Sosyolog-gazeteci Can Kozanoğlu, özellikle ‘Cilalı İmaj Devri’yle, bir dönemin ruhunu yakalamış; ünlülere, topluma bakma biçimimizi değiştirmişti. ‘Pop Çağı Ateşi’, ‘İnternet, Dolunay, Cemaat’ ve ‘Yeni Şehir Notları’ da 1990’lı yıllardaki hayatımıza ışık tuttu.Ama Türkiye’nin bambaşka bir seyir aldığı 2000’li yıllarda Kozanoğlu sessizdi.Bu yılların kitabını yazmadı, bu dönemin adını koymadı. Sonunda yıllarca omuz omuza habercilik yaptığı Mirgün Cabas’la bir araya geldiler.Ve Can Yayınları’ndan nefis bir söyleşi kitabı çıkardılar.‘Bıçkın ve Ağlak: Yeni Türkiye’nin Hikâyesi’ 2000’li yıllarımızın çarpıcı ve son derece eğlenceli bir analizi.Keyifle izliyorum... Sevgili Mirgün, gazeteciliğinin üzerine lezzetli bir yazarlık üslubu ve birinci sınıf mülakatçılık ekliyor.Ben de -ondan izin alarak- kısaca araya girmiş gibi oldum.Ama ne yapayım? Türkiye’de kaç Can Kozanoğlu var ki!
#Uğur Mumcu30 yıldır, eşiyle şehir şehir Avrupa’yı dolaşıyor Gülgun Terek. Üniversitede halkla ilişkiler öğrenimi görmüş, iş hayatından uzak durmayı tercih etmiş. 54 yaşında; iki çocuk, bir torun sahibi. Nadir rastlanan özelliği, gezdiği kentlerin mimarisinden ağaçlarına, kuşlarına, lezzet duraklarından halkına her ayrıntısını incelemesi, not tutması. Notları 40 cildi, fotoğrafları 100’er sayfalık 50 albümü aştı. Terek, "Brüksel ve Anvers gri şehirler, gerçek Belçika’yı Brugge’da bulursunuz" diyor.