Alman otomotiv sektörü zor dönemlerden geçerken, Alman tüketicinin elektrikli araçlara olan ilgisi de beklenen düzeyde ilerlemiyor. Deloitte danışmanlık şirketinin yaptığı araştırmaya göre, Almanya’da elektrikli araçların sayısı, önümüzdeki yıllarda beklenenden çok daha yavaş artacak. 2030 yılı itibarıyla, hükümetin koalisyon anlaşmasında hedeflediği 15 milyon tam elektrikli araç yerine sadece 11.2 milyon elektrikli aracın yollarda olabileceği ifade ediliyor.
#AlmanyaAlmanya Başbakanı Olaf Scholz, Başbakan Yardımcısı ve Ekonomi Bakanı Robert Habeck ve beraberlerindeki üst düzey ekonomi delegasyonunun Kanada’ya gerçekleştirdiği ziyaret devam ederken, iki ülkenin birçok konuda iş birliğini genişletme kararı aldığı belirtildi.
#AlmanyaAlman otomotiv sektörünün gelecek aylarda önemli zorluklarla karşı karşıya kalacağı ve sektörün bu zorluklara hazırlandığı belirtildi. Alman otomobil endüstrisi ihracat beklentileri endeksi şubatta eksi 5.2’den eksi 15.4’e geriledi.
#Alman Otomotiv SektörüAlman otomotiv sektörü uzmanı Prof. Dr. Ferdinand Dudenhöffer yönetimindeki Automotive Research Center'ın yaptığı araştırmaya göre otomobil galerilerinin rekabet ortamında başvurdukları indirimlerin tüketicilere yaradığı, ancak ikinci el otomobil satıcılarını da zorladı.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, “Yeni teşvik paketiyle yerli oto üretiminde işaret fişeğini ateşledik” diye konuşunca; eski Almanya Başbakanı Gerhard Schröder, “Türkiye kendi markasını yaratmak yerine, elindeki üretimi daha verimli kullanmalı. 150 yıllık otomotiv tarihine 30 yılda yetişebilir misiniz, bilmiyorum” cevabını verdi.
Türkiye'nin en büyük ticaret ortağı ve Avrupa ekonomisinin motoru olan Almanya, ABD ve İngiltere'den sonraki en sert resesyon sinyalini verdi. Dün açıklanan verilere göre Alman ekonomisi yılın ikinci çeyreğinde yüzde 0,5 daraldı ve son 5 yılın en yavaş büyümesini gerçekleştirdi.
Almanya’nın önde gelen araştırma şirketlerinden ’Management Engineers’in, Alman Sanayiciler Birliği ve Alman Otomobil Sanayicileri Birliği için yaptığı araştırmadan Türkiye’ye övgü çıktı. Yatırım için ideal ülke olarak gösterilen Türkiye’de otomotiv ürünlerinin kalitesinin uluslararası standartlarda olduğu vurgulandı.
Fortune 500 Avrupa listesinde yer alan Alman şirketleri, bu yıl çoğunluğu ülkenin imalat sektöründen olmak üzere 100 binden fazla çalışanı işten çıkarmayı planladıklarını duyurdu. Alman sanayisi yüksek enerji fiyatları, bürokrasi ve kurallar altında ezilirken, Çin ‘yeni Almanya’ oldu. Uzmanlara göre “Ucuz enerji ve ara malı ithal et, bunları işle ve yüksek kaliteye sahip mal olarak ‘Made in Germany’ algısıyla pahalı bir biçimde ihraç et” iş modeli de artık işe yaramıyor.
#Almanya