8 yıl sonra Zeynep Dizdar

‘Vazgeç Gönül’ ile meşhur olan Zeynep Dizdar sekiz sene aradan sonra yeni bir albüm çıkardı.

Albümde yedi tane Ümit Sayın parçası var ve gayet de güzeller ama çıkış parçası olarak Zeynep Dizdar’ın iki bestesinden biri seçilmiş. Çok ahım şahım bir parça olduğunu söyleyemem. Bir de bana çok komik gelen bir iş yapıp, ilk albümün hiti olan Vazgeç Gönül’ün remiksini koymuşlar bu albüme!

1997’de çıkardığı ilk albümü ‘Yolun Açık Ola’daki ‘Vazgeç Gönül’ şarkısından şıp diye hatırlayacağınızı umuyorum Zeynep Dizdar’ı.

Bir Ümit Sayın şarkısı olan ‘Vazgeç Gönül’ü, tereddütsüz Türk pop müziği tarihindeki en iyi aşk şarkıları arasında sayarım. Damardandır; adamın genzine bir hüzün topu olup oturuverir her dinleyişte. Şarkıcılığı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim ama, Ümit Sayın kısa aralıklarla hitler yazabilen iyi bir şarkı yazarı.

Zeynep Dizdar’ın yeni albümü ‘İlle de Sen’e baktığımızda yedi şarkıda Ümit Sayın imzası görüyoruz. İki şarkıyı da bizzat Zeynep Dizdar yazmış.

Düzenlemelerde Ozan Çolakoğlu, Devrim Karaoğlu ve Gürsel Çelik var. Ozan Çolakoğlu, yaptığı onca başarılı olmuş kaliteli işten tanıdığınızı varsayıyorum, tabir-i caizse tuttuğunu altın eden bir aranjör.

ÇIKIŞ PARÇASI DOĞRU MU?

Albüme klip şarkısı olarak seçilen ‘Zehir Gibi’ye baktığımızda; bir Zeynep Dizdar şarkısı olduğunu, düzenlemelerin de Ozan Çolakoğlu tarafından kotarıldığını görüyoruz. Diğer bir deyişle ticari potansiyel konusunda kendini defalarca kanıtlamış Ümit Sayın şarkılarından biri yerine bu şarkıya vitrin görevi biçilmiş.

Yanlış bir seçim mi? Öyle diyemem. Şarkı Hande Yener’in kulvarında; eller havaya kategorisinde bir pop-dans şarkısı. Her ne kadar Ozan Çolakoğlu, düzenlemesiyle işi son derece albenili hale getirmiş de olsa şarkının kendisi çok güçlü değil. Fazlaca yıpratılmış akortların arka arkaya sıralandığı vasat bir pop şarkısı. Ama tabii Zeynep Dizdar’ın güçlü vokali ve Çolakoğlu’nun düzenlemesi işi kolay tüketilir hale getirmiş.

ÜMİT SAYIN ŞARKILARI

Dizdar’ın bestesi olan ikinci şarkı ‘Yok Yok’ için de benzer hissiyat içindeyim.

Onda da Devrim Karaoğlu’nun düzenlemesi son derece akıcı, temiz; Zeynep iyi şarkı söylüyor ama işte şarkının melodik yapısına bakıyorsunuz; hep aynı laylaylom. Böyle şarkılar tutmuyor mu? Tutuyor. İyi işte biz de aksini söylemiyoruz. Ama böyle eli yüzü düzgün bir pop albümünün lokomotif şarkılarının daha güçlü olmasını beklerdim.

Ümit Sayın şarkılarına gelecek olursak; beklentinizi karşılayacaklarının garantisini verebilirim. Hepsini öyle ya da böyle beğendim. Ancak özellikle tavsiye edeceklerim ‘Sen Oralarda’, ‘İlle de Sen’ ve ‘İstemem İstemem.’

Yalnız; ‘İstemem İstemem’in düzenlemesindeki ud partisyonu fena halde Khaled’in ‘Ya Rayi’sini andırıyor, not düşelim. Mesela ‘İlle de Sen’ alternatif bir çıkış şarkısı olamaz mıydı; dinleyin, siz karar verin.

BANA BAKMAYIN, ALBÜMÜ ALIN

Albümde ayrıca ilk albümün az önce sözünü ettiğim hiti ‘Vazgeç Gönül’ün Devrim Karaoğlu tarafından yapılmış bir remiksi de bulunuyor. Evet niyeti anlıyorum; sekiz yıl aradan sonra Zeynep Dizdar’ı hatırlatmak, bu kız o kız dedirtmek için güzel bir yöntem. Tamam radyolar da çalacaktır, ona da eyvallah.

Ama elinizi vicdanınıza koyup da söyleyin; başka hangi ülkede bir önceki albümün hit şarkısının remiksi bir sonraki albüme konur Allah aşkına?

Neyse yazıyı olumsuz bitirmeyelim.

Hakikaten eli yüzü düzgün kaliteli bir pop albümü. Paranızın karşılığını verecektir.

Siz bakmayın bana...

Efsane sanatçı Roger Waters’ın operası çıktı

Pink Floyd, rock tarihinin belki de en önemli grubu. Billboard listelerinde 20 yıl kalan Dark Side Of The Moon ve 23 platin plak kazandıracak satış grafiği yakalayan The Wall gibi rekorlara imza attılar. The Final Cut albümünün ardından Pink Floyd’dan ayrılan Roger Waters müziğe tek başına devam etme kararı aldı.

Eski grubuyla sadece geçtiğimiz aylarda gerçekleştirilen Live 8 yardım konseri için bir araya gelen Roger Waters’ın yıllardır merakla beklenen ve ‘Fransa Devrimi’nin operatik hikayesi’ olarak tanımlanan operası ‘Ça Ira’ (There is Hope) sonunda Sony BMG’den çıktı.

‘Ça Ira’, sadece Fransa devrimini değil, insanoğlunun değişikliğe karşı verdiği inanılmaz mücadeleyi de anlatıyor.

Albüm; operanın sözleri, ekip ile ilgili biyografi, Nadine Roda-Gil tarafından özel olarak çizilen illüstrasyonlar, operanın prodüksiyonu ile ilgili notlar içeren yaklaşık 30 sayfalık bir kartonet ve çift CD’den oluşan özel bir versiyonla satılıyor. Projenin oluşum hikayesi oldukça uzun. Roger Waters, Etienne ve Nadine Roda-Gil çifti ile bu projeye çalışmaya 1989 yılında başladı. 1997’de ise Waters, Fransızca yazılan sözleri İngilizce’ye uyarlamaya başladı. Albümü son haline prodüktör Rick Wentworth ile getirdiler.

Albümde sadece Roger Waters yok. Operadaki önemli karakterlere hayat veren müzisyenler arasında Bryn Terfel, uluslararası soprano Ying Huang, Amerikalı ünlü tenor Paul Groves ve Nijeryalı ‘tek kişilik orkestra’ Ismael Lo var.

Ayrıntılı bilgi için www.roger-waters.com adresli web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Yazarın Tüm Yazıları