Çinliler abarttı

Haberin Devamı

Bugün 40 ülkeye 7 farklı markayla ihracat yapan Eren Balata, Çinlilerin ürünlerini taklit etmesinden dertli. İşi abartan Çinliler, balatanın yanında Eren’in markasını kullanarak oto yedek parçası bile üretti.

ASLINDA pek göz önünde olmayan, ama otomotivdeki en kritik parçaları üretiyorlar. Balata ve motor soğutma hortumları... Üretimde ilk adımı 1959’da dede Recep Eren atar... İzmir Bornova’da 100 metrekarelik bir atölyede önce tekstile, ardından otomotiv sektörüne kauçuk parçaları üreterek yola devam edilir... Zamanla ikinci kuşağın görev aldığı Erenli Kauçuk, bugün BMW motosiklet, Türk Traktör, BRP, JCB, BMC ve Gates gibi birçok dev kuruluşa ürün veriyor. Erenli Kauçuk bünyesinden çıkan Eren Balata da kamyon, otobüs ve hafif ticari araçların yanında, Türkiye’de tren balatası üreten tek üretici unvanına sahip. Önümüzdeki günlerde binek araçlar ve metro balatası için de üretim gündemde.

Haberin Devamı

Çinliler abarttı


BMC’nin etkisi var

Erenli Kauçuk ve Eren Balata’nın kuruluş öyküsünü, şirketlerde görev alan üçüncü kuşak temsilcilerinden dinledik.
İlk sözü Erenli Kauçuk A.Ş.’nin genel müdürü Erçin Şahin, alıyor. Firmanın 1959’da kurulduğunu, 1965’te ise BMC’nin etkisiyle otomotiv sektörüne geçiş yapıldığını anlatan Şahin, “O yıllarda kauçuk parçaları üretilmiş. Daha sonra motor soğutma ünitelerinin hortumlarını üretmeye başlamış. Bugün, üretimin yüzde 70’ni ihraç ediyoruz. Müşterilerimiz arasında BMW’nin motosiklet kısmı, Volkswagen’in Beetle’i var. Türk Traktör’ün ana tedarikçisiyiz. Şu anda Türkiye’de 5 ana üretici var. Biz bunlardan en önde geleniyiz. Otomotiv sektörünün yanı sıra endüstriyel soğutma motorlarının da hortumlarını üretiyoruz. Önümüzdeki yıl ise turbo şarj hortumlarını üretmeyi planlıyoruz. 170 kişilik bir ekibimiz var” diyor.
Şirketi dedesinin kurduğunu, baba ve dayısının ise ikinci kuşak olarak işi daha da yukarı noktalara taşıdığını paylaşan Erçin Şahin, “Babam ve dayım daha sonra dedemin çok istediği balata üretimine de yöneliyor. Bu tam bir girişimcilik öyküsü. Dayım Hüseyin Eren ve babam Ahmet Şahin, Sinan Uzun ile ortak olarak Eren Balata’yı kurmuş” dedi.

Tren balatası da üretiyor

Haberin Devamı

Üretimde kullandığı tüm makineleri kendi üreten Eren Balata’nın pazarlama sorumlusu Burçin Şahin, söze giriyor. Ayda 550 ton sürtünme ürünleri ürettiklerini anlatan Burçin Şahin, yüzde 55’ini iç pazara verdiklerini, Ortadoğu, Rusya, Avrupa ve Arap ülkelerine ihracat yaptıklarını, hedef pazarlarının ise Amerika ve Afrika olduğunu anlatıyor. Şu anda yenileme pazarına ürün verdiklerini belirten Burçin Şahin, “Geniş bir ürün çeşidimiz var. Kamyon, otobüs ve hafif ticari araçlar için balata üretiyoruz. Bunun yanında sürtünmenin olduğu her alanda varız. Endüstriyel sürtünme malzemeleri de üretiyoruz. Bunun yanında TUBİTAK, TÜLOMSAŞ ve bizim ortaklığımızla gelişen bir projede yer aldık. Burada trenlerin balatasının biz ürettik. Geçtiğimiz yıl da bunun ihalesi yapıldı ve biz kazandık, Şu anda tren balatası da üretiyoruz. İthal olan bir üründü ama artık Türkiye’de de üreten bir firma var. Önümüzdeki günlerde ihracat konusu da gündeme gelecek. Şu anda yapılan testlerde bizim ürünlerimiz ithallere kıyasla 2,5 kat daha dayanıklı” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

Çinliler abarttı

ÇEVRECİ ORGANİK

Çevreci ürünler konusunda da ciddi mesai harcadıklarını dile getiren Burçin Şahin, “Organik ürünlerimiz var. Organikten kasıt ise metal içermemesi. Kompozit. Bu anlamda dünyadaki gelişmeleri de yakında izliyoruz. Şu anda seramik ve karbon balata trend. Ama bu oldukça maliyetli bir ürün. Fiyatları da oldukça pahalı. Şu anda sadece Ferrari ve Porsche’un birkaç modelinde bu balatadan var. 200 kişilik bir ekibimiz var. İstihdamın yüzde 3’ünü Ar-Ge’ye ayırmış durumdayız. İyi bir laboratuvarımız var. Her ürünü burada test ediyoruz” ifadesini kullandı.

METRO VE BİNEK ARAÇLAR İÇİN

TUBİTAK ile ortaklaşa yürüttükleri birkaç projelerinin daha bulunduğunu aktaran Burçin Şahin, önümüzdeki yıl kapasitelerini artırma yönünde yatırım kararı aldıklarını belirterek, şöyle devam etti: “2015’te üretime geçecek. Kapasitemiz yüzde 35-40 artmış olacak. 100’e yakında kişiye iş imkanı sunacağız. Şu anda 3’ü İzmir’de Türkiye’de ticari araçlar için balata üreten 4 firma bulunuyor. Daha önce Frentek isimli İstanbullu bir firmayı satın aldık. Şu anda sektörde üretim kapasitesi açısından bir numaradayız. Önümüzdeki yıllarda da ticari aracın yanında binek grubuna yönelikte balata üretme planımız bulunuyor.”

Haberin Devamı

Çinliler abarttı


ÜRÜN FARKLI ETİKET AYNI
Bügün Eren Balata’nın 40 ülkeye ihracat yaptığına dikkat çeken Burçin Şahin, bunun için ayrıca 7 markalarının bulunduğunu, pazarın durumuna göre yenilerini oluşturduklarını söyledi. Çin’in pazarda önemli bir etken olduğuna da dikkat çeken Burçin Şahin, markalarının kopyalanmasından dert yandı, “Bir dönem İran’daki müşterimize ürün verdik. İyi fiyata da sattık. Ama daha sonra ürün almamaya başladılar. Araştırdık, bizim markamızla Çinli bir firma onlara ürün veriyormuş. Hatta taklidi o kadar abartmışlar ki balatanın yanı sıra bizim üretmediğimiz ama bizim markamızla birçok oto yedek parçası yapmış. Etiket bizim ama ürünün bizim ürünle alakası yok. Bunu zaman zaman başka ülkelerde de yaşıyoruz. Çinliler taklit konusunu abartmış durumda. Ama elimizden de bir şey gelmiyor” dedi.

BÜYÜK BİR FİRMAYLA ORTAKLIK GÖRÜŞMELERİ

Haberin Devamı

Tren balatasının yanı sıra metro balatası üretimi ile ilgili de çalışma yürüttüklerini paylaşan Burçin Şahin, bu konuda Avrupa’dan büyük bir firma ile görüştüklerini söyleyerek, “Olursa onlarla birlikte burada üretim yapma planımız var. Biz bunu tek başımıza yapmamız biraz zor. Çünkü spesifik bir ürün olduğu için test kısmı için ciddi yatırıma ihtiyaç var. Bizde bu nedenle ortak üretim yapma planımız bulunuyor” bilgisini verdi.

Yazarın Tüm Yazıları