Türkiye’de 2018 yılı verilerine göre, kadınların işgücüne katılım oranı yüzde 32.5 oldu. OECD ortalaması ise yüzde 63. Eğer Türkiye, OECD ortalamasına ulaşırsa Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’nın 2025 yılında yaklaşık yüzde 20 oranında artması mümkün. Şirketler cinsiyet eşitliğini sağlamak için işe alımlarda kadınlara pozitif ayrımcılık yapıyor, uluslararası sözleşmelere imza atıyor, babalara da izin veriyorlar.
#Kadın ÇalışanTürkiye’de 800 çalışanı ve 2 bin 500 acenteyle hizmet veren Mapfre Sigorta, istihdamda kadın güçlenmesini destekleyen projeleriyle KAGİDER’in Fırsat Eşitliği Modeli (FEM) Sertifikası’nı almaya hak kazandı. Mapfre Sigorta İK’dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Necla Aksoy, “Bundan sonraki yıllarda yüzde 42 olan yönetimde kadın oranımızı, kadın çalışanlarımızın liderlik gelişimlerine vurgu yaparak korumayı ve kadın yöneticilerimizi üst yönetim ve icra kurulu pozisyonlarına hazırlamayı hedefliyoruz” diyor.
#Mapfre SigortaTürkiye’de 1.650 çalışanı olan ilaç şirketi Sanofi, iş-özel yaşam dengesini sağlamak için ‘Sanofi’de Hayat’ diye bir program başlattı. Bu kapsamda çalışanlara esnek çalışma saatleri, ayda iki gün evden çalışma hakkı veriliyor, sağlıklı hayatı teşvik etmek için de spor imkanları ve ara öğünlerde meyve gibi sağlık atıştırmalıklar servis ediliyor. Sanofi Türkiye İK Direktörü Türkan Özcan, “Sağlık sektöründe hizmet veriyoruz, bu konuda çalışanları bilinçlendirmek görevimiz” diyor.
#Sanofi2008 yılından bu yana ‘çeşitliliklerin yönetimi’ çerçevesinde kadınların çalışma hayatında eşit fırsatlara sahip olmasını hedefleyen Mercedes-Benz Türk, ağır sanayide kadınların pek tercih etmeyeceği varsayılan kaynak, robot ve forklift operatörlüğü işlerinde bile kadın çalışan sayısını arttırdı. Şirketin İnsan Kaynakları Direktörü Betül Çorbacıoğlu, “Üretim sahası kadın çalışan oranımızı bir önceki seneye kıyasla yaklaşık iki katına çıkararak sektöre öncülük ediyoruz” ifadelerini kullandı.
#OtomotivTürkiye’nin öncü sanayi kuruluşlarından Kibar Holding, 2025 Sürdürülebilirlik Stratejisi’nin yol göstericiliğinde, toplumsal cinsiyet eşitliğine katkı sağlayan çalışmalarına devam ediyor. Eşitlikçi ve kapsayıcı bir çalışma kültürüne sahip olan topluluk, doğruluk ve güven üzerine inşa ettiği kurumsal yapısını toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda yaptığı çalışmaları ile güçlendiriyor. Kibar Holding, sürdürülebilir bir geleceğin kadın ve erkeğin iş hayatına ‘eşit’ katılımıyla mümkün olacağına inanıyor.
#KadınSanofi, dünya genelinde yaklaşık 100 ülkedeki çalışanları ile, tıp pratiğini geliştirmeye kendini adıyor. Gücünü kapsayıcı kültürü ve sahip olduğu çeşitlilikten alan Sanofi, hem şirket içinde hem de toplum genelinde kadınların güçlendirilmesine yönelik çalışmalara hız kesmeden devam ediyor. Sanofi Türkiye, Levant ve İran İnsan Kaynakları Direktörü Margaret Howson, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle, şirketin fırsat eşitliği, kapsayıcılık ve çeşitlilik konusundaki sürdürülebilir hedeflerini paylaştı.
#Sponsorlu İçerikTürkiye Sınai Kalkınma Bankası (TSKB), çalışma ortamında cinsiyet eşitliği ve kadın istihdamını destekleyen firmaların yapacağı yatırımlara finansman sağlamak amacıyla, Fransız Kalkınma Ajansından (AFD - Agence Française de Developpement) 85 milyon euro kredi sağladı.
#Cinsiyet EşitliğiTürkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) ve Dünya Bankası, “Türk şirketlerine yönelik ilk Cinsiyet Eşitliği Sertifika Programı”nı başlattı. Kadın-erkek fırsat eşitliğine katkıda bulunulması amaçlanan projenin ilk aşamasında sertifika almak için 11 şirket başvuruda bulundu. Dünya Bankası Başkanı Robert Zoellick, “Cinsiyet eşitliği verimlilik artışı sağlar” dedi.
KAGİDER, Dünya Bankası’yla başlattığı ‘Fırsat Eşitliği’ projesiyle şirketleri eğitip, ‘Kadın Dostu’ sertifikası verecek. KAGİDER Başkanı Gülden Türktan, “Kadın girişimciliğinin artırılmasının yolu kadın istihdamının artmasından geçiyor. ‘Kadın dostu’ şirketleri belirleyip, daha çok kadın çalıştırmaya dönük adımlar attıracağız” dedi. Hülya GÜLER