En sık bindiğimiz yolcu uçakları dar gövdeli uçaklardır. Bunlar arasında Boeing’in 737 serisi, Airbus’ın da A320 ailesi var. Siz bu iki uçaktan hangisinde daha rahat ediyorsunuz? Hangisine daha fazla güveniyorsunuz? Bu soruların cevapları birbiri altına konulduğunda neredeyse skor eşitleniyor. Dar gövde önümüzdeki dönemde daha çok üretilmesi gereken uçak olarak gündeme geliyor. Bu iki uçaktan daha küçük yolcu uçakları da var ama 737 ve A320 halen pazarda lider konumundalar.
#Dar GövdeAlmanya deyince akla, gelişmiş bir sanayi ülkesi gelir. Almanya deyince akla, Avrupa Birliği’nin (AB) lokomotifi olan güçlü bir ülke gelir. Almanya deyince akla, ‘Made in Germany’ (Alman yapımı-Alman malı), yüksek kaliteli ürün gelir. Alman deyince akla, disiplin gelir. Alman deyince akla, çalışkanlık gelir. Alman deyince akla, randevusuna zamanında gelen dakik insanlar gelir.
#Almanya Eski Almanya DeğilTers bir gelişme oldu. Şirket büyüdü. THY’nin filosuna daha önceden planlanmış uçaklar katılmaya başladı. Ama pilot sayısı geçen yıl sabit kaldı. Gidenler de oldu. Oysa geçen yıl pilot alımı yapılıp gerekli eğitimler verilseydi şimdi bir sorun yaşanmayacaktı. Umarım hızlı ama çok sorumlu ve titiz eğitimlerle bu açık giderilir.
#THY100 saatte dünya turu yapmak mümkün mü? Belki de geçtiğimiz haftaya kadar bu sorunun cevabı benim için de “hayır” olabilirdi. Ancak pazartesi günü saat 14.30’dan cuma günü 18.30’a kadar geçen 100 saatlik sürede, üç kıtada, dört şehir, altı havalimanı dolaşıp, dört farklı uçak tipiyle dört ayrı uçuş yaparak dünyanın çevresinde bir tam tur attım. Nasıl mı? İşte detaylar…
#100 Saatte Dünya TuruTÜRK Hava Yolları, 27 Mart 1990’da toplam 5 adet Airbus A340 uçağı siparişi verdiğinde yeni bir dönem başlıyordu. Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cem Kozlu, Teknikten sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yusuf Bolayırlı ve Uçuş İşletmenin başında efsane Kaptan Pilot Atilla Çelebi vardı.
#Yazarlar