Bizi tüccarlar değil mühendisler yönetiyor, Türkiye’de patlama yapıp 3 yılda 5 kat büyüyeceğiz

Güncelleme Tarihi:

Bizi tüccarlar değil mühendisler yönetiyor, Türkiye’de patlama yapıp 3 yılda 5 kat büyüyeceğiz
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2012 00:00

9 milyar dolarlık yatırımla varını yoğunu ‘Skyactiv’ isimli yeni bir motor teknolojisine yatıran Japon Mazda’nın Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, “Mazda’yı tüccarlar değil mühendisler yönetiyor. İşi şansa bırakmıyoruz. Çok satalım diye kaliteden ödün vermiyoruz, en iyisi yapmaya çalışıyoruz. Yeni nesil motora sahip modellerin tümünün gelmesiyle Türkiye’de satışlarımızı 5 kat artırmayı planlıyoruz” dedi.Emre ÖZPEYNİRCİ

Haberin Devamı

BİR dönemin hem Türkiye’de hem dünyada en çok satan markalardan biri olan Japon Mazda, son yıllardaki sessizliğini 9 milyar dolarlık bir bütçe ayırdığı ‘Skyactiv’ motor teknolojisi ile bozmayı amaçlıyor. Varını yoğunu bu yeni nesil motor teknolojisine yatıran Mazda, ya tüm dünyada yeniden doğacak ya da rekabette bir hayli geri kalacak. Ancak ‘skyactiv’ teknolojisine ilk 6 ayda gelen taleple olumlu yönde moral bulan Mazda’nın Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, bu düşük tüketime sahip, çevreci yeni nesil motor teknolojisini tüketicilerin ıskalamayacağını belirtti. Yurdakul, “Mazda tüccarların değil mühendislerin yönettiği bir marka. Bu yüzden işi şansa bırakmıyoruz. Çok satalım diye kaliteden ödün vermiyoruz, en iyisi yapmaya çalışıyoruz. Biz bu yeni nesil motor teknolojisinin tüm üyelerinin gelmesiyle birlikte Türkiye’de satışlarımızı 5 kat artırmayı planlıyoruz” dedi.
Hukuki süreç sürüyor
Mazda’nın ilk ‘skyactiv’ motorlu modeli olan CX-5’in Bodrum’da gerçekleşen tanıtımında konuştuğumuz Yurdakul, Türkiye’de son 3-4 yılda çok sıkıntılı bir dönem geçirdiklerini belirtti. Yurdakul, “Mazda, distribütörlükten vazgeçip kendisi Türkiye’ye geldikten sonra uzun bir hukuki süreç yaşadı. Bu süreç halen devam ediyor. Bu süreçte 3 genel müdür değişti, bayilerle sıkıntılar yaşandı. Şimdi bunların hepsine bir sünger çekip geleceği planlamaya başladık. Skyactiv önemli bir dinamo olacak” dedi.
Asıl patlama 18 ay sonra
İlk etapta 2 litre benzinli skyactiv motora sahip CX-5’i satışa sunduklarını, 2.2 litre dizel skyactiv motorlu Mazda6’nın da yıl sonunda Auto Show fuarıyla birlikte getireceklerini söyleyen Yurdakul şunları anlattı: “Asıl patlamayı ise 18 ay sonra yapacağız. 1.5 litre dizel skyactiv motora sahip tamamen yenilenen Mazda3’ü getireceğiz. Bu modelle birlikte bu yılın sonunda 2 bin 800-3 bin adet olmasını planladığımız satışlarımızı 5 kat artırmayı hedefledik. Türkiye’de hiç bir zaman en ucuz aracı satmayacağız, hep kaliteli araç satacağız. Bizim çok satmak gibi bir derdimiz yok. Tek amacımız hep en iyisini en kalitesili satmak.”
4 yeni bayi açılacak
Mazda’nın Türkiye’de yeniden yapılanma sürecinin devam ettiğini, özellikle de bayi yapılanmalarının sürdüğünü hatırlatan Nurkan Yurdakul, tüketici finansmanı konusunda da TEB Cetelem ile birlikte ‘Mazda Finans’ı devreye sokarak modellerine ulaşımı kolaylaştırdıklarının altını çizdi. Yurdakul, bu yıl içinde 4 yeni Mazda bayisi açılacağını da sözlerine ekledi.

Haberin Devamı

100 km’de 6 litre yakıyor 89 bin TL fiyatla satılıyor

Haberin Devamı

MAZDA’nın yeni kompakt crossover modeli CX-5, ilk etapta Türkiye’de Skyactiv teknolojisine sahip benzinli 2.0 lt motorla satılmaya başlandı. CX-5, önden çekişin yanı sıra 4x4 versiyona da sahip. 4x2 benzinli ve manuel şanzımanlı araç 165 beygir gücünde. Otomatik ve 4x4 versiyonundaysa motor gücü 160 beygir. Yakıt tüketimleri de, fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 6 litre. 4x2 benzinlinin fiyatı 89 bin TL, 4x4 benzinlinin fiyatıysa 110 bin TL’den başlıyor. Aracın 2.2 lt dizel (150 beygir) motor seçeneğiyse haziranda gelecek. Sadece otomatik şanzımanla, ancak 4x2 ve 4x4 versiyonlarla getirilecek dizel CX-5’in fiyatıysa 141 bin TL’den başlayacak. Aracın güvenlik ve konfor donanımlarıysa hayli uzun bir liste oluşturuyor.
6 haftada 40 bin sipariş
İlk yıl için CX-5’te 160 bin adetlik bir hedef konulduğunu hatırlatan Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, tüm dünyada 6 haftada 40 bin sipariş alındığını kaydetti. Japonya’da tüm yılda 12 bin adetlik satış öngörülürken, 6 haftada 8 bin adet sipariş alınırken, Rusya’da 5 bin kişi sadece internette gördükleri araç kapora yatırmış bile. Türkiye pazarı için söz konusu talep fazlalığı nedeniyle sadece 250 adetlik bir kota ayrılabildiğini belirten Yurdakul, şirketin kapasite artırımının yollarını aradığını, 2015 yılının başında Rusya’da, ardından da Meksika’da tesislerin devreye gireceğini vurguladı.

Haberin Devamı

14:1 sıkıştırma oranına sahip

SKYACTIV teknolojisi’nin temelinde yeni motor seçenekleri, yeni otomatik ve manuel şanzımanlarla özel geliştirilen şasiler yatıyor. İlk olarak 2.2 litre Skyactiv-D dizel ve 2.0 litre Skyactiv-G benzinli olmak üzere yeni geliştirilen iki motor seçeneğinde yaşanan gelişmelerin bir çok otomobil üreticisini kıskandıracağını kaydeden Yurdakul, “14.1 sıkıştırma oranına sahip bu teknolojiye ait motorlar hem düşük yakıt tüketimi, hem düşük emisyon sunarken, diğer taraftan yüksek beygir gücüne ve torka bağlı olarak çok güçlü” dedi. Bu teknolojinin kullanıldğı 2.2 litrelik dizel motor 100 km’de ortalama 4.5 litre yakıt tüketirken, 2 litre benzinli motorun tüketimi 6 litre. Yeni Mazda3’te kullanılacak ve 2013 sonunda Türkiye’ye gelecek 1.5 litrelik dizel skyactiv’nin ise 100 km’de 3.3 litre civarında yakıt tüketeceği belirtiliyor.

Haberin Devamı

DİĞER OTOYAŞAM HABERLERİ:

Garantili Ferrari dönemi başladı

İTALYAN süper spor otomobil markası Ferrari, satış sonrası hizmetler konusunda Türkiye’den başlayarak uluslararası nitelikte örnek bir karara imza attı. Sadece Tofaş çatısı altında yer alan FerMas tarafından Türkiye’de satılacak Ferrari modellerine garanti verileceğini açıklayan FerMas Satış ve Pazarlama Müdürü Ferhat Albayrak, bu kararın sektöre de bir örnek olmasını beklediklerini dile getirdi. Bundan sonra ana üreticinin kararıyla Türkiye’de FerMas tarafından satılmayan hiçbir Ferrari modelinin geçerli garanti kapsamında değerlendirilmeyecek olmasının önemine dikkat çeken Albayrak, “Ferrari’nin aldığı bu karar ile kayıt içi ekonomiye fayda ve ülkemizin vergi gelirlerine daha fazla katkı sağlayacak olmaktan dolayı mutluyuz” açıklamasını yaptı. Türkiye’de kuruluşundan bu yana 158 Ferrari satışı gerçekleştiren FerMas, 2012 yılı başından itibaren başlattığı bir uygulama ile Ferrari alan müşterilerine 7 yıl boyunca ücretsiz periyodik bakım ve servis hizmeti sunmasıyla da dikkat çekiyor.

Haberin Devamı

Türk yan sanayisine devlerden davet

OTOMOTİV sanayinin dünya devleri, başarılı Türk yan sanayisini yanlarında üretim yapmaları için ülkelerine davet ediyor. Kalitesini kanıtlayan, zamanında teslimde başarılı olan otomotiv yan sanayi, tercih edilen ilk markalar arasına giriyor. Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, yurt dışında marka satın almanın ötesine geçtiklerini belirterek, “Yeni bir üretim platformu yapılacaksa Türk firmaları ilk akla gelenler oluyor. Bizleri yanlarında görmek istiyorlar ve ülkelerinde yatırıma zorluyorlar” dedi. Otomotiv yan sanayinin küresel marka olma yolunda önemli adımlar attığına dikkat çeken Dudaroğlu, global marka olmanın yanı sıra lokal rekabetçiliğin de kaybedilmemesinin önemine değindi. Katma değeri düşük ürünlerle marka olunamayacağını kaydeden Dudaroğlu, marka değerinin ön plana çıkarılmasıyla Türk firmalarının dünyada aranan ilk firmalar olması için çalıştıklarını vurguladı. Bunun için Ar-Ge merkezlerinin gerekliliğinin altını çizen Dudaroğlu, Türkiye’deki 118 Ar-Ge merkezinden 37 tanesinin TAYSAD üyesi olduğunun altını çizdi ve bunu 2013’de 75 adede çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Kangoo, hem Citan hem Dokker oluyor

RENAULT, hafif ticari araçta, Tofaş tarafından uygulanan çoklu marka üretim taktiğini kullanarak, farklı markalar içinde araç geliştirmeye başladı. Yaptığı işbirliği ile Kangoo modelini, Mercedes Citan ismiyle üreten Renault, bünyesindeki Dacia için ise aynı aracı Dokker ismiyle piyasa sürmeye hazırlanıyor.

Chevrolet’den küçük SUV

SUV sınıfının yaratıcısı olan Chevrolet, global araç portföyüne yepyeni küçük SUV (sportif arazi aracı) modeli Trax’ı eklediğini duyurdu.  SUV sınıfı araçları ile pazarda önemli bir yere sahip olan Chevrolet’nin küçük SUV modeli Yeni Chevrolet Trax, Eylül 2012’de gerçekleşecek Paris Motor Show’da ilk kez görücüye çıkacak ve dünyanın dört bir yanında resmi olarak tanıtılacak. Beş yolcu kapasitesi ve geniş bagaj alanı ile Chevrolet Trax, 140’dan fazla pazarda müşterilere hitap edecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!