Güncelleme Tarihi:
GEÇTİĞİMİZ hafta telefon dinlemelerinde adının yer almasından dolayı bir hayli yıpranan ve Cenevre fuarı’nda oldukça üzgün olan Kibar Holding Yönetimi Kurulu Başkanı Ali Kibar’ın iş hayatında ise önemli gelişmeler yaşanıyor. Bir taratan THY ile birlikte Koreli ortağıyla uçak koltuğu üretimine başlayan ve yakında business koltuk üretimi yapacak Ali Kibar diğer taraftan Hyundai Assan ile hem yatırımlarını hem hedeflerini büyüttü. 2005 yılından bu yana kâr edemeyen ve 2012’ye kadar Koreli Hyundai’nin Türkiye fabrikasına istenen yatırımı yapmadığı için hisselerini ‘şartlı’ devreden Ali Kibar, son 2 yıldır yaşanan büyümeyle birlikte hisselerini geri almaya hazırlanıyor.
ŞARTLI HİSSE VERMİŞTİ
1.1 milyar liralık dev yatırımla İzmit fabrikasının üretim kapasitesini 215 bin adede çıkartan ve yeni i10’u bantlardan indirmeye başlayan Hyundai Assan, 8 yıl sonra 2014’te yeniden kârla tanışacak. Şirketin yıllar sonra kârla tanışması, ortaklık yapısında da değişikliğe neden olacak. 2007’de önce yüzde 20’lik hisseyi, 2010 yılında ise i20 yatırımı sonrası sessiz sedasız yüzde 15’lik hisseyi Hyundai’ye devreden Kibar Holding, ‘şartlı’ devrettiği son yüzde 15’lik hisseyi şirketin kâra geçmesine ve Koreli ortağının yatırım sözünü tutmasına bağlı olarak geri alıyor. 2010’da Hyundai Assan kâra geçmediği için Güney Korelilerin sermaye artırımını katılmayan Ali Kibar, şildi yaklaşık 75 milyon dolar ödeyerek son devrettiği hisseyi alacak. Böylece şirketteki ortaklık yapısı yeniden yüzde 70 Hyundai, yüzde 30 Kibar Holding şeklinde olacak.