden farklı şekillerde etkilenen kişiler de neler yaşadığını anlattı.
#GazetehaberleriGelecekçi eğitim sisteminin önemli disiplinlerini bir araya getiren STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) çocukların hayatı anlamasını ve daha başarılı olmasını sağlıyor. Doğan Egmont Yayınları, okul müfredatında da yer alan bu eğitimle ilgili dokuz kitap yayımladı. İşte STEM’in yapıtaşları...
#STEM20’den fazla ülkede binlerce öğretmene eğitimde teknolojinin önemini anlatan Russell Stannard, Türkiye’deki okullarda kullanılan tablet bilgisayarlar için, “Tablet kullanımı hâlâ deneysel aşamada. Tabletler çok iyi araçlar olabilir ama sınıfta nasıl kullanıldığı çok önemli. Amaca uygun kullanılabiliyor olmasının yanı sıra limit konulması gerekir” dedi.
20’den fazla ülkede binlerce öğretmene eğitimde teknolojinin önemini anlatan Russell Stannard, Türkiye’deki okullarda kullanılan tablet bilgisayarlar için, “Tablet kullanımı hâlâ deneysel aşamada. Tabletler çok iyi araçlar olabilir ama sınıfta nasıl kullanıldığı çok önemli. Amaca uygun kullanılabiliyor olmasının yanı sıra limit konulması gerekir” dedi.