Havayollarının zararları giderek büyüyor. 2021 çok da iyi geçmeyecek. Geride kalan koca bir yılın zararı belki birkaç yıl daha çıkmayacak. İflas eden şirketlerin sayısı da giderek kabarıyor. Bayrak taşıyıcı havayolu şirketlerinin tek umudu devlet destekleri. Ya da çok uzun vadeli krediler. Ama hiçbiri toparlanmayı yeterince hızlandıramayacak.
#YAZARPandemi havayollarını ikinci defa vurdu. Salgında gerileme olmaması nedeniyle yolcu sayıları yüzde 50 daha düştü. Yaz aylarındaki yolcu artışının süreceği sanılırken vaka sayısındaki artış ve karantina uygulamaları yolculukları neredeyse bıçak gibi kesti. Turistik uçuşlar ise yok denecek kadar azaldı. Türkiye-Rusya arasındaki hava köprüsü belki de dünyadaki en iyi turizm uçuşunu temsil etti. Ama o uçuşlarda da düşüş başladı.
#YAZARUluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) Genel Müdürü Alexandre de Juniac, hava yolu şirketlerinin, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle ayda yaklaşık 13 milyar dolar kaybettiğini bildirdi.
#Uluslararası Hava Taşımacılığı BirliğiUluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle bu yıla ilişkin yolcu trafiği tahminini aşağı yönlü revize etti ve hava yolu yolcu trafiğinin bu yıl geçen yıla kıyasla yüzde 66 azalacağını duyurdu.
#Hava Yolu Yolcu TrafiğiIATA'nın araştırmasına göre, koronavirüsün yayılmasının kontrol altına alınmasının ardından vatandaşların yüzde 47'sinin 1-2 ay, yüzde 28'inin 6 ay, yüzde 8'inin 1 yıl beklemeyi tercih ettiği, yüzde 4'ünün de yakın gelecekte seyahat etmeyi planlamadığı belirtildi.
#IATAUluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), dünya genelinde yolcuların yüzde 40'ının hava yolu seyahati için yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının yayılmasının kontrol altına alınmasının ardından en az 6 ay beklemeyi düşündüğünü açıkladı.
#Uluslararası Hava Taşımacılığı BirliğiBütün ekonomik kargaşalara, petrol fiyatlarındaki oynamalara rağmen havacılık sektörü büyüyor. Bazı havayolları iflas edip sistemden çıkıyor. Ama onların uçakları hemen başka havayollarında uçmaya başlıyor. Sektördeki çalışan sayısı giderek artıyor. Trenler, otobüsler ve gemiler birbirleri ile rekabet ediyorlar ama havacılık sektörünün büyümesine yetişemiyor.
#YazarlarDünya havayolu trafiğinin yüzde 90’ını kontrol eden 287 havayolu şirketinin üye olduğu Uluslararası Havayolu Taşımacıları Birliği (IATA) başkanlığı için seçim yapıldı. IATA Yönetim Kurulu, THY Genel Müdürü Temel Kotil’in de aday olduğu seçimde Air France-KLM Havayolları CEO’su Alexandre de Juniac’ı seçti.
#IATA