7-10 Ocak tarihlerinde gerçekleşen CES 2020’ye, akıllı şehirlere yönelik inovatif teknolojiler damga vurdu. Toyota ve Sony gibi şirketlerin de bu alandaki yeni çözümlerini tanıtması, teknoloji dünyasının akıllı şehirler için yatırımlarına tüm hızıyla devam ettiğini gösteriyor.
#Burak KesayakDÜNYANIN en büyük otomotiv markalarından biri olan Japon Toyota’nın 1 numarası Akio Toyoda, “2030 veya 2050’de otomobiller nasıl olacak?” sorusuna, “Umarım o tarihlerde yaşıyor olurum. Ama o tarihte otomobiller tekerleksiz veya direksiyonsuz olabilir. Bunun gibi bir çok şey daha hayal edilebilir” cevabını verdi.
#StarToyota’nın 350 milyon Euro yatırımla Adapazarı’nda üretmeye başladığı ilk kompakt SUV aracı C-HR’nin tanıtımını Paris’te bizzat Toyota Dünya Başkanı ve CEO’su Akio Toyoda yaptı. Toyoda, ilk kez Avrupa’da bir fuara katılırken yaptığı açıklamada, “Avrupa pazarına bağlılığımızın en büyük kanıtı Türkiye’de üretilecek C-HR” dedi.
#ToyotaTürkiye, 2015 yılında 1 milyon adetlik araç satışı rekorunu kırarken, bu rekor uluslararası markaların Türkiye distribütörleri ve temsilcilerine de büyük ödüller getirdi. Birçok markanın en hızlı büyüyen pazarı 2015’te Türkiye olurken, satış sonrası hizmetlerde de dünya birincilikleri geldi.
#TürkiyeALMAN otomobil devi Volkswagen Grubu’nun emisyon skandalı tüm dünyayı kasıp kavurdu. Emisyon testlerine hile karıştığı ve araçların çevreyi uluslararası standartlardan daha fazla kirlettiği anlaşılan Volkswagen, bu sorunu olduğu gibi kabul ederek dünya çapında 11 milyon aracı geri çağırdı.
Avrupa’da oto fabrikalarının yüzde 58’inin büyük zarar ettiği, kapasitelerinin sadece yüzde 30-40’lık bölümünü doldurduğu bir dönemde, Türk otomotiv sanayisi ise hükümetin verdiği teşviklerin de etkisiyle 5 milyar lirayı aşan dev yatırımlara imza atıyor. Yeni model, fabrika ve motorları kapsayan bu yatırımlardan 3.8 milyar lirasında sona yaklaşılırken, 1.2 milyar liralık yeni yatırım için de düğmeye basıldı.
Japon Toyota, yaşadığı krizler ve felaketlere Tokyo Fuarı’nda son noktayı koyarak, ‘Reborn (yeniden doğmak) ve ‘Fun to drive, again’ (Yeniden sürüş keyfi) sloganları ile yeniden yükselişe geçmeyi hedefliyor. Toyota Başkanı ve CEO’su Akio Toyoda, yeni stratejilerinin ilk üyelerinden birinin dünyada en çok sattıkları Corolla modelinin yeni nesli olacağını belirterek, “Bu model Türkiye’de de üretilecek. Türkiye’nin rolünü artırıp büyümemizde etkin olarak kullanacağız” dedi.
Son 2-3 yılda yaşadığı krizler ve doğal afetlerle altüst olan ve para birimi ‘Yen’in tarihi seviyeye çıkmasıyla rekabette geri kalan Japon otomotiv devleri, kurtuluşu Türkiye’nin de içinde bulunduğu gelişmekte olan ülkelerde buldu. Tokyo Fuarı’nda ‘Asla pes etmiyoruz’ mesajı veren Japon firmalar, Türkiye’yi krizden çıkışın formülü olarak görüyor.
Toyota’nın Türkiye temsilciliğini ekim ayında 85 milyon dolara Sabancı Holding’den satın alan ALJ Grup, daha bir yıl dolmadan rekor satışa ulaşıp, temmuz ayında Türkiye’yi Avrupa’nın 4’üncü büyük ülkesi yapınca Toyota Başkanı Akio Toyoda’dan teşekkür mektubu aldı. Dünya çapındaki geri çağırma krizine rağmen bu yıl 40, 2011 yılında 50 bin adetlik rekor satışa koşan Toyota Türkiye, bu performansla ALJ Grubu’nun yatırdığı 85 milyon doların 16 yıl yerine 8 yılda geri dönmesini sağlayacak.