Batman'da 2024’ün ilk 11 ayında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen toplam 807 bin 494 çağrının 647 bin 519'u asılsız çıktı. 159 bin 975 çağrı ise ilgili kurumlara yönlendirilerek, gerekli müdahalelerin yapılması sağlandı. Sadece 1 kişinin 4 ayda 11 bin 156 kez asılsız çağrıda bulunduğu belirtildi.
#112İZMİR 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Murat Ummak, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bu yıl gelen çağrıların yüzde 63,3'ünün asılsız olduğunu belirterek "Son dönemde gündemde olan EYT ile ilgili asılsız çağrılar alıyoruz. Ne zaman çıkacağını ve şartlarını soruyorlar" dedi.
#İzmirKırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen yaklaşık çağrıların yüzde 75'e yakını asılsız çıkarken, kimisi otomobilini ambulansla yarıştırmak istedi, kimisi de acil olarak maaşını çektirmek için talepte bulundu. Gelen ilginç çağrılardan biri de bir vatandaşın aşının orucu bozup bozmadığı konusunda personelin fikrini sormasıydı.
#KırıkkaleKırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen yaklaşık çağrıların yüzde 75'e yakını asılsız çıkarken, kimisi otomobilini ambulansla yarıştırmak istedi, kimisi de acil olarak maaşını çektirmek için talepte bulundu. Gelen ilginç çağrılardan biri de bir vatandaşın aşının orucu bozup bozmadığı konusunda personelin fikrini sormasıydı.
#KırıkkaleVan Valiliği'ne bağlı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'ne gelen çağrıların yüzde 80’i asılsız çıkarken, tek bir kişinin ise yıl boyunca 18 bin 500 kez hattı meşgul ettiği tespit edildi. Binlerce kez arayan şahıs hakkında hem idari para cezası uygulandı, hem de cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunuldu.
#VanESKİŞEHİR'de, acil çağrı hizmetlerini tek bir numara altında toplayan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'ne son 5 ayda gelen toplam 240 bin çağrının 110 bini asılsız çıktı. Özellikle sokağa çıkma kısıtlamasının olduğu gün ve saatlerde dışarı çıkabilmek için çeşitli bahanelerle merkezi arayanlar yoğunluk oluştururken, çağrı alıcı Ezgi Kara, sevgilisini özleyip, evden çıkmak isteyenlerin bile kendilerini aradığını söyledi.
#EskişehirSAMSUN 112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayarak, gereksiz ve asılsız ihbarlarda bulunanlar tespit edilerek, para cezası uygulanıyor. Ceza kesilenler arasında, çağrı merkezini 4 ayda gereksiz yere 1347 kez arayan bir kişi de yer alıyor.
#Samsun 112 Acil Çağrı Merkeziİçişleri Bakanı Süleyman Soylu, "Maske üreticilerinin bir bölümü, hepsini söyleyemem. Almışlar, depolarında maskeleri tutuyorlar. Dün sabah saat 08.00 itibarıyla Türkiye'deki bütün üreticilere eş zamanlı baskın yaptık." dedi. Soylu, "Sağlık Bakanlığımızla sözleşme yapmaları için onları tekrar uyardık. 'Acaba ben bunu yapayım mı yapmayayım mı?' diye süreç ortaya koyuyor. Allah şahit, 10-12 saat süreleri daha var, yarın fabrikalarına el koyarız. Bundan çekinmeyiz, böyle bir yetkimiz de var" diye konuştu.
#Süleyman SoyluDÜZCE Valiliği'nce 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'ne ait son 4 yıl ile 2020 Ocak ayı verileri paylaşıldı. Bu verilere göre, çağrıların yarısından fazlasının asılsız çıktığı, bunu yapan kişilere 'Kabahatler Kanunu' gereği idari para cezası uygulandığı belirtildi.
#Düzce ValiliğiSağlık, Polis, Jandarma, AFAD, İtfaiye, Sahil Güvenlik, Orman Teşkilatı gibi acil durum aramaları için 44 ilde hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezleri’ne yeni eklenecek 25 ilin teknolojik altyapısını da İstanbul’da olduğu gibi Turkcell sağlayacak. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nce yürütülen proje kapsamında 112 Acil Çağrı Merkezleri’nde dört yabancı dilde hizmet, yerli yazılım, işitme kaybı olan vatandaşlara özel görüntülü görüşme ve kaza anında doğrudan çağrı iletilmesi gibi yeni nesil teknolojilerle hizmet veriliyor
#TurkcellAntalya İl Sağlık Müdürü Ünal Hülür, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin doğru kullanımı için vatandaşları uyardı. Hülür, "’Sırtım kaşınıyor ambulans gönderir misiniz?’, ’Pizza siparişi verecektim’ gibi gereksiz ve anlamsız çağrılar geldiğini görüyoruz. Oysa gerçekten ihtiyacı olan biri, o an sırada bekliyor. 112 hattı meşgul olabiliyor" dedi.
#ANTALYASağlık Bakanlığı’nın acil çağrı hattı olan 112’ye, bir yılda toplam 115 milyon 448 bin 713 çağrı geldi. Bu çağrıların 110 milyon 672 bin 633’ü asılsız çıkarken, sadece 4 milyon 77 bin 80’i acil vaka olarak belirlendi. İnsan hayatını tehlikeye atan bu asılsız çağrılar için ceza kesilmeye başlandı. Bazı kişilerin cezaya rağmen defalarca 112’yi arayıp, “ne haber lan, sizi gebertirim, moruk” gibi sözler sarfettikleri ortaya çıktı.
#112