Paylaş
*
Rakipler güçleniyor, turizm faaliyetleri dönüşüyor.
*
Böyle bir ortamda Türkiye turizminin 3 aylık döneme sıkışması elbette kabul edilemez.
*
O yüzdendir ki turizmin 12 aya yayılması hep ilk gündem başlıkları arasında.
*
Aslında her yeni turizm sezonunda bu tartışmanın içine mutlaka giriyoruz.
*
Ama bu yıl daha elle tutulur, lafta kalmayan, somut adımlar atıldığını görüyorum.
*
Kim atıyor bu adımları?
*
En başta Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Yönetim Kurulu.
*
Mesela TGA Yönetim Kurulu Üyesi, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Kavaloğlu’nun gastronomi faaliyetleri konusundaki tespitleri başlı başına önemli bir adım.
*
Yeterli mi?
*
Elbette değil.
*
Ama Kaan Bey’in başka tespitleri de var.
*
İşte onlardan birkaçı:
SPOR VE KONGREDE ÇOK İYİYİZ
Türkiye, spor turizmi konusunda çok önemli aşamalar kaydetti. Şu an Türkiye genelinde 23 golf sahası var bunun 16 tanesi Belek’te. Antalya’ya yılda 150 bin golf turisti geliyor, 500-600 bin oyun oynanıyor. Futbol turizmi için 200’ün üzerinde sahamız var. 1500 takım kamp için bu ülkeyi tercih ediyor. Keza tenis de sezon uzatma adına çok uygun bir spor. Kortlarımızın kalitesi çok iyi. Kapalı spor salonlarımızda 20’nin üzerinde branşta müsabakalar yapılıyor. Toplantı, seminer ve kongre turizmi konusunda da alt yapımız çok iyi. Elimizde ANFAŞ- NEST gibi özel fuar ve kongre merkezleri var. Yine 50’ye yakın otelimizde kongre merkezi bulunuyor.
DENETİMLER ARTMALI
Sağlık turizmi konusunda birtakım riskler görüyoruz. Çünkü bu alanı biraz kitlesel turizm hareketine çevirdik. Sadece Antalya’da 2 üniversite, 16 kamu, 28 tane özel hastane ve 200’ün üzerinde de klinik var. Özellikle yüz, çene cerrahisi ve diş üzerine çalışmalar yapılıyor. İlgili bakanlıklar bu süreci çok ciddi denetlemeli. Çünkü biz bu konuda bazı hataların olabileceğini öngörüyoruz. Sağlık turizmi de hata kaldırmaz.”
*
Spor ve sağlık turizmi dünyanın gündeminde.
*
Rakip destinasyonlar her yıl bu alanlardaki faaliyetlerini geliştirmeye çalışıyor.
*
Ama ne yaparlarsa yapsınlar özellikle Antalya’nın bu alanlarda önceliği var.
*
Hem iklimi hem de üst düzey tesisleri ile rakiplerinin hep bir adım önünde.
*
Bizim eksik kalan yanımız organizasyon ve tanıtım.
*
Bu alanlarda da çok detaylı çalışmalar yapıldığını biliyorum.
*
Şunu söyleyebilirim; Antalya 2025’e kadar sağlık ve spor turizminde çağ atlayabilir.
*
Tabii bunun en önemli şartı doğru ve etkili organizasyon ve tanıtım…
‘DİLEK TAŞI’ YAKTI KAVURDU
Kanal D’de yayınlanan Dilek Taşı isimli diziyi gecikmeli olarak izledim.
*
Aslında dizinin ilk tanıtımlarını Demirören Medya TV Grup Başkanı Murat Yancı’nın paylaşımlarında görmüştüm.
*
Vakit bulunca dizinin 2 bölümünü birden izledim.
*
Salih Bademci’nin oyunculuğunu zaten severim.
*
Ama bu dizide efsaneleşmiş…
*
Mustafa ve Cemre’nin her sahnesinde kalbim paramparça oldu.
*
3’üncü bölümün tanıtımını izledim ve anladım ki bu dizi her bölümde bizi paramparça etmeye devam edecek…
Paylaş