Güncelleme Tarihi:
Bu yılın ocak-haziran döneminde, işletmecilere gelen toplam çağrı sayısı 15 milyon 922 bin 687 oldu. Bu dönemde 28 milyon 148 bin 418 isimle, 7 milyon 897 bin 924 de numarayla sorgulama gerçekleştirildi.
Rehberlik hizmeti işletmecileri arasında çağrı süresi ve sayıları açısından en büyük pazar payı, BN Telekom'un oldu, onu 11818 Rehberlik ve Plus Telekom izledi.
Gelişen teknolojiyle birlikte klasik telefon rehberlerinin yerini alan rehberlik hizmetleri, 2010'dan sonra ivme kazandı. Önceleri, halk arasında "bilinmeyen numaralar" olarak adlandırılan ve telefon işletmecilerinin numara veritabanlarına erişerek elde edilen bilgilerin gerekirse işlenerek kullanıcılara ulaştırılmasını içeren 118'li numaralarla verilen rehberlik hizmetleri kapsamına, daha sonra nöbetçi eczane, ulaşım tarifeleri, vergi borcu öğrenme gibi hizmetler de dahil oldu.
2015 yılı 2. çeyreği itibarıyla rehberlik hizmetlerinde çağrı sayısı açısından şirketlerin pazar payları şöyle:
İşletmeci Pazar Payı (Yüzde)
BN Telekom 80
11818 Rehberlik 11,2
Plus Telekom 6,6
Jan İletişim 1
Infoline 0,6
Callturk 0,3
Mega 0,2
Rehberlik Hizmetleri Servisi 0,1