Bu imza Türk sanayisi için de değerli

Bence geleceği en iyi okuyan isimlerden biri de Lucien Arkas’tır. Bana göre o da bir fütüristtir. Dünyanın gidişatını iyi izler, gerçekleri gözardı etmeden, imkanları da dikkate alarak bir gelecek senaryosu yapar. Krizlerde insanlar ne yapacaklarını bilemezken, o kafasındaki yol haritasını uygulamaya devam eder. O yüzden Lucien Arkas ile sohbet etmek her zaman bana iyi gelir.

Haberin Devamı

 Yazın başında geçen gün yapacağı anlaşmayı söylemişti, hazırlıkları bitmek üzereydi.

Arkas, 360 milyon dolar yatırımla altı yeni eko-dizayn gemi alımı için anlaşma imzaladı.

Bu imza Türk sanayisi için de değerli

Arkas, China Shipbuilding Trading Co ve CSSC Huangpu Wenchong Tersanesi yöneticileri ve CIMC Financial Leasing yetkilileriyle bu anlaşmayı imzaladı.

Bana göre ekonomilerin küçüldüğü bir dönemde bu anlaşma çok şey ifade ediyor.

Dünya değişirken gemiler de değişiyor. Bu dev gemiler sayesinde lojistik daha da stratejik hale geliyor.

Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, şöyle demiş:

“Türkiye’nin dış ticaretine katkı sağlamak ve dünya ile ticaret köprüleri kurmak amacıyla yatırımlarımıza devam ediyoruz. Sürdürülebilirliği Arkas olarak uzun zaman önce odağımıza aldık. Bu çevreci gemilerle daha az yakıtla daha çok yük taşıma fırsatı yakalarken, sürdürülebilirlik hedefimize biraz daha yaklaşacağız.”

Haberin Devamı

Dünya ticareti büyüyor ama sürdürülebilirlik kavramıyla büyüyor.

O yüzden Arkas’ın bu stratejik adımını aynı zamanda Türk sanayisi, ekonomisi, dış ticareti için de değerli buluyorum.

 

 

BİR GELECEK YORUMCUSU

"Her şey olur ama

tarımsız  asla olmaz" dedi

 

Alphan Manas ile arada buluşuruz. Kendisi Türkiye Fütüristler Derneği Onursal Başkanı olur. Alphan’ı inovatif girişimci, fütürist diye tanıtırlar. İzmir Enternasyonal Fuarı’nda “TechTalks” etkinliği için sahneye çıkarken de öyle söylediler.

Bu imza Türk sanayisi için de değerli

Ve çıktı; konuşmasına şöyle başladı: “Her şeyi robotların yaptığı bir dünyaya doğru gidiyoruz. Duvar ustası artık robot. Süper akıllı toplum olmak zorundayız. Yapay zeka ile rekabet edecek altyapı gerekiyor...”

Haberin Devamı

Bir araya geldiğimizde Türkiye’nin o kısır gündemini hiç konuşmayız biz Alphan ile… Bugünü de konuşmayız. Hep gelecek...

Ama şunu fark ediyorum.

“Uzak bir gelecek” diye konuştuğumuz birçok şey kısa sürede hayatımızın içinde olmaya başladı.

“Daha çok var” diye tahmin ettiğimiz birçok inovatif gelişmeyi çoktan kullanmaya başladım.

İyi ama süper akıllı bir toplum olmak kolay mı?

Dünyanın bu gündemi hepimizi strese sokarken bu gidişat nasıl olacak, insanlar çoktan unutulması gereken gündemlerle, konularla ilgilenirken kafasını kaldırıp geleceği nasıl konuşacak?

Ama Alphan Manas diyor ki...

“2030'a gelindiğinde insanların hafızalarını internete yüklemeye başlayacakları, 2045'te ise insanın yapay zeka temelli makinelerle birleşeceği bir döneme gireceğiz. 2023'te 30 yaşında olanların ölümsüz olma şansı yüzde 50. Ölümsüzlük yavaş yavaş gelmeye başladı. Ölen yakınlarımızla çok yakında konuşuyor olabileceğiz. Sanal gerçeklik gözlüklerimizi taktığımızda, onlarla iletişim kurmaya başlayacağız.”

Haberin Devamı

Yeni fikirlere her zaman açık bir insan oldum.

Ama bu anlatılanlar biraz ürkütücü değil mi?

Alphan Manas’ın bir uyarısı da var.

Diyor ki...

“Bu ülkenin en büyük sorunu tarım. Çok yakında açlık çekeceğiz. Çiftçiliği öğrenmeliyiz. Dikey tarımda işletme maliyetinin yüzde 50’si işçilik. Yüzde 10’u ürün, yüzde 40 civarı da enerjiden oluşuyor. Dikey tarım lojistik istemiyor. Bu ülke çok derin bir uykuda. Artık uyanmak zorundayız.”

Bazı işleri robotlara yaptırabiliriz. Yapay zekalı ürünlerle hayatımızı çok kolaylaştırabiliriz.

Ama tarımın olmadığı bir hayatı düşünemeyiz bile...

Türkiye Fütüristler Derneği Onursal Başkanı böyle söylüyor.




Dünyada ilginç şeyler de oluyor

 

Haberin Devamı

Volkswagen; otomotiv endüstrisindeki olumsuzluklardan dolayı fabrika kapatmalarını gözardı edemeyeceğini açıkladı. Üstelik 1994'ten beri yürürlükte olan ve 2029'a kadar işten çıkarmaları yasaklayan iş koruma taahhüdünün de gözden geçirilmesi gerektiğini söyledi.

Volkswagen Grubu CEO'su Oliver Blume, “Avrupa otomotiv endüstrisi çok zorlu ve ciddi bir durum içerisinde” diye bir açıklamada bulundu.

Volkswagen Binek Araçlar Bölümü CEO'su Thomas Schaefer ise maliyetleri düşürme çabalarının sonuç verdiğini, ancak karşı rüzgarların önemli ölçüde güçlendiğini söyledi.

Avrupalı ​​otomobil üreticileri, Çin’in ucuz elektrikli araçlarıyla rekabet ederken zorlanmaya başladı.

Haberin Devamı

1988 yılında Pensilvanya'daki Westmoreland ABD fabrikasının kapanmasından bu yana bir ilk yaşanabilir.

Pandemi öncesiyle sonrası arasında değişim devam ediyor gibi...

Yazarın Tüm Yazıları