Yediğimiz yemeği, gittiğimiz mekânı, sevgilimize yaptığımız sürprizi, toplumsal konular hakkındaki düşüncelerimizi ve daha birçok şeyi sosyal medyadan paylaşıyoruz. Araştırmalar işverenlerin çalışan seçerken adayların sosyal medya profillerini de değerlendirmeye aldığını gösteriyor. Uzmanlara göre de sosyal medyadaki tutumumuz artık çok önemli ve bunu titizlikle yönetmek gerekiyor.
#Sosyal MedyaBaşta ABD olmak üzere, dünyanın pek çok yerinde Google arama sonuçlarının yarattığı ‘online itibar’ konusunda çalışan birçok şirket kuruldu. Bu şirketler, sizin isteyeceğiniz türden bilgilerin çıkacağı Google arama sonuçları vaat ediyor. Müşterileri de genelde büyük şirketler oluyor. Bir tür yeni ‘sabıka kaydı’ yaratmanın fiyatları ise 50 dolardan 10 bin dolara kadar değişiyor.
ABD’deki Accountemps adlı şirketin yaptığı araştırmaya göre, referans olarak gösterdiğiniz kişilerle ilişkiyi koparmamanız çok önemli. Araştırmaya katılan üst düzey yöneticiler, adaylardan birini işe almadan önce referans olarak gösterilen en az üç kişiyle görüştüğünü söyledi.
Monster.com´un (Türkçesi canavar) başını çektiği online insan kaynakları siteleri, ´dot com´ facialarından yüzünün akıyla çıktılar, hızlı büyüdüler, iyi kazandılar. Ancak bu sitelere ilan veren şirketlerden istenen rakamlar astronomik boyutlara gelince kendi rakiplerini yarattılar. Aralarında Xerox, IBM, GE gibi devlerin de bulunduğu 22 şirket DirectEmployers.com´u kurdu. Kar amacı gütmeyen ve yıllık 10 bin dolarlık abonelik ücretiyle çalışan site bir arama motoru gibi çalışıyor.