Kaldırımı olmayan şehre ne alışveriş festivali

ANKARA’nın sokak ve caddelerinde sağlam bir kaldırım bulmak ve bunun üzerinde yürümek artık imkansız. Üzerinde yürüyecek sağlam bir kaldırım taşı olmadan da ödüllü Başkent olunuyormuş meğer.

Haberin Devamı

Tunus Caddesi’ndeki kaldırımın durumu; arabanızı park etmek istediğiniz zaman hemen yanınızda biri bitiyor, “Dört saat için 5 TL ver” diyor. Eğer daha fazla duracaksan ekstra 5 TL daha istiyor. Sanki yol ve kaldırım varmış gibi sürekli soyuluyoruz.
Bunun yanında belediyeler alışveriş festivallerine 10 milyon bağış yapıyor, bu nasıl bir hizmet anlayışı? Paran varsa önce vatandaşa kaldırım ve yol yap. Yollardaki yamalardan arabalar kasislerden mahvoldu.
Eskişehir Yolu’nun trafik çilesi ortadayken mania hattı diye Ticaret Odası 70 katlı gökdelen yaptırıyor. Ne oluyor kardeşim bu rant hırsı yetmedi mi?
Ankara rant uğruna yaşanmaz hale geliyor.
Cadde, sokak ve kaldırımları olmayan yerde yapılan bu alışveriş festivalinde Ankaralı vatandaşlardan alışverişe çıkmadan çevrelerine bakmalarını istiyorum. Yürüyecek kaldırım var mı diye?
Sivil insiyatif artık koyun gibi yaşamayı bırakıp tepkisini ortaya koymalı.
K. S.

Haberin Devamı

Hizmet mi eziyet mi

EGO Otobüsleri tek tek hatlardan çekildi, yerine özel halk otobüsleri geldi. Bilgilendirme yapmıyorlar bir bakıyorsunuz otobüs yok olmuş, ‘maviler’ devreye girmiş... EGO’ya sorduğunuzda ‘yeterli talep olmadığından seferler iptal edilmiştir’ diyorlar ama halk otobüsleri tıklım tıklım aynı hatta çalışıyor ve ihtiyacı karşılamıyor.
EGO, müşterisini adeta özele ikram ediyor!
Diğer yanda araç alımı sürüyor. Örneğin, 163 Kızılay-Çayyolu seferi iptal edildi; aynı güzergahta özeller çalışıyor ama yetişmiyor. Ankara genelinde bütün EGO’lar yerlerini mavi halk otobüslerine bırakacak; gidiş onu gösteriyor. Benzer yakınmalar, Yenimahalle, Aydınlıkevler ve Etlik’te muhtelif hatlar için var. EGO’nun amacı nedir? Sefer iptal ettiren sebep nedir?
M. A.

Biliyor musunuz

CHP Aydın Milletvekili Prof.Dr. Metin Lütfi Baydar’ın, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’e “Bakanlığın ‘MEB İletişim Hattı Alo 147’ hattının hizmete girişinden itibaren Alo 147 hattına gelen şikâyetler sonucunda yapılan idari işlemlerin sayısı ve niteliği nedir? Öğretmen ve okul yöneticilerinin, Alo 147 hattı ile ilgili şikâyetleri var mıdır? Bu şikâyetler ile ilgili olarak bakanlığınızca ne gibi işlemler yapılmıştır?” diye sorduğunu...

 

Yazarın Tüm Yazıları