Gülten Akın’ın Türkiye’nin tarihinden, sosyolojisinden ayrı okunamayacak şiirine, ‘İncelikler Tarihi’ başlıklı kolektif çalışmada Cevat Çapan, Haydar Ergülen, Pelin Özer, Semih Çelenk’in de aralarında olduğu şair ve yazarların bakışıyla yeni bir pencere açılıyor. Şiir incileriyle süslü bu incelikler tarihinin şairi, ince elenip sık dokundukça daha da büyüyecektir. Kitabın bir müjdesi de budur...
#Gülten AkınBuzdokuz, ‘mevcut dünyanın sonunu getiren madde’. Bu, derginin Eylül-Ekim 2020 tarihli 1. sayısında yazıyor. ‘Şiirin, bilinen dünyanın dışında simgesel bir alanda ortaya çıktığına işaret ediyor’ ve şiir, ‘herkesin peşinden koştuğu bu dünyadan kopuyor’. Bu kopuş, özgürlük... Buzdokuz şiir, teori, eleştiri, 5 oldu. Varlığı bile iç açıcı. İnsan böyle çalışmaları gördükçe şiire imanı artıyor.
#Osman ErkanMurathan Mungan, 40 yıldır ‘yeni’. Yeni şiir kitabı ‘Çağ Geçitleri’nde de kendi yenilik geleneğini sürdürüyor. Bu gelenekte her zaman çeşitlilik, renklilik, farklılık vardır, en çok da yenilik, süreklilik... Mungan’ın çalışkan şiirinin iyice olgunlaşarak artık bir ‘klasik’ kıvamına gelmesinin güzel bir örneği ‘Çağ Geçitleri’.
#Murathan Mungan