Yapay zeka destekli, hızlı ve güvenli asansörler üreten Mitsubishi Electric'in asansör ve yürüyen merdiven sistemlerinde Türkiye'deki tek yetkili satıcısı olan AG MELCO, yönetmelik gereği uzmanlar tarafından yılda bir kez yapılan kontrol denetimlerinde asansörlere konulan renkli etiketlerin anlamına ve önemine dikkati çekiyor.
#AsansörYapay zeka destekli, hızlı ve güvenli asansörler üreten teknoloji devi Mitsubishi Electric, yönetmelik gereği uzmanlar tarafından senede bir kez yapılan kontrol denetimlerinde asansörlere konulan renkli etiketlerin anlamına ve önemine dikkat çekiyor. Asansör yönetmeliği gereği asansör kabini içinde görünür bir yere konulması gereken ve renklerine göre anlamları olan bu etiketler, ilgili asansörün kullanım için uygun olup olmadığını ifade ediyor. Yeşil, mavi, sarı ve kırmızı renklerde olan bu etiketler ile kullanılan asansörün can ve mal güvenliği açısından kullanıma uygun olup olmadığı anlaşılabiliyor.
#Yapay ZekaKARABÜK’te 2007 yılında hak sahilerine teslim edilen TOKİ konutlarındaki 17 binanın asansörleri, geçen yıl haziran ayında yürürlüğe giren Asansör Yönetmeliği’ne uygun olmadığı gerekçesiyle 8 ay önce mühürlendi. 7 katlı binalarda oturan yaklaşık 30 engelliden bazıları 8 aydır dışarıya çıkamazken bazıları da yakınlarının sırtında, kucağında evlerine girip çıkabiliyor.
#Toki KonutlarıTMMOB Makina Mühendisleri Odası (MMO) Marmaris Temsilcisi Ali Ulvi Avanoğlu, ilçedeki asansörlerin sadece yüzde 20'sinin periyodik bakım ve denetimden geçtiğini belirterek, "Protokolün ardından yapacağımız denetimlerde asansörlerden yüzde 70'inin geçer not alamayacağını düşünüyoruz" dedi.
- MMO Marmaris Temsilcisi Avanoğlu: - "Marmaris'teki asansörlerin bugüne kadar sadece yüzde 20 kadarı periyodik bakım ve denetimden geçti" - "Protokolün ardından yapacağımız denetimlerde asansörlerden yüzde 70'inin geçer not alamayacağını düşünüyoruz"
Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun, Türk ürünlerinin Avrupa Birliği (AB) pazarlarında serbest dolaşıma girebilmesi yönünde son 3 yılda yapılan yoğun çalışmaların neticeye ulaştığını belirterek, CE işareti ve onaylanmış ilk Türk kuruluşlarının kapsamının genişletildiğini bildirdi.
AŞIRI kilolu hastaların hastaneye nakilleri ve acil servislerde bakımları için özel bazı uygulamalar ve ekipmanlar gerektiğini vurgulayan Acil Afet Ambulans Hekimleri Derneği Başkanı Dr. Turhan Sofuoğlu, bu hastaların normal ambulans ile hastanelere ve evlerine taşınmalarının çoğunlukla mümkün olmadığı uyarısında bulundu. Acil yardım ambulanslarında üç kişilik ekip bulunduğunu, ambulans sedyelerinin genellikle en fazla 150 kilo ağırlık taşıyabildiğini kaydeden Sofuoğlu, bunun üzerindeki ağırlıkta sedyenin kırılabildiğini veya devrilebildiğini söyledi. Sofuoğlu, günlük hayatta önemli bir sorun olan aşırı kilolu hastaların nakilleri konusunda önemli bilgiler verdi...
#1Bartın’daki maden faciasının ardından gözler iş kazalarına çevrildi. Bu hafta köşemi, devasa sitelerde yaşanan iş ve asansör kazalarıyla site yöneticilerinin sorumluluğuna ayırdım. Site yöneticisinin sorumluluğu neleri kapsıyor?Site malikleri de iş kazalarından sorumlu tutulabilir mi? Asansör ve ortak alanlarda yaşanan kazalarda sorumluluk kimin? Kat mülkiyeti hukuku uzmanı avukat Mustafa Şeref Kısacık’ın bu konudaki sorulara yanıtları şöyle:
#SiteKat Mülkiyeti Kanunu hükümlerine göre projede olmayan bir balkonun sonradan yapılabilmesi için belediye/imar mevzuatı uyarınca bu mümkünse ve tüm kat malikleri de onaylıyorsa, projede olmayan balkon yaptırılabilir. Ancak bu iki koşul gerçekleşmeden balkon yaptırılırsa, dava açılarak yıktırılabilir.
#YAZAROtopark yönetmeliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Böylelikle 80 metrekareden küçük 3 daire için 1 otopark, 180 metrekare üzeri her daire için 2 otopark kararı alındı.
#Otopark Yönetmeliği'nde Değişiklik Yapılmasına Dair YönetmelikÇevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın düzenlediği Otopark Yönetmeliği değişikliğiyle, Büyükşehir belediyelerinin otopark bedeli almalarına rağmen, bölge otoparkları inşa etmemeleri gerekçesiyle bölge otoparkı bedelini toplama ve bu otoparkları yapma görevi, ilçe belediyelerine verilecek.
#Doğahan GİRİTLİOĞLUBeklenen büyük İstanbul depremi için yapılan araştırmalara göre 2024’e kadar Marmara’da deprem olma ihtimalinin yüzde 50 olduğunu belirten Dr. Ömer Fatih Sak tedirgin eden son dakika deprem açıklaması yaptı. Olası bir depremin büyüklüğünün ise 7.2 ila 7.6 arasında tahmin edildiğini ve 5.8’lik deprem ile arasındaki enerji farkının bin kat fazla olacağını kaydetti.
#HaberBeklenen büyük İstanbul depremi için yapılan son dakika araştırmalara göre 2024’e kadar Marmara’da deprem olma ihtimalinin yüzde 50 olduğunu belirten Dr. Ömer Fatih Sak korkutan bir açıklamada bulundu. Sak, açıklamasında olası bir depremin büyüklüğünün ise 7.2 ila 7.6 arasında tahmin edildiğini ve 5.8’lik deprem ile arasındaki enerji farkının bin kat fazla olacağını kaydetti.
#İstanbul Depremi