DÜNYANIN en önemli turizm fuarlarından biri olan World Travel Market (WTM) Londra Fuarı 7-10 Kasım 2011 tarihlerinde gerçekleşti.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nı temsilen Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı’nın katıldığı fuara, Kurban Bayramı dolayısıyla geçen yıllara göre ülkemizden daha az ilgi ve katılım olduğu ifade ediliyor. Türkiye’nin 965 metrekarelik stand ile katıldığı fuarda, dünya kültürel miras listesinde bulunan yerlerimizin de tanıtımlarının ilk defa özel standlarda yapıldığı ve 1.5 milyar pound’luk iş anlaşmasının imzalandığı belirtilmektedir. Türkiye’nin önem verdiği fuarların başında gelen Londra Fuarı’nı, Utrecht, Milano BIT, Madrit FİTUR, ITB Berlin, Moskova MITT fuarları takip edecek ve Türkiye 2011-2012 fuar sezonunda yüzden fuarda yerini almış olacak.Londra fuarının en önemli özelliklerinden birisi de diğer fuarlardan farklı olarak fuar ziyaretçilerinin çoğunluğunun turizm profesyonellerinden oluşmasıdır. Diğer bir özelliği ise, dünya ve Türkiye turizminin 2012 yılında göstereceği performans ile ilgili öngörüler için nabız yoklaması niteliği taşımasıdır.
BİR MİLYAR TURİST
Bu tespitler, “World Travel Market 2011 Industry Report” (Dünya Turizm Endüstirisi Raporu) ve “World Travel Market Global Trends Report 2011” (Dünya Turizm Eğilimleri Raporu) başlığı altında yayınlanan iki raporda yer almaktadır. Sözkonusu raporlarda, dünyada yaşanmakta olan ekonomik kriz ortamının, tüm sektörlerde olduğu gibi, turizm sektörünü de olumsuz yönde etkilediği ve etkilenmeye devam edeceği vurgulanmaktadır. 2012 yılında, seyahat eden kişi sayısı 1 milyar’a ulaşacağı, turizm harcamaları 1 trilyon dolar olacağı, sosyal medya üzerinden paylaşımın artacağı, Tunus ve Mısır’ın turizm cazibelerini artırmaya çalışacağı, Asya’da Çin’in etkisinin artmaya devam edeceği, İngilizlerin 2012 olimpiyatlarına ev sahipliği yapmaya hazırlanacağı, Amerikalıların macera turizmine yöneleceği, Avrupalıların çevreye saygılı bir turizm anlayışını benimseyeceği, Avrupa ve Amerika’daki borç krizinin, finansal belirsizliği artıracağı, Asya’da yükselen orta sınıfın etkisinin ön plana çıkacağı, tur operatörlerinin varlıklarını sürdürebilmeleri için temkinli olarak çalışmaya devam edecekleri, ekonomik problemler nedeniyle, İngilizlerin herşey dahil tatillere yönelecekleri, ifade edilmektedir.
KRİZİN DAMGASI
Bu çerçevede, dünyada yaşanan ekonomik krizin 2012 yılına da damgasını vuracağı beklenmektedir. Hiç kuşkusuz, bu kriz her sektörü olduğu gibi dünya turizmini de olumsuz yönde etkileyecektir. Avrupa Birliği ülkelerinin ekonomilerini ve dolayısıyla insanların sosyal yaşamlarını, olumsuz yönde etkileyecek olan krizin durumu ve muhtemel belirsizlikler 2012 yılında turizm sektöründe beklenen hedeflerin gerçekleşmesinde belirleyici rol oynayacaktır. Zaman turizm sektörü içindeki tüm aktörlerin birlikte hareket etme zamanıdır.