Güncelleme Tarihi:
Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Hasan Aydınlık, 112 Acil Çağrı Hattının, hayati tehlike oluşturan durum ortaya çıktığında aranması gereken ücretsiz olarak 7 gün 24 saat hizmet veren önemli bir hat olduğunu hatırlattı. Acil sağlık hizmeti gerekmeyen kişiler ve personeli taciz seviyesinde gereksiz meşgul edilmesi nedeniyle gerçekten yardıma ihtiyacı olan hasta ve vakalara ulaşmada gecikmeler yaşanabildiğine işaret eden Aydınlık Hürriyet’e şunları söyledi:
GEREKSİZ ÇAĞRILAR ARTTI
“2015 yılında 112 Acil Çağrı Hattına toplam 115 milyon 448 bin 713 kez arandı. Ancak bu çağrıların sadece 4 milyon 776 bin 80’i acil vaka olarak işlem gördü. 2016 yılı Ocak – Eylül ayları arasında ise 65 milyon 930 bin çağrı alındı. Bunların 2 milyon 820 bin acil vaka olarak müdahalesi yapılarak sağlık kuruluşuna nakledildi.