Güncelleme Tarihi:
Telekomünikasyon Kurumu yetkililerinden aldığı bilgiye göre, Kurum, rehber hizmetlerini yeniden düzenleyen yönetmeliğin ardından sektörü rekabete açtı.
Yeni düzenlemeyle rehber hizmetleri “118xy” yapısında 5 haneli hale getirildi. Bu kapsamda 31 Mart 2007 tarihinden itibaren Türk Telekom ve GSM operatörleri 118 ile başlayan yeni numaralarından rehberlik hizmetlerini vermeye başladılar.
Türk Telekom'un bilinmeyen numaralar hizmeti verdiği “118” servisi “11811” numarasıyla faaliyetlerini sürdürüyor. GSM operatörlerinden Turkcell “11832”, Vodafone “11842”, Avea ise “11855” numaralarından rehber hizmetleri sunmaya başladı.
Sektörün rekabete açılmasıyla bazı telekomünikasyon şirketleri de rehber hizmetleri vermek üzere lisans almak amacıyla Telekomünikasyon Kurumuna başvurdu. Kurumdan onay alan 6 şirket, Kurumda çekilen kura ile rehber numaralarına kavuştu.
YENİ REHBER NUMARALARI
Kuraya göre, rehberlik hizmetine ilişkin “2. Tip” lisans alan şirketlerden BN Elektronik Haberleşme ve Telekomünikasyon A.Ş “11810” ve “11880”, Doğan İletişim Elektronik Servis Hizmetleri ve Yayıncılık A.Ş “11838”, Eretek Bilgisayar Hizmetleri A.Ş “11888', Mega Uluslararası Telekomünikasyon Hizmetleri A.Ş “11881”, Türk Telekom'un şirketi TTNet A.Ş “11818” ve “11820”, Türknetcell Telekomünikasyon ise “11858” numaralarından rehberlik hizmeti verecek.
Bu arada, Telekomünikasyon Kurumu, erotik hatların numaralarını rehber hizmetleri kapsamından çıkardı. Kurum, bu hatlara ait bilgilerin verilmesine ilişkin yeni bir düzenleme getirdi. Buna göre, erotik hatlar “901” ile başlayacak.
Kurumdan numara tahsisi yaptıran işletmeler eğer erotik hatlara yönelik rehberlik hizmetleri vermek isterlerse, bunun için Kuruma 3 bin YTL ek ücret ödeyecekler.
ALTERNATİF SORGULAMA YÖNTEMLERİ KULLANILABİLECEK
Rehberlik hizmetlerinin Avrupa standartlarına ulaştırılmasını hedef alan yeni düzenleme, rehberlik hizmetlerinin verilmesinde de sektörde rekabet dönemini başlatacak. Türk Telekom'un sabit hatlara ait rehber hizmetlerindeki tekeli de sona ermiş olacak.
Böylece rehberlik hizmeti vermek isteyen firmalar, sabit ya da mobil telefon numaraları ile katma değerli hizmetleri verebilecek. Rehberlik hizmetleri tahsis edilen kısa numaralardan telefonla sorgulama yolu zorunlu olmak üzere elektronik, internet, kısa mesaj, basım veya diğer mümkün sorgulama yollarından bir ya da birkaçı ile kullanıcılara ulaştırılacak.