Pandemiden sonraki en hızlı toparlanma bu yıl oldu. Hem yolcu sayıları arttı, hem de uçak sayıları. Elbette uçulan nokta sayısı, havalimanlarındaki uçak indi-kalktı grafikleri hızla yükseldi. Uçak fabrikalarının imalat hızları arttıkça sistem doruğa ulaşacak. Ancak uçak imalatlarının artması için yan saniyelerinde hıza ayak uydurması bekleniyor. Uçak bilet fiyatlarının yüksekliğine rağmen hemen her havayolu kapasitesinde ya da üstün de bir doluluk yakalıyor. Dünyada ortalama uçak dolulukları yüzde 70-80 hatta zaman zaman üstünde gerçekleşiyor. Dünyanın en çok noktasına uçan havayolları arasında liste başı olan THY taşıdığı 85 milyon yolcu ile bir rekora imza attı.
#THYBir uçuş için karar verirken dikkatli olun. Özellikle turizm amaçlı uçuşlarda bu daha da önemli. Bilet aldıktan sonra uçuş saati ya da gününü değiştirdiğinizde ciddi ödemelerle karşılaşabilirsiniz. Dikkatli olun. Ucuz diye alıp sonra değiştirdiğiniz uçak bileti size çok daha pahalıya mal olabilir.
#THYÇin'in yeni ilan ettiği "hava savunma bölgesi" üzerindeki gerilim sürüyor. Çin Savunma Bakanlığı, ABD B-52 bombardıman uçaklarının yeni hava savunma kurallarına meydan okuyarak tartışmalı Doğu Çin Denizi semalarında uçtuğunu açıkladı. Bu uçakların "izlendiği" belirtildi.
Dünya Sağlık Örgütü geçtiğimiz günlerde uçak yolculuklarında yeniden maske kullanılmasını önerdi. Bir zorunluluk yok ama maske takmak için illa resmi talimatları beklemeyin. Durum ortada, tablo çok iyi görünmüyor. Tedbirinizi kendiniz alın ve mümkünse maske takarak uçuş yapın. Elbette sıkıntı veren bir şey ama artık tecrübeliyiz ve buna dayanabiliyoruz.
#KoronavirüsHavayolu yolcularının kâbusu yanlarına, arkalarına ya da önlerine oturan, yerinde duramayan sorunlu yolculardır. Yandaki yolcu ile sürekli sohbet etmek ister. Dirsek koyma yerinin mülkünü ele geçirmek için sürekli çaktırmadan itip kakmalar yapar. Hele alkolü fazla kaçıran yolcu yanındaki yolcu için tam bir kâbus oluşturur. Uzun uçuşlarda bir yolcunun başına gelebilecek en büyük sorundur bu.
#Avrupa