AVRUPA’da krizin etkileri devam ederken, otomotiv sektörü için Cenevre yine büyük umutlar beslenen fuar oldu. 130 yeni modelin sergilendiği fuarda bir tarafta fiyatı 10 milyon doları bulan Lamborghini’nin ‘zehir’ anlamına gelen Venona modeli sergilenirken, krize çare olarak geliştirilen ekonomik araçlarda dikkat çekiyor.
Otomotivde kullancıların yerden yüksek araçlara giderek daha fazla ilgi duyması yeni bir segmenti de beraberinde getirdi. Küçük SUV adı verilen bu segmentte başı Türkiye'de çok iyi satış rakamlarına ulaşan Nisan Juke çekerken, Skoda Yeti, Opel de Mokka ile yarışa katıldı. Ancak asıl yarış bu yıl başlayacak. Çünkü Renault, Peugeot ve Ford gibi markalar küçük SUV segmentindeki araçlarını Türkiye'de satışa çıkarmaya hazırlanıyor. Üstelik fiyatların 36-37 bin lira seviyesinden başlaması bekleniyor.
9 milyar dolarlık yatırımla varını yoğunu ‘Skyactiv’ isimli yeni bir motor teknolojisine yatıran Japon Mazda’nın Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, “Mazda’yı tüccarlar değil mühendisler yönetiyor. İşi şansa bırakmıyoruz. Çok satalım diye kaliteden ödün vermiyoruz, en iyisi yapmaya çalışıyoruz. Yeni nesil motora sahip modellerin tümünün gelmesiyle Türkiye’de satışlarımızı 5 kat artırmayı planlıyoruz” dedi.Emre ÖZPEYNİRCİ
CHEVROLET Türkiye Genel Müdürü Tolga Atmaca, satış performanslarıyla Chevrolet markasının satıldığı pazarlar arasında üst sıralara yükseldiklerini belirtirken, “Bu anlamda Chevrolet’nin merkezi, Türkiye’yi yakından izliyor. Özellikle Aveo, Cruze ve Captiva satışlarında ilk 10 sıraya kadar geldik” dedi.