AVRUPA’da krizin etkileri devam ederken, otomotiv sektörü için Cenevre yine büyük umutlar beslenen fuar oldu. 130 yeni modelin sergilendiği fuarda bir tarafta fiyatı 10 milyon doları bulan Lamborghini’nin ‘zehir’ anlamına gelen Venona modeli sergilenirken, krize çare olarak geliştirilen ekonomik araçlarda dikkat çekiyor.
Hem Japon ‘Yen’inin yüksekliği hem de Japon hükümetinin 2011 yılı başında meydana gelen deprem ve tsunami’nin ardından zor günler yaşayan otomotiv sanayini desteklemek için 2012 yılı başında başlattığı teşvik programı Türkiye’de Subaru’yu vurdu.
SUBARU, 'Büyük Buluşma' sloganı ile Türkiye'de satışa sunduğu XV modeliyle 2012'de yepyeni müşteriler hedefliyor. Subaru Türkiye Genel Müdürü Toros Kardaş, "1.6 litrelik benzinli boxer motoru, CVT otomatik şanzımanı ve standart dört çeker özelliği ile tüm üst segmente ait nitelikleri bünyesinde barındıran XV ile marka tutkunlarımızı artıracağız" dedi.
Bayraktar Otomotiv, Japon Subaru’dan, Toyota’nın Adapazarı fabrikasında üretim yapmasını istedi. Baytur-Subaru Genel Müdürü Toros Kardeş, “Toyota’nın ‘Verso-S’ platformunda Subaru için ürettiği ‘Trezia’ nın Toyota’nın Adapazarı fabrikasında üretilebileceğini aktardık. Değerlendirmeye aldılar” dedi.
ABD Başkanı Barack Obama, 104’üncüsü düzenlenen Los Angeles Otomobil Fuarı’na damgasını vurdu. Obama’nın düşük yakıt tüketim hedefi Amerikan markalarında yeni model sayısını düşürürken, boşluğu Avrupalı ve Asyalı otomotiv devleri doldurdu.
Japon otomotiv devi Toyota, dünyada büyümeyi öngördüğü 3T ülkeleri (Türkiye, Tayland, Tayvan) arasına aldığı Türkiye’de düğmeye bastı. Avrupa odaklı Adapazarı fabrikasını bundan böyle Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler içinde üretim üssü haline getirme kararı alan Toyota, üretimi 200 bin adede çıkarıp 500 yeni işçi alacak.