Hyundai Assan haberleri sayfasında Hyundai Assan hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 830 Hyundai Assan haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Hyundai Motor Company ve Kibar Grubu’nun, ortak stratejik değerlendirmelerin ardından Hyundai Assan Motor Sanayi ve Ticaret AŞ’nin (Hyundai Assan) tek kontrolünün Hyundai Motor Company (HMC) tarafından Kibar Holding’den hisse alımı yoluyla devralınması konusunda mutabakata vardığı bildirildi.
#Gazetehaberleri7’den 70’e bir çok kişinin ilgi duyduğu otomobillerin nasıl üretildiğini merak edenler fabrikalara adeta akın ediyor. Türkiye’de ilk 6 ayda 15 bin kişi otomotiv fabrikalarını ziyaret ederken bu sayının yıl sonunda 30 bini aşması bekleniyor. İlk 6 ayda en çok Hyundai Assan’ın İzmit fabrikası ziyaret edilirken, Tofaş ise bir ilke imza atarak cüzi bir ücretle bireysel ziyareti başlattı. Bu yoğun ilgi Türkiye’de adeta sanayi turizmini başlattı.
#TofaşHyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, 2015’te kırılmadık rekor bırakmadıklarını belirterek, “Üretimde 226 bini, ihracatta 200 bin adedi aşarak rekor kırdık. Ürettiğimiz araçların yüzde 89’unu ihraç ederek bir başka rekora ulaştık. Ayrıca iç pazarda sattığımız 50 bin otomobilin yarısını Türkiye’de üreterek önemli başarı elde ettik” diye konuştu.
#Hyundai AssanEkonomi Bakanı Zafer Çağlayan, 1.2 milyar TL yatırımla İzmit’te yeni i10 üretimine başlayan Hyundai Assan’a seslendi: “Böyle mükemmel bir fabrikanın, 200 bin kapasitesini 300 bine çıkarmasını özellikle rica ediyorum”.
#Ekonomi Bakanı Zafer ÇağlayanHyundai, İzmit fabrikasındaki atık kablolarını Deniz Sağdıç ile bir birlikte sanat eserine dönüştürdü. Deniz Sağdıç imzalı eser, IONIQ 5’ in elektrikli ve sürdürülebilir dünyasından ilham alıyor. “Sanatın Sürdürülebilirliği: IONIQ 5”, Deniz Sağdıç’ın bugüne kadar hayata geçirdiği en büyük eser.
#Sponsorlu İçerikElektrikli araçların geniş kitlelere yayılmasını sağlayacak, uygun fiyatlı ve uzun menzilli modeller geliyor. 2025 itibarıyla B segmentinde birçok yeni nesil modelin piyasaya sürülmesi beklenirken markaların Türkiye’deki ilk hedefi, araçlarını yüzde 10 ÖTV dilimine sokabilmek. Kia Türkiye Genel Müdürü Can Ağyel, kasımda düşük ÖTV diliminde satışa çıkarmayı planladıkları 605 km menzile sahip EV3 ile ilgili, “Fiyat doğru noktada durursa 2025’in önemli elektrikli oyuncularından bir tanesi olur” dedi.
#Elektrikli AraçlarTürkiye tam 27 yıl aradan sonra ilk kez doğrudan yabancı otomotiv yatırımına hazırlanıyor. Dünyanın en büyük üreticilerinden BYD’nin, Manisa OSB’de 1 milyar dolar yatırımla kuracağı fabrikada şarj edilebilir hibrit modeli Seal U DM-i’yi üreteceği tahmin ediliyor. Çinli marka yatırım için ilave gümrük vergisi muafiyeti, şarj edilebilir hibrit modellere ÖTV avantajı ve Manisa’da 4 bin dönümlük arazi olmak üzere 3 önemli teşvik alacak.
#BYDYılda 1.3 milyon adedin üzerinde araç üreterek 32 milyar dolar ihracata imza atan otomotiv sektöründe kadının işgücüne katılım oranı artıyor. Hürriyet’in Otomotiv Sanayi Derneği verilerinden derlediği bilgilere göre, otomotiv sanayinde toplam çalışan sayısı 2023 sonu itibarıyla 60 bini geçerken, son iki yılda kadın işgücü oranı 3 puan artarak yüzde 14.22’ye yükseldi.
#Taylan Özgür DİLGeçmişte otomobillerini düşük vergi dilimine sokabilmek için Türkiye’ye özel 1.6 litre veya daha düşük hacimde benzinli motorlar geliştiren üreticiler, elektrikli otomobiller için de benzer bir formül geliştirdi. Motor gücü 160 kW’yı geçmeyen elektrikli araçların faydalanabildiği yüzde 10 ve yüzde 40’lık ÖTV dilimde yer almak isteyen markalar yazılım ile mevcut modellerin gücünü kısmaya başladı. İlk olarak BMW’nin başvurduğu Türkiye’ye özel düşük güçte elektrikli motor çözümüne, Volkswagen de Passat’ın yerini alacak elektrikli Sedan ID.7 ile katılacak. Motor gücü 205 kW olan ID.7, Türkiye’ye özel 150 kW güçle gelecek.
#Düşük Vergi2023’de otomobil fiyatları sıfırda yüzde 70, ikinci elde yüzde 65’e yakın arttı. Buna rağmen satışlar tarihi rekor kırıp 1.2 milyon adedi gördü. 2024 yılında satışların 750-800 bin adetlere düşerek ‘normal’ seyrine dönmesi bekleniyor. Yeni yılda patlama yapması beklenen elektrikli otomobiller 100 bin adet satışa ulaşabilir. Bu yıl yeni bir araç almak isteyenler ise ilk 6 ayda kredi bulmakta ve yüksek finansman maliyetlerini karşılamakta zorlanacak. Ancak nakdi olanlar için fırsatlar doğabilir.
#2024 YılıTürkiye’de satışa çıkan tüm sıfır kilometre otomobillerin liste fiyatı ortalaması Temmuz sonu itibarıyla 2 milyon 999 bin TL’ye ulaştı. Satılan otomobillerin yüzde 90’ına yakınını oluşturan küçük ve orta sınıf otomobillerde fiyat ortalaması sırasıyla; A segmentinde 896 bin 591 TL, B segmentinde 1 milyon 223 bin TL ve C segmentinde 1 milyon 672 bin TL oldu. Lüks sınıfa karşılık gelen F segmentindeki otomobillerin fiyat ortalaması ise 10 milyon 25 bin TL’ye çıktı.
#KDVÇin’in aldığı karantina önlemleri nedeniyle Şangay’da otomotiv sektörüne tedarik parçaları üreten fabrikalar üretim yapamazken, limana yanaşamayan yüzlerce gemi uydu takip uygulamasında ortaya bu ilginç görüntüyü çıkardı. Yaşanan sıkıntıların otomotivdeki tedarik zincirine yeni bir darbe vurması beklenirken, Türkiye’deki fabrikaların da mayıs ve haziran aylarında üretim araları vermek zorunda kalabileceği belirtiliyor.
#OtomotivGüney Koreli üretici Hyundai, İzmit’te ürettiği i20’nin spor versiyonu i20 N’i satışa çıkardı. Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, i20 N’den bu sene 3 bin 500 adet üretmeyi planladıklarını söylerken, “Ağırlıklı olarak Avrupa pazarına ihraç edilecek i20 N’de Türkiye için 100 adet planlama yapmıştık. Henüz satışa sunulmadan 40 adedi satıldı bile. Talep beklediğimizin çok üzerinde” dedi.
#Murat BerkelYeni yılda otomobil almak isteyen vatandaşları zamlı fiyatlar bekliyor. Otomotiv sektörü, dünya çapında artan hammadde, enerji ve nakliye maliyetlerini bu aydan itibaren fiyatlara yansıtmaya hazırlanıyor. Sektör temsilcilerine göre, ÖTV matrahları güncellenmezse iç pazarda satışlar 2021’nin bile altında kalabilir.
#ÖTVDünya çapında elektrikli ve hibrit araçlar her geçen gün daha çok konuşulur hale gelirken Türkiye otomotiv pazarı da bu trendden payına düşeni alıyor. Markalar yeni hibrit model getirirken yerli üretim de hareketlendi. Tüketicinin ilgisi de bu modellere kaymaya başladı. Dizel otomobillerin toplam satıştaki payı yüzde 22.1’e gerilerken, hibrit otomobillerin payı yüzde 8.1’e çıktı.
#GazetehaberleriOtomotiv Sanayii Derneği’nin ilk 6 aylık üretim verilerinin açıklandığı bir toplantı gerçekleştirdi. Ocak-haziran dönemi verilerine göre, otomotiv üretiminin bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23 arttığını belirten OSD Başkanı Haydar Yenigün yaptığı konuşmada Türkiye otomotiv sanayisinin yakın gelecekte Avrupa’daki elektrikli dönüşümü yakalamak için önemli çalışmalar yaptığını vurguladı.
#GazetehaberleriOtomobil fiyatlarının giderek yükselmesi gözleri ÖTV matrahı düzenlemesine çevirdi. Sektör temsilcileri ve özellikle yerli üreticiler konu ile ilgili bakanlığın kapısını çaldı. Markanın üçüncü yerli modeli Bayon’un lansmanında değerlendirmeler yapan Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, “Kısa bir süre içerisinde matrah dilimlerinde yeni bir düzenleme olmasını bekliyoruz” şeklinde konuştu.
#GazetehaberleriTÜRKİYE’nin Otomobili, TOGG’un elektrikli olarak dünyaya gelmesi, Ford’un Kocaeli’de çok önemli bir elektrikli ticari araç yatırımını hayata geçirmesi Türkiye otomotiv sanayisinin bu konudaki gelişimi ve değişimini gözler önüne sererken geçtiğimiz gün yeni bir elektrikli araç üretimi sinyali geldi.
#GazetehaberleriPandemi sürecinin yanı sıra artan fiyatlarla da önemli ölçüde darbe alan otomotivde ağır hasar kayıtlı araç sayısı artmaya devam ediyor. Hasarlı araçların yüzde 30’u yetkili servislerde, yüzde 40’ı özel servislerde, yüzde 30’u da tamirhanelerde onarılırken, trafikteki pert araç sayısı 2 milyona ulaştı. Tüketici sıfıra ulaşamayınca hasar kayıtlıya yönelirken, bir de buna iki aracı birleştirip kazasız süsü veren dolandırıcılar eklendi…
#Gazetehaberleri