Paylaş
Bu ülke nüfusunun yaklaşık iki katı insan demek. Türkiye’nin 85 milyonluk nüfusuna karşılık gelen ziyaretçi sayısı 44.4 milyonda kalmış. Yani yarısı kadar. İspanya’nın turizm geliri 91.8 milyar dolara ulaşmış. Ülke geçen yıl 8 milyar dolar fazla vermiş. Bizim turizm gelirimiz 46.4 milyarı ancak bulmuş. 48 milyar dolar cari açık vermişiz. Turizm gelirimizi iki katına çıkarsak ne cari açık kalacak, ne dert ne de keder. Peki ama nasıl?
Dün Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’nin (TÜRSAB), ev sahipliğinde önemli bir basın toplantısı düzenlendi. TÜRSAB bu toplantıda Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ortaya koyduğu ‘Türkiye Yüzyılı’ vizyonu doğrultusunda, turizmde yüksek hedeflere ulaşması amacıyla yeni bir projenin duyurusunu yaptı. “Turizm Yüzyılı” projesi tanıtım toplantısında konuşan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, proje ile turizmin 12 aya ve yurt geneline yayılması amaçladıklarını söyledi.
Firuz Bağlıkaya
Bağlıkaya, “Turizmin doğal artışına bakarak kendi rekorlarımızı kırmak bizim için yeterli değil. Mesele zaman içinde sadece kendi yaptığımızın daha iyisini yapmak değil, rakiplerimizin yaptıklarından daha iyisini yapmaktır” dedi.
EN BÜYÜK DESTEK TURİZMDEN
Ülke olarak turizmde birçok alanda büyük başarılara imza atıldığını ifade eden Bağlıkaya, “Turizmi 12 aya yaymak, turizmin tüm ülkeye dengeli biçimde dağılmasını sağlamak, yüksek gelirli turist oranını artırmak en büyük hedeflerimizin başında geliyor. Turizmde daha iyisini başarmak sadece Bakanlığımızın, turizmcilerin değil bu ülkede yaşayan herkesin sorumluluk yüklenmesi gereken bir meseledir. Turizm ülkemiz için vazgeçilmezdir. Yerel yönetimler, ticaret odaları, kalkınma ajansları, sivil toplum örgütleri, bölge halkı, tüm yerel unsurlar bu işin bir parçası olmak zorundadır” diye konuştu.
DÖRT MEVSİM YEDİ BÖLGEDE
Türkiye’nin rakiplerinden daha avantajlı bir konumda olduğunu, fakat ülkeye gelen turist sayısının mevcut potansiyelin çok altında olduğunu vurgulayan Bağlıkaya, “Dört mevsim sunulabilecek turizm ürününe sahibiz ancak turist aldığımız aylar belli aylarda sınırlı kalıyor. Ocak-Şubat-Mart ve Kasım-Aralık aylarında Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısı 14.5 milyon. Bu dönemde gelen turist toplam ziyaretçimizin yüzde 29’unu oluşturuyor. Aynı dönemde İspanya’ya 31.2 milyon kişi gidiyor. Toplam içindeki oranı ise yaklaşık yüzde 37. Hedefimiz turizmi mümkün olduğu kadar deniz kum güneş sezonunun dışında kalan aylara da taşımak.
Ülkemize gelen turistin neredeyse yüzde 75’i altı aylık bölümde, yüzde 25’i diğer aylarda geliyor. Turizmde hedeflenenin aksine daha fazla yaz aylarına sıkışıyoruz. Hedefimiz turizmi mümkün olduğu kadar deniz, kum, güneş sezonunun dışında kalan aylara da taşımak olmalı” dedi.
Uzun yıllardır diğer bir hedefin ise turizmi ülkenin her yerine dengeli yayılmasını sağlamak olduğunu belirten Bağlıkaya; İstanbul, Antalya, Muğla ve İzmir’in yüzde 75’lik bir paya sahip olduğunu, gelen turistlerin sadece yüzde 25’inin kalan illere dağılım gösterdiğini söyledi. Bağlıkaya, hedefin 5 şehre sıkışmış kapasiteyi ülkenin her köşesine yaymak olduğunu belirtti.
TURİZM YÜZYILINDA NELER YAPILACAK?
- Turizm için önemli plan, envanter gibi mevcut çalışmaları derleyerek işlevli hale getirilecek.
- Türkiye genelinde seyahat acentalarına proje kapsamında özel eğitimler verilecek.
- Bölgenin sahip olduğu turizm değerlerine özgü pazarlama stratejileri geliştirilecek, tanıtım planlaması yapılacak.
- Bölgelerin öne çıkan turizm özelliklerine uygun hedef fuarları belirleyip seyahat acentalarının ücretsiz katılımları sağlanacak.
- Yerel efsaneleri, hikayeleri turizm amaçlı işleyerek kültürel ve sanatsal unsurlar olarak turizm ekonomisine katkı sağlayacak ürün haline getireceğiz.
- Bölgelere özgü turistik ürünlere ilişkin tanıtım materyali oluşturacağız.
- Yerel halkın turizm faaliyetindeki rolünü artırmak için destinasyon bazlı turizm çalıştayları düzenlenecek, turistik değerler ve turizm ekonomisine ilişkin yerel düzeyde farkındalıklar artırılacak.
365 GÜN HER ŞEHİR İÇİN ÇALIŞMALIYIZ
- TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya Turizm Yüzyılı projesi kapsamında TÜRSAB İhtisas Başkanlıklarının deneyiminden, Bölge Temsil Kurullarının yerel düzeydeki gücünden, TÜRSAB Akademi ve TÜRSAB Ar-Ge departmanlarımızın bilgi birikiminden, TÜRSAB TV’nin sektörümüzü bilgilendirici yayınlarından yararlanacaklarını söyledi. TÜRSAB Başkanı vizyonu çizdi ama bir ekleme de ben yapayım. Turizm Yüzyılı Projesi için turizmin tüm paydaşlarının ortak hareket etmesi gerekiyor. Türkiye’nin 81 ile yayılmış güzellikleri yani bu işin hammaddesi yeteri kadar var. Önemli olan bunları parlatıp özellikle yurt dışına duyurmak. Bu noktada Turizm Bakanlığı dahil kamu da projeye destek atarsa başarı şansı artar. Nitelikli zengin turist yılın 365 günü Türkiye’nin 81 iline gitsin istiyorsak hep birlikte çok çalışmalıyız.
Paylaş