Türkiye'de "tam elektrikli" otomobil satış sayısı, yılın ilk 6 ayında 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 223,1 artışla 35 bin 636 olurken, elektrikli otomobillerle dizel otomobiller arasındaki pazar payı farkının azaldığı gözlendi.
#OtomobilTicaret Bakanlığı’nın giderek artan tüketici mağduriyetlerinin önüne geçmek üzere elektrikli araç ithalatına getirdiği yeni şartların devreye girmesine 18 gün kaldı. AB ve STA ülkeleri dışından elektrikli araç getirenler, bu süre zarfında 7 bölgede kendilerine ait 20 servis kurmazsa elektrikli araç ithal edemeyecek. Çin’den elektrikli araç getiren distribütörler, “Düzenleme aynı şekilde uygulanırsa araçların aylarca gümrükte bekleme riski var” diyor.
#Ticaret BakanlığıYüksek enflasyon ortamından dolayı en önemli yatırım araçlarından birisi olarak görülen otomobil, satış rekorları kırmaya devam ediyor. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) açıkladığı son verilere göre, ocak-mayıs döneminde Türkiye’deki otomobil ve hafif ticari araç satışları 2022 yılına göre yüzde 60.5 artarak 445 bin 6 adet olarak gerçekleşti.
#EnflasyonAvrupa Birliği (AB) ülkelerindeki otomobil piyasasını uzun süre zorlayan, tedarik zincirindeki sorunlardan kaynaklanan sıkıntılar aşılıyor. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından yapılan açıklamada, geçen şubat ayında AB ülkelerinde ruhsat alan yeni otomobil sayısının, 2022’nin şubat ayına göre yüzde 11.5 artarak 802 bin 763’e yükseldiği bildirildi.
#ABOtomobil ve hafif ticari araç satışları ağustosta yüzde 17.3 düşerek 48 bin 336 adetle kapandı. Tedarik sorunları, artan fiyatlar ve krediye erişimde yaşanan zorluklar satışlar üzerinde etkili oldu. Uzmanlar, tüketicilerin otomobile daha rahat ulaşabilmesi için son olarak Ağustos 2021’de güncellenen ÖTV matrah dilimlerinin yeniden güncellenmesi gerektiğini belirtti.
#OtomobilDünyada içten yanmalı motorlardan vazgeçilmesine yıllar kala elektrikli araçlar için üretilen bataryaların teknolojileri de gelişmeye başladı. Kısa menzille başlayan bataryalar yeni yapılan bataryayla 1000 kilometreye kadar yükseldi.
#Elektrikli OtomobilDünya genelinde artık yavaş yavaş üretimi azaltılan ve ileride üretimi tamamen durdurulması planlanan dizel motorlu otomobil satışları Türkiye'de bu yılın ilk yarısında 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 21 gerilerken, elektrikli ve hibrit otomobil satışları artmaya devam etti. Üreticilerin geçmiş yıllara kıyasla daha az dizel motorlu aracı piyasaya sunması da dizel satışlardaki azalışta önemli etkenlerden biri olarak kabul ediliyor.
#Elektrikli AraçNisan sonu itibarıyla Türkiye otomobil pazarı motor tipine göre değerlendirildiğinde, dünya genelinde artık yavaş yavaş üretimi azaltılan ve ileride üretimi tamamen durdurulması planlanan dizel motorlu otomobil satışlarının gerilemesi dikkati çekti. Dizel motorlu otomobil satışları bu yılın ilk 4 ayında 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 10,3 düşerken, elektrikli ve hibrit otomobil satışları yüzde 200'ün üzerinde artış kaydetti .
#DizelOtomobil alacakların yıllardan bu yana en sık sorduğu sorulardan olan ‘Benzinli mi dizel mi?’ gelişen teknolojiler ile birlikte değişti. Denkleme giren elektrikliler özellikle yakıt maliyeti konusunda benzinli ve dizele göre olumlu yönde ayrışsa da, henüz şarj altyapısının tam olarak oluşturulmaması nedeniyle ‘uzun yola’ çıkacak kullanıcıların akıllarında soru işaretleri oluşmasına neden oluyor. İşte 3 araç tipinin avantajları ve dezavantajları.
#GazetehaberleriOtomobil, mobilya ve beyaz eşyada KDV ve ÖTV indirimlerinin sona ermesi temmuz enflasyonunu olumsuz etkilerken yüzde 15 elektrik zammı da yükseliş getirdi. Ancak gıda ile giyim ve ayakkabı grubundaki fiyat düşüşleri aylık enflasyonu yüzde 1.36 ile beklentinin altında arttırdı. Ağustosta geçen yılın baz etkisiyle enflasyonda düşüş sürecek.
#GazetehaberleriEnflasyon mayısta yüzde 1.3 olan beklentilerin aksine yüzde 0.95 arttı ve yıllık enflasyon yüzde 18.71’e geriledi. Taze meyve ve sebze fiyatlarında yüzde 50’yi aşan düşüşler enflasyondaki sürprizde etkili oldu. Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, yıl sonu hedeflerinin yakalanacağını söyledi.
#GazetehaberleriBaşta Almanya olmak üzere elektrikli otomobiller için batarya hücresi üretiminde ülkeler çalışmalarına hız verirken, lityum iyon pil üretiminin 2028'de 1000 GWh'a ulaşması bekleniyor.Çinli ve Güney Koreli şirketler dev batarya fabrikaları inşa ederken Avrupa ülkeleri ise süreci yakından takip etmekte. Türkiye'nin de madencilik ve yeni nesil pil teknolojilerine yönelik yatırımlarla 2023’te küresel lityum iyon pil üretimi pastasından 25 GWh’lik bir pay alması bekleniyor.
#Batarya ÜretimiDizel ve benzinli arabaları gün geçtikçe birçok ülke trafikten kaldırmaya ve yerlerine elektrikli otomobilleri getirmeye hazırlanıyor. Bu ülkelerden biri de 2032'ye kadar tüm dizel ve benzinli arabaları kaldırmaya karar veren İskoçya oldu!
#Benzinli Otomobiller