Yelken sponsorluğunda Coca-Cola modeli

Coca-Cola Türkiye, çalışanları arasında takım ruhunu güçlendirmek için başlattığı yelken eğitimi projesi ile sürekli kaynak arayışında olan yelken yöneticilerine yeni bir sponsorluk modeli gösterdi.

İstanbul Yelken Kulübü ile 3 yıllık bir anlaşma imzalayan Coca-Cola yönetimi, bu süre zarfında, çalışanlarına, satın alınan 9 metrelik bir yatta eğitim verilmesini sağlarken, karşılığında olimpik yelken sınıflarında sporcu yetiştiren kulüp için maddi kaynak yarattı.

Şirketler yelkenin değerini sonunda keşfetti.

Özellikle yat yelkenciliğinde gerekli olan takım ruhunun, şirket performansına olumlu etkileri olduğunu gören şirketlere katılan Coca-Cola, bu ay içinde denize inen teknesi ile çalışanlarına yelken eğitimi fırsatı tanıdı.

Kendisi de bir yelkenci olan ve Beneteau Oceanis 361 teknesi ile yarışlara katılan Genel Müdür Ahmet Burak, bu kararı neden aldığını sorduğumda, "Normalde modern hayatın kalkanları içinde yaşıyoruz. Oysa tekne üzerinde dalga, güneş ve rüzgarla mücadele ederek, tabiatı yaşamak, okulda öğretilen teorik birtakım bilgileri, pratikte yaşamak mümkün oluyor. Birçok insan yönünü şaşırır, ya da yağmur geliyor mu anlamaz, hangi rüzgar faydalı bilmez. Örneğin, tekniğini bilirseniz, rüzgara karşı yelkenle çok hızlı gidilir. Sonuçta iş yaşamında veya sosyal yaşamda da krizlere karşı yürüyebiliriz, eğer tekniğini bilirsek tabii. Yelken bunun güzel bir pratiği oluyor" dedi.

Gerçekten de, zorlu bir yat yarışına katılıp bitirmek, ya da bir fırtınayı sağ salim atlatmak, takım üyelerinin birbirleriyle uyumunun tam olarak gerçekleştiğini gösterir. Her takım üyesinin ayrı ve önemli bir işlev üstlendiği yelkenli tekne ortamını şirket ortamına yansıtabilmek, uyumlu çalışmanın anahtarlarından biri olabilir.

Tansal Kurtuluş, Marka Müdür Yardımcısı... Başını alıp gitmeyi herkesin düşünüp çok az kişinin gerçekleştirdiğini söyleyen Kurtuluş, "Denize ilk açılmalarımızda her ne kadar mesafe olarak karadan fazla uzaklaşmasak da, kendimizi günlük hayatın koşuşturmacasından bir hayli uzak hissettik. İş hayatında neredeyse klişeleşmiş "hepimiz aynı gemideyiz" deyişini de gerçekten yaşamak farklı bir tecrübeydi doğrusu. Herkesin birbiriyle eşgüdümlü hareket etmesi, takım ruhu ve ahenginin ne kadar önemli olduğunu görme fırsatımız oldu. Sonuç olarak uyumlu bir ekibin her türlü dalganın ve akıntının üstesinden gelebileceğini gördük" sözleri ile Genel Müdürü’nü doğruluyor.

Coca-Cola çalışanlarının eğitim aldığı ve yarışlara katılacağı tekne Egeyat tarafından üretilen 9 metre 15 santim boyunda bir Ege 30T. 3 yıl sonra tamamen İstanbul Yelken Kulübü kullanımına bırakılacak olan bu teknede bugüne dek 40 kişi 20 saat pratik, 30 saat teorik olmak üzere toplam 50 saat eğitim aldı. Hedef 100’ü bulmak.

Ahmet Burak, "Eğitimi alan arkadaşlar, hafta sonları birlikte deniz üzerinde bir tabiat mücadelesi veriyorlar. Ofis içinde sınırlı bir iş ilişkisi içinde olanlar birbirlerini yakından tanıyor, değişik bir ortamda sosyalleşme, diyalog kurma fırsatı yakalıyor. Yelken sporu, aynı zamanda insanlara sosyal bir derinlik de kazandırıyor. Marmara Denizi’nden İstanbul’a bakmak, aslında nereye sıkışıp kaldığımızı gösteriyor, bu da daha geniş bir bakış açısıyla düşünmeye itiyor" derken, bir diğer Coca-Cola çalışanı Levent Soygür, "Tekneyi limandan çözmekten tekrar limana bağlamaya kadar geçen sürede bir ekip çalışmasının önemini, birlikte yapılan pratiğin faydalarını başka bir sınıf eğitiminde almak mümkün değildi herhalde. Hayata dair öğretilerin yanında nasırlaşan ellerime rağmen aldığım keyfi anlatmam zor. Belki şöyle ifade edebilirim. Keyfimiz Pupa Yelken..." diye ekliyor.

Durumdan İstanbul Yelken Kulübü de memnun. Yönetim Kurulu üyesi Mümtaz Ünel, yelkene ilginin son yıllarda arttığını belirtirken, "Yelken, kitle sporu olmaya doğru yol alıyor. Reklamlarda ve basında deniz ve deniz sporlarını daha sık görüyoruz. Denizci bir toplum olma yönünde ilerliyoruz. Coca-Cola da bu şirketler içinde öncü olmuş; hem yelken sporuna, hem de çalışanlarına büyük katkıda bulunmuştur. İstanbul Yelken Kulübü ile yapılan işbirliği bu konuda iyi bir örnektir" diyor.

Türkiye’de bugüne dek bir seçkin sporu olarak algılanan yelkenin giderek yaygınlaşmasına rağmen, önemli uluslararası başarılara nadiren rastlanıyor. Bu durum, sistematik eğitim sağlayacak maddi olanaklara kulüplerin sahip olmamasına bağlanıyor. Türkiye Yelken Federasyonu tarafından yeni yayımlanan bildiri ile yarış düzenleyen kulüpler ile sponsorlardan alınması öngörülen fonların eğitim amacı ile kullanılacağı bildiriliyor. Oysa, Coca-Cola’nın İstanbul Yelken Kulübü ile yaptığı işbirliği örneğinde olduğu gibi kaynak yaratmanın daha yaratıcı yollarını bulmak mümkün.

Şimdi, TYF bünyesinde yat sınıfı ve sponsorluklar ile ilgili birimlerin bu yaratıcı çözümleri oluşturması bekleniyor.

Ücretsiz yelken eğitimi

Marina Dragos Yelken İhtisas Kulübü, çocuklara ücretsiz yelken eğitimi veriyor. 30 Temmuz Pazartesi günü başlayacak Dragos Yaz Spor Okulu, 3. Dönem için kayıtlar sürüyor. Toplam 6 eğitmenin hizmet vereceği bu program, 12 kursiyerle yapılacak ve her kursiyere yelkene başlangıç teknesi olarak nitelenen bir optimist tahsis edilecek. Programın ayrıntılarına www.marinadragos.org adresinden ulaşmak mümkün.

420 Açık Avrupa Şampiyonası Kalamış’ta

Türkiye Yelken Federasyonu’nun İstanbul Yelken Kulübü ev sahipliğinde düzenlediği 420 Açık Avrupa Şampiyonası, İstanbul Yelken Kulübü’nün Kalamış’taki tesislerinde gerçekleştirilecek. Avrupa’nın başarılı yelkencilerinin yanı sıra Brezilya, Yeni Zelanda, Arjantin, Avustralya, İsrail ülkelerinin de katılacağı açık şampiyonada 15 ülkeden 130 tekne mücadele edecek. Yelken Federasyonu Başkanı Nazlı İmre, şampiyonanın, 420 sınıfında Türkiye’nin gerçekleştirdiği ilk büyük organizasyon olduğunu belirtti ve ’’2010 yılında Heybeliada Deniz Lisesi’nde Uluslararası Yelken Federasyonu’nun (ISAF) düzenlediği Dünya Gençler Şampiyonası’nı yapacağız. Olimpiyatlara hazırlanan İstanbul’da biz hazırız. Diğer spor branşlarının ve İstanbul’un da buna hazırlanmasını bekliyoruz’’ dedi. 420 Avrupa Yelken Şampiyonası 2 Ağustos Perşembe günü sona erecek.
Yazarın Tüm Yazıları