Güncelleme Tarihi:
YENİ yılın ilk aylarında açılması planlanan Gebze-Pendik-Ayrılıkçeşme-
Hattın hizmete açılmasıyla birlikte yolcular, 76 kilometrelik güzergahı 115 dakikada geçebilecek. Ãœsküdar-Sirkeci arası 4 dakikaya, AyrılıkçeÅŸme-KazlıçeÅŸme arası 13,5 dakikaya, SöğütlüçeÅŸme-Yenikapı arası 12 dakikaya, Bostancı-Bakırköy arası 37 dakikaya, Gebze-Halkalı arası 115 dakikaya inecek.Â
Gebze, Pendik, Maltepe, Bostancı, SöğütlüçeÅŸme, HaydarpaÅŸa, Bakırköy ve Halkalı istasyonlarında yüksek hızlı tren de durabilecek. Yük trenleri ise Pendik'ten Londra'ya kadar kesintisiz demir yolu hattı ile baÄŸlanmış olacak.Â
Hattın hizmete açılmasıyla tek yönde saatte 75 bin, günlük toplamda ise 1,2 milyon yolcu taşınacak. Ayrıca BoÄŸaz'da hizmet veren mevcut köprülerdeki trafik sıkışıklığına da önemli bir katkı saÄŸlanacak.Â
"DENEME SÃœRÜŞLERÄ° DEVAM EDÄ°YOR"Â
Deneme sürüşlerinin perderpey gerçekleÅŸtirildiÄŸi ve 1 milyar 394 milyon 460 bin 173 avro maliyeti olan proje hayata geçirilirken, söz konusu güzergahta bulunan sanat yapıları ve tarihi eserlerin korunması noktasında titizlik gösterildi.Â
Karabük'te imal edilen yerli rayların da kullanıldığı Gebze-Halkalı Marmaray Hattı'nda kullanılacak 440 aracın 300 tanesi Türkiye'de imal edildi.Â
Saatte 28 sefer yapılması planlanan hattaki 43 istasyonun 7 tanesinde ana hat trenleri ve yüksek hızlı trenler de duracak.Â
Proje hayata geçtiğinde Halkalı istasyonundan Halkalı-İstanbul Yeni Havalimanı metrosuna, Halkalı'dan Yenikapı-Kirazlı-Halkalı hattına, Küçükçekmece'den Yenikapı-İncirli-Sefaköy-
Banliyö hattı ayrıca Yenikapı'dan Taksim-Hacıosman-Levent metro hattına, Sirkeci'den BaÄŸcılar-KabataÅŸ tramvay hattına, Ãœsküdar'dan Ãœsküdar-Sultanbeyli hattına, Ayrılık ÇeÅŸmesi'nden Kadıköy-Kartal-TavÅŸantepe hattına baÄŸlanacak.Â