Güncelleme Tarihi:
Gelişen teknoloji ile birlikte klasik telefon rehberlerinin yerini alan rehberlik hizmetleri, 2010 yılı başında bu hizmeti veren şirketlerin reklam kampanyaları ile yeni bir ivme kazandı. Önceleri, halk arasında "bilinmeyen numaralar" olarak adlandırılan ve telefon işletmecilerinin numara veritabanlarına erişerek elde edilen bilgilerin gerekirse işlenerek kullanıcılara ulaştırılmasını içeren 118'li numaralarla verilen rehberlik hizmetleri kapsamına ilerleyen dönemde nöbetçi eczane, ulaşım tarifeleri, vergi borcu öğrenme gibi hizmetler de dahil oldu.
MİLYONLAR HARCANDI
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun (BTK) verilerini baz alarak yaptığı hesaplamalara göre, telefon rehberlik hizmeti veren 11 işletmecinin bu yılın 9 ayındaki toplam geliri 60 milyon 786 bin 627 lira oldu. Başka bir ifadeyle vatandaşların, 9 ayda bilinmeyen numaraları öğrenmeye harcadığı para 60 milyon lirayı geçti. Söz konusu dönemde rehberlik hizmeti almak için işletmecilere yapılan toplam çağrı sayısı 38 milyonu aşarken, 77 milyonun üzerinde isim ile 17 milyon 939 bin 365 de numara ile sorgulama yapıldı. Numara öğrenme çağrı merkezleri arasında fazla pazar payına sahip şirket ise yüzde 72.54 ile BN Telekom oldu.