Trezia modelini Toyota’yla birlikte Türkiye’de üretin

Güncelleme Tarihi:

Trezia modelini Toyota’yla birlikte Türkiye’de üretin
Oluşturulma Tarihi: Aralık 19, 2011 00:00

Bayraktar Otomotiv, Japon Subaru’dan, Toyota’nın Adapazarı fabrikasında üretim yapmasını istedi. Baytur-Subaru Genel Müdürü Toros Kardeş, “Toyota’nın ‘Verso-S’ platformunda Subaru için ürettiği ‘Trezia’ nın Toyota’nın Adapazarı fabrikasında üretilebileceğini aktardık. Değerlendirmeye aldılar” dedi.

TOYOTA’nın Japon Subaru markasının sahibi Fuji Heavy Industries’in yüzde 18 ile ana hissedarı olmasının ardından iki marka arasında başlayan işbirliği Türkiye’ye kadar uzandı. Toyota ile Subaru arasında son 3 yıldır bir çok segmentte ortak model geliştirilme çalışmaları yapılırken, bu modeller her iki markanın uzmanlık alanlarına göre sırayla ortaya çıkmaya başladı. Toyota, küçük MPV sınıfında ürettiği
/images/100/0x0/55eae5a3f018fbb8f89db350
‘Verso-S’ modeliyle aynı platformda Subaru için ‘Trezia’ modelini üretirken, Subaru da yeni spor modeli ‘BRZ’yle aynı platformda Toyota için GT-86 modelini üretmeye başladı.

Hedef 1 milyon satış

2011 yılına dünya çapında yüzde 65’lik büyümeyle 630 bin adetlik satış hedefiyle giren ancak Japonya’da gerçekleşen deprem, tsunami felaketleriyle birlikte satışları yüzde 65 düşen Subaru, yaralarını önümüzdeki yıldan itibaren Toyota’yla yaptığı işbirliği ile sarmak istiyor. Subaru’nun yeni kompakt SUV modeli XV’nin İtalya Floransa’da gerçekleşen uluslararası tanıtımında konuştuğumuz Subaru Avrupa Satış ve Pazarlama Müdürü Toru Matsuna, 2011 yılını 500 bin adet civarında satışla kapatıp, 630 bin adetlik hedeflerine 2012 yılında ulaşabileceklerini belirtti. Matsuna, Subaru’nun önümüzdeki 5 yıl içinde 1 milyon adetlik global satışa ulaşacağını kaydederek, “Bunun için Toyota’yla işbirliğimiz büyük önem taşıyor” dedi.

Subaru’nun yüzde 20 hisseye sahip olduğu Baytur’un da Yönetim Kurulu Üyesi olan Matzsuna, şunları söyledi: “Hedeflerimize ulaşmak için üretim kapasitemiz yeterli değil. Toyota’yla işbirliği bu anlamda bize yeni bir güç katacak. Ama yine de hem üretimi hem fabrika sayısını çok büyük yatırım gerektirmeden yapmamız lazım. Bu konuda önceliğimiz Çin’de yeni bir fabrika kurmak. Avrupa’da da büyümek istiyoruz ama şu an için üretimi düşünmüyoruz. Zaten şu aşamada Avrupa’da satışlar düşme eğiliminde ve Avrupalı üreticilerin elinde halen büyük miktarda atıl kapasite bulunuyor. Dolayısısıyla bu bölgenin talebine Japanyo fabrikamızrdan cevap verebiliyoruz. Ancak ilerde talep yükselirse o zaman başka alternatifler düşünebiliriz. Bu noktada Türkiye’de ileride üretim için düşünebileceğimiz ülkelerden biri olabilir. Şu an böyle bir plan yok ama Türkiye’nin gelişimini izliyoruz ve sadece ‘neden olmasın’ diyebilirim.”
/images/100/0x0/55eae5a3f018fbb8f89db352


Subaru değerlendirmeye aldı

Subaru’nun Türkiye distribütörü Bayraktar Otomotiv’in bünyesindeki Baytur, 6 ay önce Japonya’da Subaru yetkililerine ‘Gelin Toyota’nın Adapazarı’ndaki fabrikasında da üretim yapın. Kapasite mevcut’ talebinde bulundu. Baytur-Subaru Türkiye Genel Müdürü Toros Kardaş, Subaru üst yönetimine bu taleplerini ilettiklerini belirterek, “Şu anda Toyota, Subaru için Verso-S platformundaki ‘Trezia’ modelini üretiyor. Bu modeli biz Türkiye’de satmıyoruz. Ama bize küçük sınıfta önemli güç katacak bir model. Toyota’nın Türkiye fabrikasında da da Verso üretildiğini biliyoruz. Kapasite de mevcut. ‘Gelin, Trezia’yı Toyota’yla birlikte Türkiye’de üretin’ önerisi yaptık“ diye konuştu.

Subaru’nun bu taleplerini dinlediğini ve değerlendirmeye alacaklarını belirttiklerini ifade eden Kardaş, “Bizi reddetmediler ama kesin bir şey de söylemediler. Bir gelişme olursa Türkiye’ye merceklerinde” dedi.

800 milyon Euro yatırımla 2 silindiri atılan Panda 2’nci çeyrekte Türkiye’de

Aslan BATUR
FIAT’ın 800 milyon Euro’luk yatırımla üçüncü neslini geliştirdiği A segmentindeki temsilcisi Panda, 2 silindirli benzinli motoru ile önümüzdeki yılın ikinci çeyreğinden itibaren Türkiye’de yollara çıkıyor. ‘2011 Yılının Motoru’ ödülünü de alan 0.9 litrelik iki silindirli TwinAir motor, dizel motorun ekonomikliği ile benzinli motorun ataklığını bir arada sunmasıyla Panda’nın en büyük kozu olacak. 800 milyon Euro’luk yatırım bütçesinin, Panda’nın üretiminin gerçekleştiği Napoli kentindeki fabrikanın yeniden elden geçirilmesini de içerdiğini söyleyen Fiat Marka Müdürü Olivier Francois, yeni Panda’yı Avrupa’da 10 bin Euro’nun altında fiyatla satışa sunacaklarını söyledi. 2012 yılının ikinci çeyreğinden itibaren Türkiye’de satışa sunulması planlanan Panda, öncüsüne oranla büyüyen boyutları ve genişleyen iç mekanıyla farklılaşıyor. Genel anlamda aracın hatları bir önceki neslini hatırlatsa da, özellikle iç mekanda ve konsolda uygulanan detay tasarımlar aracın farklılığını ortaya koyuyor. Panda’nın en büyük yeniliğini oluşturan TwinAir teknolojili benzinli motor ise turbo sayesinde 85 beygir güç üretebiliyor. İki silindirli 0.9 litre hacmindeki motor, 145 Nm torka ulaşırken, 100 kilometrede ortalama 4.2 litre yakıt tüketiyor. İki silindirli TwinAir motorun 69 beygirlik versiyonunun dışında, 1.3 litre 75 beygirlik dizel motor da güç seçenekleri arasında yer alacak. Panda’nın bir diğer önemli yeniliği olan LSCM sistemi ise, Otomatik Acil Fren, BAS ve ESC sistemlerinin birlikte çalışmasıyla 30 km/s’e kadar olan hızlarda hızlarda çarpışmayı önlüyor.

Türk malı taksi dünyaya Cenevre’de tanıtılacak

KARSAN, New York’ta düzenlenen ‘Geleceğin taksisi’ ihalesi için geliştirdiği V1 isimli taksi modelinin yürüyen prototipini mart ayında ‘Uluslararası Cenevre Fuarı’nda sergileyecek. Karsan, Cenevre’de kiraladığı standında V1’in iki farklı versiyonunu sergileyecek. Cenevre’de gerçek anlamda sergilenecek yürüyen ilk Türk malı araç Karsan’ın V1 modeli olacak. Şirketin yaklaşık 50 milyon dolar harcayarak yarattığı V1’in yürüyen prototipi ilk olarak 1-2 Aralık’ta Hollanda’nın başkenti Amsterdam’da düzenlenen RAI Expo 2011 Taxi Fuarı’nda görücüye çıkmıştı. Karsan bu aracı Cenevre’ye taşıyarak tüm dünyaya tanıtarak hedeflerini yükseltiyor. Bursalı üretici, 2013’ün son çeyreğinde V1’in seri üretimine geçmeyi hedefliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!