Türkiye'de vatandaşlar, "bilinmeyen numaralar"ı öğrenmek için bu yılın ilk 6 ayında 36,3 milyon lira harcadı.AA muhabirinin, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) verilerini baz alarak yaptığı hesaplamalara göre, telefon rehberlik hizmeti veren 8 işletmeci, yılın ilk 6 ayında toplam 36,3 milyon lira gelir elde etti. Söz konusu dönemde, bilinmeyen numaralara harcanan para, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,5 arttı. Geçen yılın ilk 6 ayında bilinmeyen numaraların öğrenilmesi için 32,2 milyon lira harcanmıştı.
Türklerin en zorlu geleneksel sanatlarından biri olan ‘İznik Çinisi’ni çağdaş tasarımlarla takılara, mobilyalara, hediyelik eşyalara ve mimarinin yeni alanlarına uyarlayan Sevinç Öztürk ve Nejla Akın’ın, 2004’teki NATO zirvesinde başlayan ‘Çinili’ ürünler serüveni Dubai Emiri’nin, Rus oligarkların hamam ve spa’larına kadar yayıldı. Anikya Çini, 5 milyon lira ciro bekliyor.
GÜNDE ortalama 350 bin sabit hat abonesinin aradığı bilinmeyen numara hizmetinde, iki kuruluşun reklam kampanyası dikkat çekerken, yıllık hacmi 100 milyon TL’ye ulaşan pazardan pay kapma yarışı da su yüzüne çıktı. Buna da, 3’ü GSM olmak üzere toplam 9 kuruluşun erişim hatlarından bilinmeyen numarayı öğrenmenin dakikasının 54 kuruştan başlayıp 160 kuruşa kadar ulaşması neden oluyor.