Güncelleme Tarihi:
DÜNYADA tüm modellerinde sürekli simetrik dört çeker özelliğine (AWD) sahip tek marka olan Japon Subaru, 2012 yılında 'Güven, konfor ve eğlence' ögelerini bir araya getirerek Türkiye'de büyümeyi hedefliyor. Subaru Genel Müdürü Toros Kardaş, Türkiye'de bazı firmaların satış adetlerini artırabilmek adına SUV özellikleri taşımayan, sadece görünüm olarak SUV benzerliği olan modelleri ürün gamlarına eklediğini hatırlatarak, "Bu bizim tarafımızdan kabul edilemez bir durum. Dolayısıyla Subaru bu güçlü karakteri itibarı ile niş bir kitleye hitap ediyor. Sadece görünümü itibarı ile değil gerçekten arazide kabiliyetli olma niteliklerini barındırdığı için 4x4 araç almayı hedefleyen kitle bizim alıcı grubumuzu oluşturuyor" yorumunu yaptı.
2012'de yeni bir rekor gelebilir
2011 yılında hükümetin aldığı önlemlerin pazarın artış hızını yavaşlatarak kontrollü büyüme çizgisine çektiğini kaydeden Subaru Türkiye Genel Müdürü Toros Kardaş, "Buna rağmen Aralık ayı beklentilerin üzerinde gerçekleştiği için toplam pazar 864 bin 439 adet satış miktarı ile kapandı. Sonuçlara bakıldığında 2011'in otomotiv sektörü için yeni bir rekor yılı olduğunu söyleyebiliriz" dedi. 2012'nin ise Avrupa'dan kaynaklanan etkiler nedeni ile biraz daha zor geçmesinin beklendiğini kaydeden Kardaş şöyle konuştu: "Ama Türkiye'nin yüzde 3'lere ulaşan büyüme yakalamasıyla yeni bir rekor gerçekleştirilebilir. Türkiye otomotiv pazarı, yüksek tüketici güveni ve artan rekabet ile pek çok Avrupa ülkesinden pozitif yönde ayrıştı. Dolayısıyla sektör olarak 2012 yılına iyimser bakıyoruz. 2011'de olduğu gibi bu yıl da büyümenin kontrollü olarak devam edeceğini öngörüyoruz. Tabi ÖTV düzenlemelerinin, bir kısım modellerin satışında yavaşlama yaşanmasına sebep olacağı kesin. Ancak aynı zamanda bazı modellerin de talebini artıracak gibi görünüyor."
1.6 motorda hem otomatik vites hem sürekli 4 çeker sunuyor
SUBARU XV, Türkiye'de tamamen yeniden tasarlanmış 1.6 litrelik boxer motoru, tam otomatik CVT şanzıman ve sürekli dört çe
Sınıfının tek sürekli 4 çeker kompaktı
TOROS Kardaş, Subaru XV dışında markanın en önemli mirası olan Impreza'nın tamamen yenilenen yüzünün lansmanını bu yıl yapacaklarını belirterek, "Yeni Impreza, markanın "Confidence in Motion" mottosu doğrultusunda hazırlanmış ilk Subaru modeli olma özelliğini taşıyor. Boyutları çok fazla değiştirmeden daha ferah bir iç mekan yaratılan yeni Impreza'da keyif ve kalite hissi bir arada yaşatılıyor. Ayrıca standart 4x4 özelliğine sahip tek kompakt otomobil olması da Impreza'nın otomotiv pazarındaki yerini farklı kılıyor. Yeni dönemde daha az yakıt tüketen ama daha performanslı bir Impreza bulacaksınız" diye konuştu.
BRZ ikinci yarı geliyorÂ
SUBARU'nun tek kapılı arkadan itişli spor otomobili BRZ'yi de 2012'nin ikinci yarısında satışa sunmayı planladıklarını kaydeden Toros Kardaş, "BRZ özellikle bir spor araçtan beklenenleri yerine getirmesi için özel olarak tasarlanmış 2 litrelik karşılıklı yatay 4-silindir boxer motor taşıyor. Son derece hafif ve dengeli yapısı ile spor otomobiller arasında kendine özel bir yer edineceğine inandığımız BRZ modeli Subaru mühendisliğinin geldiği noktayı yansıtır nitelikte" dedi. Kardaş, ayrıca Tokyo Fuarı'nda sergilenen Subaru'nun C sınıfı kompakt station concept modelinin de 2014 yılı sonunda hayata geçmesinin planlandığını belirtti. Kardaş, "Outback modelimizden biraz daha küçük boyutlarda, yepyeni bir 1.6 motor seçeneğiyle pazara sunulmasını beklediğimiz bu yeni Subaru modeli Türkiye için de büyük önem taşıyor"dedi.
AWD 40 yaşında
SUBARU deyince akla Simetrik Sürekli Dört Çeker sistemi geliyor. Bu yıl 40'ncı yılını dolduran Subaru'ya özgü bu AWD teknolojisi her türlü yol koşulunda keyifli sürüş ve güvenlik hissini bir arada sunabilen, motor gücünün iki tekerlek yerine dört tekerleğe sürekli eşit olarak aktarılabildiği, part-time değil full-time olarak çalışan bir aktarma sistemi. Hava ya da yol şartları ne olursa olsun, Simetrik Sürekli Dört Çeker teknolojisi sayesinde tüm Subaru modelleri güvenli ve keyifli yolculuk sunuyor. Bu yıl Cenevre Fuarı'nda AWD'nin 40. Yılına özel bir dizi etkinlik ve tanıtım yapıldı. "Keyifli Sürüş ve Gönül Rahatlığı" konseptini sembolize eden yarı insan yarı at şeklindeki "Centaur" simgesini taşıyan özel bir logo da tasarlandı. Bu logo simetrik AWD sisteminin odaklandığı araç ile bütünleşmeyi mükemmel bir şekilde temsil ediyor.