Marmara depreminin en önemli sonuçlarından biri de bu büyüklükte bir felakete hazır olmadığımız gerçeğiyle yüzleşilmesiydi. Peki geçen 20 yılda deprem bilinci ve önleyici hazırlık konularında ne kadar yol alındı? Riskli yapılardan tamamen kurtulabildik mi? 1999’dan beri bu alanda pek çok çalışma yapan İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Cemal Gökçe’den durum raporu aldık.
#Serkan OcakGebze-Halkalı banliyö hattını kullanan yolcu sayısı, 68 günde İstanbul nüfusunun 1,5 katına ulaşarak 24 milyona yaklaştı. Hattın 43 durağa çıkmasıyla Marmaray'ı kullanan yolcu sayısı, nisanda geçen yılın aynı ayına yüzde 80 arttı. Açıldığı tarihten bu yana 342 milyon yolcunun kullandığı Marmaray'ın günlük ortalama yolcu sayısı 165 binden 350 bine yükseldi.
#MarmarayGebze'den Halkalı'ya uzanan, 43 istasyonlu 76 kilometre uzunluğundaki banliyö hattının hizmete girmesinin ardından duraklarının nerede olduğu merak konusu oldu. Toplam 43 istasyondan oluşan güzergahta yolculuk süresini 115 dakikaya indiren, Gebze-Halkalı Marmaray Hattı ile Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arası 13.5 dakikaya, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakikaya, Bostancı-Bakırköy arası 37 dakikaya, Gebze-Halkalı arası 115 dakikaya yolculuk yapılıyor. Peki, Gebze Halkalı Banliyö Tren Hattı durakları nerede?
#Gebze Halkalı Banliyö Tren HattıBüyük bölümü tamamlanan Gebze Halkalı Banliyö Hattı'nın açılış tarihi için geri sayım sürüyor. Gebze'den Halkalı'ya uzanacak, 43 istasyonlu 76 kilometre uzunluğundaki banliyö hattının hizmete açılmasına oldukça kısa bir süre kaldı. Peki, Gebze-Halkalı banliyö hattı ne zaman açılacak?
#Gebze-Halkalı Banliyö Hattı Ne Zaman Açılacak?Hürriyet’in ulaştığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ile İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO) arasında yapılan sözleşmeye göre, ihaleyi alan Tepe-Afken Grubu’nun Bostancı-Bakırköy, Bostancı-Kabataş/Beşiktaş ve Adalar’dan oluşan iç hat seferlerini 1 Aralık tarihinden itibaren iptal etmesi halinde ağır cezalar gelebilir.
#İdo2011 yılında yapılan özelleştirme ihalesi ile 861 milyon dolarlık bedelle Tepe-Akfen-Souter-Sera ortak girişim grubu tarafından alınan İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO) 1 Aralık 2018 tarihinden itibaren iç hat seferlerini durduruyor.
#Bostancı-Bakırköyİstanbul’da trafiği ve ulaşımı baştan aşağıya değiştirmesi beklenen Halkalı-Gebze banliyö hattı için geri sayım başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, test çalışmalarının devam ettiği banliyö hattının yıl sonunda hizmete gireceğini açıkladı. Proje tamamlandığında İstanbul’un iki ucuna aktarmasız bir şekilde 115 dakikada ulaşım mümkün olacak.
#Mehmet Cahit TurhanYapımı devam eden Gebze Halkalı Banliyö Hattında test sürüşleri başladı. Bu gelişmenin ardından uzun bir süredir hattı kullanamayan vatandaşlar, 'Gebze Halkalı banliyö hattı ne zaman açılacak?' sorusuna yanıt aramaya başladı. Büyük bölümü tamamlanan Gebze Halkalı Banliyö Hattı için nefesler tutuldu. İşte, Gebze Halkalı banliyö hattının açılacağı tarih...
#Gebze Halkalı Banliyö Hattıİstanbul Deniz Otobüsler’inin (İDO) tarafından geçtiğimiz günlerde yayınlanan Bostancı-Beşiktaş-Bakırköy arasındaki sefer saatlerindeki değişiklik bugün başladı. Bu değişiklikten habersiz yüzlerce yolcu İDO’nun Bostancı’daki iskelesinin önünde mağdur oldu. Bunu gören dolmuş sahipleri de İDO’nun önünden Beşiktaş ve Bakırköy’e taşıma yapmaya başladı. İstanbullular İDO’daki seferlerin azaltılmasını sosyal medya üzerinden yaptıkları paylaşımlarla tepki gösterdi.
#İdoİstanbul’da yaşayan ve yolu İstanbul’dan geçen herkesin tek ortak sorusu var: “Köprü trafiği ne zaman bitecek?” Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım iki yıl sonrasına işaret ediyor: “Marmaray, oto tüp geçidi ve üçüncü köprü de yapılınca bu geçişler sorun olmaktan çıkacak.”