DÜNYANIN önde gelen jean markalarından biri olan Mavi, 2016’da yüzde 30 büyüme hedefliyor. Bugün 385 mağaza ile hizmet veren marka, bu sayıyı yıl sonuna kadar 440’a çıkaracak. Hem genç nüfus hem de büyüyen perakende pazarının yeni girişimcileri de bu alana yönlendirdiğini dile getiren Mavi’nin CEO’su Cüneyt Yavuz, “İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere Adana, Bursa, Antalya, Balıkesir, Van, Karabük, Sinop, Kars, Batman gibi birçok ilde yeni mağazalar açacağız” dedi. Yavuz, perakende sektörüne ve Mavi’ye yatırım yapmak isteyen girişimcilere şu bilgileri:
SEKTÖR NASIL BÜYÜYOR
- Global denim pazarının 56 milyar dolar ile 2 milyar adet büyüklüğünde olduğu tahmin ediliyor.
- Orta segment ve üst segment toplam jean pazarının yüzde 25’ini oluşturuyor.
- Jean’in anavatanı olarak kabul edilen Kuzey Amerika’da kişi başına 2, Avrupa’da ise 1 jean düşüyor.
- Mavi tüm dünyaya yılda ortalama 7.2 milyon jean satıyor ve premimum segmentte en büyük ilk 5 marka arasında yer alıyor.
- Türkiye’de markalı jean pazarının yaklaşık 20-25 milyon adet ile 1.2 milyar TL büyüklüğünde olduğu öngörülüyor.
- Geçtiğimiz sezon hazır giyim pazarı yüzde 9 büyürken, jean pazarı adette yaklaşık yüzde 18’lik bir büyüme yakaladı.
- Ortalama 2-2.5 kişiye 1 jean düştüğü düşünülürse, pazarda önemli bir büyüme potansiyeli olduğunu görüyoruz.
- Yüzde 18’lik pazar payının yanı sıra, jean deyince akla ilk gelen marka konumumuzu da koruyoruz. Sadece jean’de değil, kadın ve erkek hazır giyim pazarının da en büyük ilk 4 markasından birisiyiz.
ŞARTLARI NELER
- Nüfus, gelir ve yaş dağılımı, üniversite sayısı gibi çok sayıda parametreyi göz önünde bulundurarak detaylı fizibilite çalışmaları yapmak ve fırsatları görmek çok önemli.
- Yeni girişimcilerden herhangi bir başlangıç bedeli veya cirodan pay talep edilmiyor. Fakat mağazanın lokasyonuna göre banka teminat mektubu isteniyor. Yatırımın büyüklüğü ve konumu geri dönüş sürelerinde de etkili oluyor. Ancak Mavi mağazasına yapılan bir yatırım ortalama 3 yılda geri dönebiliyor.
50 ÜLKEDE BULUNUYOR
- Bugün dünyada 50 ülkede, 7 şirket, 20 showroom, 385 mağaza ve 5 binin üzerinde satış noktasında müşterilerimizle buluşuyoruz.
- Mavi bugün Türkiye’nin 80 ilinde, geniş bir yaygınlığa sahip. 2016’da 440 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.