Bence geleceği en iyi okuyan isimlerden biri de Lucien Arkas’tır. Bana göre o da bir fütüristtir. Dünyanın gidişatını iyi izler, gerçekleri gözardı etmeden, imkanları da dikkate alarak bir gelecek senaryosu yapar. Krizlerde insanlar ne yapacaklarını bilemezken, o kafasındaki yol haritasını uygulamaya devam eder. O yüzden Lucien Arkas ile sohbet etmek her zaman bana iyi gelir.
#1Avrupalı otomobil üreticileri önde gelen teknoloji markalarının yıllardır uyguladığı bir yönteme adım atıyor. Maliyet düşürmek amaçlı olarak Çin’deki ucuz iş gücünü Avrupa pazarına sunulacak modelleri de üretmek için kullanmaya başlıyor. BMW, DS gibi premium markalar, Çin’de üretimini gerçekleştirdiği modellerin Avrupa pazarına ithalatını gerçekleştirecek.
#GazetehaberleriABD’deki emisyon testlerinde manipülasyon yaptığı tespit edilen Volkswagen’in yarattığı skandal dizel yakıtın kaderini de etkileyecek. İnsan sağlığına zararlı olduğu konusunda uzun süredir tartışılan ‘dizel’in son skandalla birlikte yavaş yavaş sonunun geldiğine inananların sayısı hızla artıyor.
#Volkswagen GrubuD<B>ünya</B> otomobil üreticileri arasında, yayalara çarptığında daha az hasar verecek otomobil üretimi konsunda bir yarış var. Yarışta şimdilik Japonlar önde giderken, Avrupa Birliği de Avrupalı otomobilcilere otomobil üretiminde yeni standartlar getirmeye çalışıyor.
Avrupa’da yapılan yeni bir araştırma elektrikli otomobiller için açıklanan menzillerin gerçek sürüş koşullarıyla uyuşmadığını ortaya koydu. EcoBest Challenge isimli araştırmada, aralarında Türkiye’de satılan modellerin de olduğu 13 araç şarjları bitene kadar kullanıldı. Sonucunda 600 km menzilli Tesla Model Y 438 km, 406 km menzilli FIAT 600e 313 km, 617 km menzilli VW ID.7 476 km yapabildi. Araştırmaya önümüzdeki yıl Togg’un da katılması bekleniyor.
#AvrupaTürkiye’nin ilave gümrük vergisi kararı Çin’de gündemden düşmüyor. Çin Elektrik ve Makine Sanayi Ticaret Odası (CCCME), ‘Çin otomotiv endüstrisi’ adına yaptığı açıklamada ülkedeki markaların Türkiye’de yaşayacağı kayıplar için tazminat talep edeceklerini belirtirken, karardan önce siparişi verilen otomobillerin yüzde 40’lık ek vergiden muaf tutulmasını istedi. Ayrıca, gümrüğe takılan elektrikli araçlar için de çözüm istendi.
#ÇinKış ayları için doğalgaz depolarını dolduran Avrupa’da, otomotiv üreticileri asıl sıkıntının 2023 itibarıyla yaşanacağını öngörüyor. Rusya ile krizin çözülmemesi halinde 6-7 ay sonra doğalgaz bulamamaktan endişe eden BMW, Mercedes ve Volkswagen gibi Alman devler önlemlerini hızlandırdı. Mercedes, tedarik parçalarının üretimini arttırıp ABD ve Çin’de stok yapmaya başlarken Volkswagen üretimi Almanya dışına kaydırmayı değerlendiriyor.
#OtomotivÇin’in Tayvan’a kum ambargosu uygulaması tedarik zincirinde yeni tehlike çanlarının çalmasına neden oldu. Çünkü, üretim üssü Tayvan’ın çip üretmek için kuma, dünyanın ise çip tedariki için Tayvan’a ihtiyacı var. Dünyadaki üretimin yüzde 63’ünü tek başına karşılayan Tayvan’daki çip üretiminde olası bir aksaklık, tüketici elektroniğinden otomotive kadar birçok sektörde yaşanan krizi derinleştirebilir. Küresel ekonomide yeni bir hammadde sıkıntısı doğurabilir.
#ÇinOtomotiv sektörü, dünya genelinde aşılamanın artışı ile birlikte koronavirüs etkilerinden sıyrılırken, çip krizi büyümeye devam ediyor. Özellikle Alman üreticiler Daimler ve VW geçtiğimiz hafta üretimde ciddi yavaşlatma ve durdurma yapmak zorunda kaldı. Çip üretimini arttırmak için harekete geçen Intel’in Almanya CEO’su Christin Eisenschmid’e göre, Avrupa’nın, sübvansiyonlar olmadan yarı iletken üretiminde Asya ile ciddi şekilde rekabet etmesi mümkün değil. Kriz ise sürecek gibi görünüyor.
#GazetehaberleriBiliyoruz, belki henüz hiç sürmediniz ve satın almayı ciddi olarak düşünmediniz. Bu yüzden elektrikli araçlarla ilgili aşağıda okuyacağınız haber size biraz cesur gelebilir. Çünkü önemli bir devrimden bahsedeceğiz; elektrikli araba devrimi...
#Elektrikli ArabaAB Komisyonu, batarya teknolojilerine yönelik Ar-Ge ve inovasyonu desteklemek için Belçika, Finlandiya, Fransa, Almanya, İtalya, Polonya ve İsveç'in, projelere gelecek yıllarda yaklaşık 3,2 milyar avroluk fon sağlamasını onayladı.
#BataryaAB Komisyonu, Avrupa’da uzun süredir tartışılan geri dönüşümden madenlerin işlenmesine kadar büyük ölçekli batarya üretimi teknolojilerine yönelik Ar-Ge ve inovasyonu desteklemek için 7 ülkenin, 3.2 milyar Euro’luk fon sağlamasını onayladı.
#AB