Güncelleme Tarihi:
SON 3 yıldır üst üste krizler ve felaketler yaşayan Japon otomotiv devi Toyota, Tokyo Fuarı’yla birlikte bu kötü gidişe son noktayı koydu. Yeni dönem için ‘Reborn (yeniden doğmak) ve ‘Fun to drive, again’ (Yeniden sürüş keyfi) sloganlarını belirleyen Toyota’nın yeniden doğuş stratejisindeki en büyük silahı ise 7 yıl aradan sonra 2013 yılından itibaren 150 milyon Euro yatırımla yeniden Türkiye’de üretme kararı aldığı yeni nesil Corolla modeli olacak. 45 yıldır üretilen, 32 milyon adetlik satışla dünyanın en çok satılan modeli ünvanını elinden bulunduran Corolla, 11’inci nesliyle birlikte Toyota’nın yeniden doğuşunu simgeleyen ilk modellerden biri olacak.
Türkiye’nin rolü artıyor
Tokyo Fuarı’nda görüştüğümüz Toyota Başkanı ve CEO’su Akio Toyoda, Toyota marka otomobillerin artık daha eğlenceli olacağını ve sürüş keyfi vereceğini belirterek, “Toyota otomobiller bugüne kadar sağlamlığı ve güvenliğiyle öne çıkıyordu. Ancak şimdi herkesin sürmekten keyif alacağı ve satın almak için heyecan duyacağı otomobiller üreteceğiz. Yeni stratejimizin ilk üyelerinden biri de dünyada en çok sattığımız modelimiz Corolla’nın yeni nesli olacak. Bu modeli yeniden Türkiye’de üreteceğiz” dedi. Türkiye’deki gelişmeleri heyecanla izlediklerini ve Türkiye’nin Toyota dünyasındaki öneminin büyük olduğunu belirten Toyoda, bu yüzden Türkiye’deki fabrikalarının rolünü artırıp büyümelerinde etkin olarak kullanacaklarını söyledi.
Yeniden keyif vereceğiz
Yeni stratejileri ve 2013 yılında Türkiye’de de üretimine başlanacak yeni nesil Corolla sedanla ilgili bilgi veren Toyoda, şunları anlattı: “Toyota markalı otomobillerin güvenlik, kalite, sağlamlık ve teknolojik olarak herşeyleri tamam. Şimdi ise sırada tüketicilerin kalplerine hitap eden heyecanlı modeller var. Sürücü otomobilden zevk almazsa, otomobil almasına gerek yok. Otomobiller sürüş keyfi ve özgürlük vermezse, A noktansından B noktasına trenle gider. Ayrıca günümüzde otomobiller artık gençlerin çok fazla ilgisini çekmiyor. Biz yeni nesil otomobillerle gençlerin ilgisini uyandırmak istiyoruz.”
Corolla sıkıcı model değil
Bu konuda Corolla modelini örnek gösteren Toyoda, şöyle konuştu: “Tüketiciler Corolla’nın sıkıcı bir tasarıma sahip olduğunu düşünüyorlardı. Sadece sedan olduğu için Corolla’nın sürüş keyfi vermeyeceği düşüncesine inanmıyorum. Corolla zamanla kendisini hep geliştiren bir model oldu. Bu yüzden uzun süredir satılan bir model. Bu aracın misyonu da bunu daha uzun seneler devam ettirmek. Bazıları için sadece Corolla ismini duymak bile huzur verirken, bazı müşterilerimiz araca bile bakmadan Corolla alıyor. Müşteriler hâlâ bu araçtan gülerek çıkıyor. Yeni nesille birlikte Corolla daha heyecanlandırcı, eğlenceli bir tasarıma sahip olacak.”
Benzin kokusunu ve güçlü motor sesini çok seviyorum
OTOMOBİLLERİ çok sevdiğini ve bir otomobil şirketinde çalıştığı için çok mutlu olduğunu ifade eden Akio Toyoda, “Otomobil sürerken enerjimi depoluyorum. Şirketimin misyonu ile kişisel hayatımın amacım aynı. Daha iyi otomobiller yapmak. Bu da bana enerji veriyor” dedi. Toyota olarak çevreye duyarlı hibrit ve elektrikli otomobiller ürettiklerini ve geliştirdiklerini hatırlatan Toyoda, şunları söyledi: “Çevreyi kirletmeyen, yakıt tüketimi düşük sessiz otomobiller üretiyoruz ve geliştiriyoruz. Ama ben bir otomobilde benzin kokusunu ve motor sesini duymayı severim. Tüketiçiler de bunu istemeye hep devam edecek. Bu yüzden bir taraftan çevreci yeni nesil araçlar geliştirirken, diğer taraftan GT 86 gibi spor araçların üretimine de devam edeceğiz.”
Başkan olduğumdan beri başıma gelmeyen kalmadı
JAPON Toyota’nın kurucusunun torunu ve 15 yıl aradan sonra şirketin başına geçen ilk aile üyesi olan Akio Toyoda, göreve geldiği 2009 Haziran ayından bu yana geri çağırma, deprem, tsunami gibi doğal afetlerle başa çıkmaya çalıştığını belirtti. Toyoda, şunları söyledi: “Başkan olduğum andan itibaren başıma gelmeyen kalmadı. Önce geri çağırma sorunu yaşandı. Toyota’nın yeni vizyonunu açıkladıktan hemen sonra ise deprem ve tsunami felaketiyle karşılaştık. Deprem sonrasında toparlanma tahminizi kasım diye konuşurken, ağustosu buldu. Daha sonra ise Tayvan’daki sel felaketiyle karşılaştık. Bu da Japonya’daki üretimi ve denizaşırı operasyonlarımızı olumsuz etkiledi.”
60 milyon dolara akla ilk gelen 3 markadan biri olduk
TOYOTA’nın Türkiye distribütörlüğünü 85 milyon dolara Sabancı Grubu’ndan alan ALJ Grup, son 2 yılda 60 milyon dolar harcayarak, Toyota markasının Türkiye’de otomobil denince akla gelen ilk 3 marka arasına soktu. Toyota Satış ve Pazarlama A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “3 yıl önce Toyota otomobil denince ilk 10 marka arasında yer alıyordu. Bugün otomobil denince akla ilk gelen markalardan biri” diye konuştu. Türkiye’de son 2 yılda büyük bir tanıtım atağına geçtiklerini anlatan Bozkurt, şunları söyledi: “Bu iş şömine ateşine benzer. Ateşe ara sıra odun atmak gerekir. Bunun maliyeti ise oldukça yüksek. Son 2 yıldır düzenlediğimiz tanıtımlarla hep konuşulan marka oluyoruz. Geçen hafta başlattığımız ‘X-Change by Toyota’ kampanyası ile Türkiye’de ikinci el oto pazarlarına da rakip olduk. Bu kampanya ile otomobil denince A’dan Z’ye gidilmesi gereken ilk yer olmak istiyoruz. Kampanyanın reklam senaryosunu bizzat kendim yazdım.”
35 bin Corolla garantisi verdik
ALİ Haydar Bozkurt, Corolla Sedan’ın yeniden Adapazarı’nda üretilmesinden mutluluk duyduklarını belirterek, “Corolla yerli olunca, satışımız 20 bin adetten, 35 bine çıkar. Biz Japonlara bunun garantisi verdik. Bu yüzden Corolla’nın yeniden Türkiye’de üretilmesi kararında etkili olduk” dedi. Adapazarı’nda üretilmesi düşünülen bir başka yeni model için de görüşmelerin sürdüğünü kaydeden Bozkurt, gönüllerinden ticari araç geçtiğini, ama yeni modelle ilgili henüz net bir karar olmadığını belirtti.