Oluşturulma Tarihi: Ekim 15, 2008 13:38
Avrupa'da otomobil satışları, küresel finansal krizin etkisiyle Eylül ayında, 2 iş günü fazlalığına rağmen yüzde 8,2 gerileyerek son 10 yılın en düşük seviyesine indi.
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin Malta ve Kıbrıs Rum kesimi dışındaki 25 AB üyesiyle İsviçre, Norveç ve İzlanda'yı kapsayan verilerine göre geçen yılın aynı döneminde 1 milyon 422 bin adet olan oto satışları Eylül ayında 1 milyon 305 bin düzeyinde gerçekleşti. Otomobil satışları, Ocak-Eylül döneminde ise yüzde 4,4 düşüşle 11 milyon 710 bin oldu.
Derinleşen küresel finansal krizin “tüketici güvenini devirmesinin bedelini ödemeye başladıklarını” belirten Avrupalı otomobil üreticileri, daha az emisyona sahip modeller için yüksek yatırım yapmaları gereken bir dönemde hükümetlerden destek beklentilerini dile getirdiler.
Avrupa'da Ocak-Eylül döneminde otomobil pazarı, Letonya'da yüzde 36, İzlanda'da yüzde 30, İspanya'da yüzde 22, İrlanda'da yüzde 19 ve İtalya'da yüzde 11 daraldı.
Bu dönemde yüzde 1,3 artışla 2 milyon 371 bin otomobilin satıldığı Almanya, Avrupa'da liderliğini korurken, bu ülkeyi 1 milyon 794 bin adetle İngiltere, 1 milyon 709 binle İtalya, 1 milyon 576 binle Fransa, 948 binle İspanya, 441 binle Belçika ve 421 binle Hollanda izledi.
Avrupa pazarında Audi, Seat ve Skoda markalarının da sahibi Alman Volkswagen yüzde 20,1 payla liderliğini sürdürürken, Peugeot ve Citroen markalarını bünyesinde barındıran Fransız PSA grubu yüzde 12,7, Amerikan Ford yüzde 9,8 ve GM yüzde 9,7, Fransız Renault yüzde 8,7, İtalyan FIAT yüzde 8, Alman lüks otomobil üreticisi BMW yüzde 5,5, Japon Toyota yüzde 5,4, Mercedes ve Smart markalarının sahibi Alman Daimler yüzde 5,3 pay aldı.