Paylaş
- Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç’tan söz aldım. Ben Cizre’ye 5 yıldızlı otel yapacağım, Divan Grubu da işletmeci olacak.
Çağlı, 6 ay sonra Divan Grubu’yla masaya oturdu, Cizreli meslektaşlarımız anlaşma imzasını şöyle duyurdu:
- Mustafa Koç, Cizre’ye Divan Oteli sözünü tuttu. Çağlı ile imzayı attı.
Atılan imza Eylül 2014’te törenle duyuruldu:
- Limçağ, 18 milyon dolar yatırımla Cizre’ye 5 yıldızlı otel yapacak. İşletmeyi Divan Grubu üstlenecek.
Konu geçen gün Divan Grubu CEO’su Richard Appelbaum, Pazarlama Müdürü Funda Eriş Top, Pazarlama Yöneticisi Burcu Kızılay, mutfaklarındaki iki önemli şef Giancarlo Gottardo ve Murat Taşdemir’le grubun Ankara Çukurhan’daki müze otelindeki sohbette gündeme geldi.
Richard Appelbaum, önce 2016’yı değerlendirdi:
- Bu sezon Türk turizm sektörü için maalesef kötü geçti. İstanbul’da yüzde 45, Ankara’da yüzde 40 müşteri kaybımız var. Adana, Mersin, Bursa, Gaziantep gibi kentlerdeki otellerimizi yerli misafirler kurtarıyor. Mevcut işaretler 2017 turizm sezonu için de pek iyi görünmüyor.
Divan Grubu’nun diğer işlerini anımsattı:
- Bizim aynı zamanda restoran, cafe, pastane, market içi fırınlar, çikolata üretimimiz de var. Neyse ki bu işlerimiz nispeten iyi gidiyor. Durumu dengelemeye çalışıyoruz. 17 otel, 3 rezidansla faaliyetlerimiz sürüyor. Sektörümüzden personel çıkaran çok oldu. Biz şu ana kadar hiç personel çıkarmadık.
Bu noktada Funda Eriş Top, birkaç gün önce Cizre’ye yaptıkları ziyareti anımsattı, Appelbaum sürdürdü:
- Cizre’de 5 yıldızlı 140 odalı oteli işletmeci olarak 2017’nin ikinci yarısında hizmete açacağız. Ayrıca Diyarbakır ve Kayseri’deki otellerimiz de 2017’de hizmete girecek.
Yatırımcı Çağlı’nın inşaat temposunu merak ettim, yanıtladı:
- Cizre’de sokağa çıkma yasağı gündeme geldiğinde 5 ay durmak zorunda kaldı. Ardından işlere yeniden başladı.
Funda Eriş Top araya girdi:
- 130 bin nüfuslu Cizre’de yerel iş insanları çok umutlu. İşlerin açılacağını düşünüyorlar. Daha önce Cizre’den ayrılmış olanlar memleketlerine dönmeye başlamış. Bazı bölgelerde kiralar ikiye katlanmış.
Appelbaum, grubun diğer işlerine döndü:
- Divan markasını Körfez ülkelerine taşıdık. Dubai ve Doha’da (Katar) franchise yöntemiyle birer pastane açtık. Suudi Arabistan’da da şube hazırlıklarımız sürüyor. Körfez’e yönelik açılımda TV dizilerinin etkisini görüyoruz.
Otellerin Divan Grubu’nun cirosundaki payını sordum, yanıt verdi:
- Ciromuzun yüzde 55-60’ı otellerdendi. Bu yıl yüzde 50’ye iniyor.
Turizmde yaşanan sıkıntılara rağmen Divan Grubu’nun hiç işçi çıkarmadan yoluna devam etmesi, yatırımı kendi yapmasa da yeni oteller açma temposunu düşürmemesi önem taşıyor...
RAHMİ KOÇ’UN EN GERÇEKÇİ HEYKELİ
ÇUKURHAN’daki Divan Oteli’yle bütünleşen, Çengelhan ve Safranhan’a yayılan Rahmi Koç Ankara Müzesi’ni Müdürü Mine Sofuoğlu rehberliğinde gezdik. Sofuoğlu, sergilenen büyük-küçük obje sayısını paylaştı:
- 10 bini aşkın obje sergileniyor. Yılda 100 bin ziyaretçimiz oluyor. Bu, Ankara’daki tüm müzelerin ziyaretçilerinin 8’de birini oluşturuyor. Sergilenenler arasında bağışçılarımızdan gelen objeler yer alıyor.
Rahmi Koç’un kişisel eşyalarının sergilendiği bölümdeki heykeli işaret etti:
- Rahmi Bey’in bu en gerçekçi heykelini heykeltraş Murat Daşkın yaptı. Bir ay önce müzemize geldi. Murat Bey bu heykelleri silikon teknolojisiyle yapıyor. Bu yöntem, yüz ifadesini gerçeğe çok yakın hale getiriyor. Murat Bey’in aynı yöntemle yaptığı Atatürk heykeli, Selanik’teki Atatürk Evi’nde yer alıyor.
MUSTAFA KOÇ GALERİSİ
ÇENGELHAN ve Safranhan’da yer alan Rahmi Koç Müzesi’nde rahmetli Mustafa Koç’un kişisel eşyalarının sergilendiği galeri dikkatimizi çekti. Müzenin bu bölümünde Mustafa Koç’un kişisel eşyalarından kol saatleri, tespihler, kol düğmeleri başta olmak üzere farklı objeler yer alıyor. Aynı koridorda Mustafa Koç’un maket uçakları da önemli yer tutuyor.
ARSEL SORDU: YAĞ MI DEĞİŞTİ
KOÇ Holding Yönetim Kurulu Üyesi Semahat Arsel, bir süre önce Divan’ın pastane ürünlerinden birini tattı, değişikliği anında fark etti:
- Bu ürünün yağ markası mı değişti.
Kendisine eşlik eden Divan Grubu yöneticileri hemen ürünlerle ilgilenen şefe sordu, yanıt alındı:
- Evet, bu üründe kullandığımız yağın markası değişti.
Divan Grubu CEO’su Richard Appelbaum, Semahat Arsel’in Divan’a ilgisini anlattı:
- Semahat Hanım, Divan’ı çocuğu gibi seviyor, o titizlikle ilgileniyor.
Markanın 60 yıllık olduğunu vurguladı:
- Semahat Hanım’ın enerjisi inanılmaz. Genç ekibi çok dinliyor, trendleri onlarla izliyor.
Paylaş